Hoge koorts, maar niet 'ziek'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gizzie1983, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Mijn dochter heeft sinds gisteren koorts. Gister aan het einde van de middag 39.6. Zetpil gegeven en toen zakte het.

Vanochtend 38.4 en zojuist heeft mijn moeder (oppasdag) getemperatuurd en had ze 39.9. Wederom een zetpil gegeven.

Ze is verkouden, maar verder is ze totaal niet ziek. Ze speelt fijn en eet en drinkt als normaal.

Kan de koorts van een verkoudheidje zijn? Luchtweginfectie misschien?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Kan heel goed. Zou niet te gauw een zetpil geven als ze verder niet "ziek" is, koorts heeft een functie.

3. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hier een week terug hetzelfde. Wel wat verkouden en wat hoesten, hij klaagde ook over hoofdpijn. Heb daardoor wel een zetpil gegeven. Zodra de koorts opliep (39.9) werd hij ook echt lamlendig. Gewoon een griepje denk ik.

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh, ik dacht eigenlijk dat je bij hoge koorts altijd een zetpil moet geven? Niet dus?

5. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Misschien 6e ziekte.
    Mijn kleine man had dit maandje geleden ook en toen de 4e dag ineens vlekjes zichtbaar waren, dacht ik oooooo natuurlijk :)
    Maar hij had idd ook alleen koorts en was wat hangerig.

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik denk dat Iza de 6e ziekte al heeft gehad. Drie dagen hoge koorts en daarna verschenen er wel wat vlekjes (niet veel).

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, een zetpil is vooral om ongemak en pijn weg te nemen. Koorts heeft idd een functie en beneden de 40 graden hoef je je eigenlijk niet ongerust te maken, als ze verder niet ziek ogen.
    Hoe ze zijn is belangrijker dan de temp die je meet :)

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Goh, weer wat geleerd vandaag. Bedankt Rozemarijke!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, ja, hier ook door schade en schande wijs geworden hoor :)

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hadden dit een paar maandjes terug ook. Bleek later zesde ziekte te zijn en heb na 3 dagen hoge koorts even de huisarts gebeld omdat dat advies op internet stond maar die zei ook dat hij kijkt naar hoe een kindje is (niet suf, genoeg drinken/plasluiers) en de koorts niet het meest belangrijke vindt. Hij zei alleen een zetpil bij merkbaar ongemak.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook vorige week bij de jongste. 3 dagen hoge koorts (alleen 's avonds gemeten en dan elke keer 39 of 40) maar verder wel gewoon spelen, eten, niet extra slapen...Bleek ook de zesde ziekte te zijn. Ik gaf alleen 's avonds voor ze naar bed ging pcm zodat ze wat beter zou slapen, verder niks. Koorts helpt tegen het bestrijden van de infectie dus is eigenlijk alleen maar goed.

Deel Deze Pagina