verdrietig na opmerking leidster over gedrag dochter

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Miffy77, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

suc6 morgen. Over het lopen, dat kan ook anders uitpakken, nu is ze vrijwel de oudste in de groep ws en allemaal kindjes die minder kunnen dan zij. In de volgende groep wordt ze gestimuleerd door de lopende kindjes en dat kan het lopen wel eens versnellen. Misschien kun je dit nog in overweging nemen. Misschien hangt het ook af van hun reactie morgen. Als je daar een vervelend gevoel van overhoudt, wil je haar misschien toch over???

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Nou, mijn vriend heeft Julie vanochtend weggebracht, maar de juf in kwestie blijkt deze week herfstvakantie te hebben. Nouja, dan kaarten we het aanstaande woensdag maar vast aan bij het halfjaarlijkse gesprek, en na de vakantie van die leidster ga ik nog een gesprekje met haar aan. Tenslotte is het met haar voorgevallen, en ik vind dat ik het dan ook met haar zelf moet bespreken.

Baal er wel een beetje van, had graag dat gesprekje vandaag al gehad!

Julie was vanochtend trouwens wel weer helemaal vrolijk toen ze daar binnenkwam, dus waarschijnlijk is het bij haar al gewist ;).

3. tulip

tulip Niet meer actief

Ja ik snap dat je ervan baalt, lijkt mij idd goed om het later toch nog eens met de leidster op te nemen. Gelukkig dat Julie weer graag ging.

4. Hester

Hester Niet meer actief

Miffy, ik herken het: we hebben eenmalig een dergelijk incident gehad op ons KDV en ik heb het uitgebreid de volgende dag en de week erna uitgesproken met de betreffende leidsters, want ook wij waren boos / geschrokken en teleurgesteld.

Praat erover zodra ze terug is van vakantie.

Bij ons is het goed gegaan: het voorval is helemaal uitgesproken en nu - een paar weken later - is het weer goed en is ons vertrouwen weer terug.

Het gaat wel om je kind!

Succes!

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Hier weer even een update :). Het hele voorval is inmiddels alweer een paar weken geleden, maar door herfstvakantie van de betreffende juf en werk van ons was het er niet eerder van gekomen om een gesprekje met haar te hebben. Vanmiddag hebben we dat dus gehad.

Ik ben blij dat we even met haar gepraat hebben. Ik ben gewoon begonnen met zeggen dat zij altijd zeggen dat we nergens mee moeten blijven lopen, maar het gelijk bespreekbaar moeten maken, en dat we dat bij deze dus ook doen. Ik heb verteld hoe ik Julie thuis kreeg die middag, en zij heeft beschreven hoe het die ochtend is gegaan. Volgens haar is er niks "buitensporigs" gebeurd, hebben ze Julie alleen op de gebruikelijke manier gecorrigeerd. ik was er natuurlijk ook niet bij die ochtend, dus moet maar van haar aannemen dat dat dan de waarheid is. Wat ik op zich ook wel doe; het is een prima leidster, nooit eerder problemen met haar of andere juffies gehad.

Ik heb nog wel aangegeven dat ik het onprettig vond dat ze mijn dochter "vervelend" had genoemd, en dat ze "vervelend" was naar andere kindjes. Een dreumes kan mijns inziens wel eens vervelend gedrag vertonen, doet ze thuis ook, maar vervelend ZIJN vind ik wat anders. Dat vond de juf zelf ook ongelukkig uitgedrukt van zichzelf, die boodschap is overgekomen. Verder zouden ze er beter op letten dat ik niet drie dagen achtereen door drie verschillende leidsters over hetzelfde gedrag aangesproken word. Ze hebben tenslotte een logboek, zodat ze van elkaar zouden moeten weten als iets met een ouder besproken is.

De leidster was zelf al naar de eigenaars van het KDV toegegaan om te melden dat wij dit gesprek zouden hebben. Dat vond ik wel oke, en we sluiten het hierbij af.

Gelukkig is mijn goede gevoel, wat er altijd geweest is bij dit KDV, weer helemaal terug. Het is uitgesproken en ik hoop dat ze er iets mee doet als ze zich in het vervolg niet helemaal lekker voelt (want ik denk nog steeds dat dat aan de hand was, dat ze toch iets bozer is geworden op Julie dan normaal, maargoed dat krijg je toch niet boven tafel).

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Top gedaan!

