verdrietig of zeur ik?

Discussie in 'De lounge' gestart door hugbear, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met je verjaardag! 🎈🎈🎉🎈🎈

Ik zou het ook zeker niet oke vinden en er een probleem van maken. Misschien zelfs desnoods mae verlagen tot zijn niveau en hem de volgende keer ook geen kado geven en het desnoods vergeten. Stijlloos en liefdeloos... Ik zou ook er verdrietig zijn.
    Natuuelijk is he anders als je afspraakt geen kado's te doen. Dan is het een gezamelijke beslissing.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heel eerlijk?

Ik vind dat je je aanstelt. Kom op zeg, verdrietig zijn omdat je geen kado krijgt ;) Ik vraag mij dan eerlijk gezegd af hoe oud jullie dan zijn :)

Ik zou er totaal niet wakker van liggen, een dikke kroel of een extra dikke zoen zou ik veel leuker vinden.

Weet je wat het ook is, zijn geld is mijn geld en mijn geld is zijn geld dus dan zou hij van ons geld iets gaan kopen? Dat vind ik dan gewoon zonde van het geld hahaha klinkt misschien stom maar wij doen dus niet aan kado's. Uiteraard wel voor de kinderen ;)

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Tuurlijk mag je verdrietig en teleurgesteld zijn. Ik zou dat ook zijn.
    Gelukkig denkt mijn man wel aan dat soort dingen.
    Met mn verjaardag geen cadeau, maar wel lekker uit eten en cadeautjes namens de kids. Met moederdag denkt hij ook aan cadeautjes en met kerst krijg ik meestal ook iets bijzonders.
    Ik vind het voor mn man juist moeilijk en moet vaak op het laatste moment nog wat halen.

Ik hoop dat je man toch nog met een verrassing komt.

4. girlwithredhair

girlwithredhair Actief lid

9 mrt 2013
    260
    0
    0
    013
    Allereerst gefeliciteerd!

Wij geven elkaar ook geen cadeau's, maar de kinderen geven ons wel cadeau's. Én een ontbijtje op bed. De jarige wordt toegezongen, en dan de cadeau's uitpakken. Die heeft (als ik jarig ben) mijn man samen met de kinderen uitgezocht, en andersom in het geval van mans verjaardag.
    Heeft je man dat ook niet gedaan dan?

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij geven elkaar eigenlijk geen cadeaus, maar de kids geven ons wel iets op onze verjaardag. Na het voorval vorig jaar zou ik echter in jouw situatie ook heel erg gekwetst zijn. Niet leuk! Hopelijk komt hij nog met iets.

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Wij kopen ook geen kado voor elkaar op verjaardagen, maar gewoon een gefeliciteerd en iets gemaakts van de kleine vind ik prima hoor.

Met mijn laatste verjaardag heb ik mijn man een hand gegeven met de tekst 'gefeliciteerd met je vrouw''
    Je zag hem kijken van oeps! Hij was het vergeten... en nee dat vind ik niet leuk.

7. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik vind het niet overdreven dat je verdrietig bent dat je man niets voor je verjaardag doet. Misschien toch nog eens opnieuw aankaarten dat het je verdrietig maakt. En dat het je ook niet om iets groots en duurs gaat, maar om het principe. Als hij van je houdt, wil hij toch niet dat je verdrietig bent?

8. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Nou aan de leeftijd ligt het niet.... en te hoge verwachtingen nee. Heb hem de afgelopen week telkens helpen herrineren. Maar goed. Zoals je ziet veel verschillende meningen;) en het feit is dat ik me na vorig jaar wel gekwetst voelt en ga het nog een keer met hem bespreken.. als er niet eens een bloemetje af kan bij het tankstation weg ofzo..

9. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Ik denk dat het TS niet echt om het kado gaat, maar meer om het gebaar erachter. ;)

10. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hoe is het afgelopen???Bracht de avond nog iets??? Ben wel nieuwsgierig.....

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik zeg niet dat je je aanstelt maar verdrietig.. tja..
    Hier gaat het geld ook van 1 rekening af. En ook wij geven elkaar geen kado's. Vaak is het maar een geurtje, bloemetje of iets anders kleins, vind ik zonde als ik het niet perse nodig heb. Maar onze financiële situatie speelt ook wel mee waarom ik dit zeg.

