Mijn dochter heeft sinds gisteren koorts. Gister aan het einde van de middag 39.6. Zetpil gegeven en toen zakte het. Vanochtend 38.4 en zojuist heeft mijn moeder (oppasdag) getemperatuurd en had ze 39.9. Wederom een zetpil gegeven. Ze is verkouden, maar verder is ze totaal niet ziek. Ze speelt fijn en eet en drinkt als normaal. Kan de koorts van een verkoudheidje zijn? Luchtweginfectie misschien?
Kan heel goed. Zou niet te gauw een zetpil geven als ze verder niet "ziek" is, koorts heeft een functie.
Hier een week terug hetzelfde. Wel wat verkouden en wat hoesten, hij klaagde ook over hoofdpijn. Heb daardoor wel een zetpil gegeven. Zodra de koorts opliep (39.9) werd hij ook echt lamlendig. Gewoon een griepje denk ik.
Misschien 6e ziekte. Mijn kleine man had dit maandje geleden ook en toen de 4e dag ineens vlekjes zichtbaar waren, dacht ik oooooo natuurlijk Maar hij had idd ook alleen koorts en was wat hangerig.
Ik denk dat Iza de 6e ziekte al heeft gehad. Drie dagen hoge koorts en daarna verschenen er wel wat vlekjes (niet veel).
Nee, een zetpil is vooral om ongemak en pijn weg te nemen. Koorts heeft idd een functie en beneden de 40 graden hoef je je eigenlijk niet ongerust te maken, als ze verder niet ziek ogen. Hoe ze zijn is belangrijker dan de temp die je meet
Wij hadden dit een paar maandjes terug ook. Bleek later zesde ziekte te zijn en heb na 3 dagen hoge koorts even de huisarts gebeld omdat dat advies op internet stond maar die zei ook dat hij kijkt naar hoe een kindje is (niet suf, genoeg drinken/plasluiers) en de koorts niet het meest belangrijke vindt. Hij zei alleen een zetpil bij merkbaar ongemak.
Hier ook vorige week bij de jongste. 3 dagen hoge koorts (alleen 's avonds gemeten en dan elke keer 39 of 40) maar verder wel gewoon spelen, eten, niet extra slapen...Bleek ook de zesde ziekte te zijn. Ik gaf alleen 's avonds voor ze naar bed ging pcm zodat ze wat beter zou slapen, verder niks. Koorts helpt tegen het bestrijden van de infectie dus is eigenlijk alleen maar goed.