7. tulip

tulip Niet meer actief

heel goed gedaan miffy!!!

De dingen die gezegd zijn, zijn idd helemaal waar. Wij hebben een bepaald project lopen op ons kdv wat: "de vreedzame school"heet. Misschien kennen sommige dit. Daarin is als les voor leidsters ook centraal, dat je zegt tegen een kind: wat je nu doet is vervelend, dus niet: wat ben je vervelend.

En van dat logboek ook, als wij onderling iets bespreken, dan spreken we ook meteen af wie dat met de ouders kortsluit, dus niet allemaal.

8. cookiediva

cookiediva Actief lid

Mar 6, 2009
    309
    1
    16
    Super gedaan! Ik vind het altijd knap als iemand zijn boodschap duidelijk maar toch ook positief weet over te brengen. Complimenten:)

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Thanx :)! Wij wilden ook graag een positief gesprek, tenslotte is niemand erbij gebaat als je elkaar daar gaat zitten beschuldigen. Ik wil gewoon in een goede sfeer Julie daar naartoe brengen.

10. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    ik lees net je verhaal en hoe je het opgelost hebt. top hoor!

maar ik ben het wel mee eens dat je dochtertje misschien meer stimulatie nodig heeft...

Mijn dochter zat tot iets voor haar 2de verjaardag op het KDV, en al vanaf 14 maanden draaiden de kindjes daar mee op de peuter groep hoor! Die was vanaf 1,5 ongeveer, en mijn dochter heeft pas leren lopen toen ze precies 1,5 was! Maar wat ze dan deden was de kindjes die wel konden lopen buiten laten spelen met de peuters...of op de gang of de 'wildere' spelletjes....en de peuters die nog niet konden lopen mochten meedoen met de oudere kindjes als die dingen deden op de bank....of zo.....

En dat beviel ons goed! Ook hier was er geen plaats in de kleuter groep...en daarom werd onze groep van 0 tot 1,5 ineens aangepast naar 0 tot 4.....en mijn dochter was idd ook 1 van de oudste.....samen met 2 andere kindjes die nooit op de dagen zaten waarop zei ook zat!

Ze verveelde zich dus enorm......en toonde ook gedrag zoals Julie (terwijl Alyssa juist enorm rustig is en heel lief voor andere kindjes vooral jonger!) duwen trekken en speelgoed afpakken...of te groot speelgoed aan hun geven...totdat ze huilden en er dan om lachen...enz enz..

Ik werd hier niet op de groep over aangesproken, maar ze vroegen of ik op of aanmerkingen had zelf en of ik dus zo een termijn gesprek wilde omdat zei wilden spreken over gedrag wat ze van Alyssa de laatste tijd constateerden.....

Toen ik dat gesprek had vroegen ze eerst aan mij of me iets was opgevallen, en ik zei dat ik dacht dat mijn dochter zicht verveelde!! En dat er niet genoeg speelgoed voor oudere kindjes was enz...en toen kwamen hun idd met haar gedrag en dat dat idd daardoor kon....en dat ze eraan gingen werken om haar meer te stimuleren en vaker met de kleuters mee te laten draaien....ondanks dat ze niet in hun groep mee kon draaien helemaal....spelen maakt 1 of 2 kindjes extra niet zoveel juit....

Succes verder overal mee, en hopelijk komt het niet meer voor!

(over de poepbroek.....hier helaas ook wel eens aangetroffen dat ik ze op kwam halen en ze zelfs zo vol zat dat het langs de pamper in haar broek liep.......en tegelijk nog dat ik 3 andere baby's rook....heb er toen wat over gezegd en dan krijg je verontschuldigingen...soms is het gewoon te druk en moeten kindjes ff wachten.....is met een gewone poepbroek wel te doen...maar een mega poepbroek ;) )

11. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wat goed dat je het hebt uitgesproken met de betreffende leidster. Onze zoon zit in een verticale groep. Het grote voordeel hiervan vind ik dat hij veel leert van de oudere kinderen, zich sociaal leert te gedragen tegenover kleinere kinderen en veel stimulans om zich heen heeft. Hij kan ook wel pittig uit de hoek komen en is vreselijk ondeugend (op een leuke manier) en hiervoor wordt hij ook aangepakt door de leidsters, maar wel op een manier die met ons besproken is. En die poepluier vind ik niet normaal, ook al heeft ze "straf".

Share This Page