Als mijn man mijn verjaardag vergeet zou ik ook boos zijn, maar dat is bij jullie niet het geval toch?

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Weird! Ik zou echt jeuk krijgen van zo'n schoonmoeder. Het idee dat iemand hier opperde om het in een keer af te betalen, zodat je er niet ieder jaar aan herinnerd wordt vind ik top. En trouwens wat heb jij te maken met een oude lening van haar zoon. ;)

Waar ik ook jeuk van krijg, is mensen die weer reageren dat TS zich aanstelt. Kan het woord aanstellen niet geband worden zp. Pfffff! TS voelt zich zo en dat mag.

Meid, als jij het jammer vindt dat je vriend niet even aan je gedacht heeft, snap ik dat. Als jij hem wel een met zorg uitgekozen cadeau geeft, is het jammer wanneer dat niet wederzijds gebeurt. Volgens mij was je al blij geweest met een lief kaartje. Je mag best aangeven dat je het jammer vind, maar laat het je humeur niet bederven.
    Nog een fijne verjaardag en gefeliciteerd.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113

TS vraagt toch wat wij er van vinden? Als haar dat niet aanstaat dan moet ze dat ook niet vragen ;)

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Even terug gelezen maar ze vraagt niet of wij vinden dat ze zich aanstelt, maar of ze zeurt. Aanstellen vind ik iets anders dan zeuren. ;);)

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zou ook verdrietig en teleurgesteld zijn...

Dan maar verlagen tot zijn niveau en ook niks meer kopen voor hem.

En ook even duidelijk laten weten hoe je je voelt!!!!

16. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    #56 xxx1976, 15 okt 2014
    Laatst bewerkt: 15 okt 2014
    Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag ;)

Ik heb ook zo'n man. Maar ik vind het niet erg, aangezien ikzelf helemaal niks met mijn eigen verjaardag heb. Een felicitatie is hier wel voldoende. En als het even kan iets leuks doen samen met de kinderen is voor mij meer dan genoeg.

17. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik vind zeker niet dat je je aanstelt, een cadeau is niet altijd iets wat je koopt in de winkel, maar als ze het goed doen wel iets waarmee je iemand blij maakt, waar moeite in gestoken is etc.
    Het voelt dus gewoon fijn dat iemand even die moeite voor jou gedaan heeft.

Hier liever geen dure dingen, vaak krijg je dan van die dingen waarvan vriendlief dacht dat het wel nodig was in huis (laatste keer dat hij echt iets ging kopen kwam hij met nieuwe medicijnkast aan voor in de badkamer, super mooi en goed hoor, maar dat is toch niet voor mij? :p)

Dus op verjaardagen heeft de ander samen met dochter iets leuks in elkaar gezet, een zelfgemaakte slinger, samen papa schrijven op een mooie tekening, handjes insmeren met verf en dan op een vaas drukken, en ga zo maar door.
    Daarbij dan meestal een plantje, en als we echt gek willen doen leuk uit eten.

Er is niets mis met afentoe eens laten blijken dat de ander belangrijk en bijzonder voor je is! (als die het maar niet met een nieuwe droger doet ;))

18. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Het gaat niet om het cadeau, het gaat er om dat je partner aandacht aan je besteed. En er mag wel wat meer vanaf dan een gefeliciteerd. Ook al heb je al zoveel verjaardagen gevierd, het is toch ieder jaar weer bijzonder om jarig te zijn. Ik neem aan dat jij hem wel goed verwend op zijn verjaardag? Dan is het al helemaal hypocriet van hem. Ook al maakt hij een lekker ontbijtje op bed of verrast je met een bos bloemen, weet ik veel. Of maakt iets leuks met de kleine. Iets zou wel gewaardeerd worden. Dus nee, ik vind niet dat je zeurt en snap je gevoel heel goed.

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dit dus! Ik zou er echt niet wakker om liggen.

20. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier moet ie het niet proberen te vergeten of hij heeft toch echt wel een trieste vrouw. Die er bovendien een heel jaar op terugkomt :D.
    En sowieso belt mijn moeder altijd een paar dagen vooraf om dingen te plannen ;). Cadeau, etentje, ...

Om de datum te onthouden helpt het hem overigens ook wel dat we een koppel zijn geworden 2 dagen voor mijn verjaardag ;).
    Die datum vergeet ie echt nooit meer, dus mijn verjaardag ook niet te gauw ...

Deel Deze Pagina