Verdrietig om actie van schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanuk, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Schoonmoeders :( Ik zou ook echt heel pist zijn over dat fruithapje

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat lullig van je schoonmoeder. Zeker omdat je het ook nog zo zei van tevoren, dat ze dat niet moest doen. En dan sta je al helemaal niet te wachten op tips van je schoonmoeder.
    Sterkte. Hopelijk kun je er nog over praten met haar, of bied ze haar excuses aan.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou ik zou als ik jou was haar toch nog eens heeeel duidelijk vertellen wat je er van vindt en er dan bij zeggen dat je liever niet meer hebt dat ze oppast omdat ze niet luisterd!!!

Hier ook zon geval hoor....en de eerste jaren wwas ik vaak overdonderd en zei ik ook niets om de vrede te bewaren.
    Maar nu hoort ze het wel hoor, als ze dingen doet waar ik t niet mee eens ben. Vorig jaar kerst nog flink uitgevallen tegen dr..ze gaf Eva toch een bonbon terwijl ik had gezegd dat ik t niet wilde. Pakte dat ding af en zei; wie is hier de moeder! Je hebt gewoon te luisteren!

Snap aan een kant wel dat je man dat zegt...die zien dit soort dingen idd vaak als vrouwendingen;)
    Maar mijn heeft ondertussen geleerd, braaf mij gelijk te geven haha

4. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou ook behoorlijk kwaad zijn.
    Zo'n mooie mijlpaal heeft ze van je afgenomen, bah, wat gemeen. Ik zou haar een tijd niet op laten passen, eigen
    schuld. Sterkte!

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nou ja zeg! hoe kan ze dat nou van je afnemen? zo´n leuk eerste moment.
    wat je man zegt klopt ook niet hoor, dat dat typisch een vrouwending is, ze gaat tegen jullie wensen in!

nou dat was dan inderdaad voorlopig de laatste keer dat ze opgepast heeft, totdat ze haar excuses aanbied en totdat jij ook echt gelooft dat het nooit weer zal gebeuren!

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Nou ja!!! :$

Ik vind dat je GROOT gelijk hebt, hallo, hoe durft ze? Je hebt het er expliciet bijgezegd en dan toch doen? Die oma moet zelf nog opgevoed worden. :x

Ik ken iemand wiens schoonmoeder zomaar het haar van het kindje had geknipt, dat heeft tot een heel fikse ruzie gezorgd. En terecht. God ik mag toch hopen dat dit soort taferelen ons bespaard blijft. Grrr.:x

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat een vuile streek! Ik denk dat ik dan mijn kind niet meer zou brengen, blijkbaar respecteert ze jullie niet en een vrouwending om je daar druk over te maken? Het is misschien een achterbakse streek die een vrouw eerder flikt dan een man, maar dat maakt het nog niet minder erg, het is gewoon bewust gedaan, terwijl jullie dit van tevoren hadden aangegeven.
    Ik zou dit niet pikken, alleen om de lieve vrede te bewaren, want als ze dit flikt, dan zal ze in de toekomst helemaal maling hebben aan jullie wensen en regels.

8. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik voel hier een plaatsvervangende kwaadheid. Ik zou ziedend zijn. Hoe haalt ze het in haar hoofd!!
    En dan ook nog zo'n man die duidelijk niet tegen mama in wilt gaan. arggh...

Oh meid, vreselijk. Heeft ze al vaker van dit soort streken uitgehaald?

Ik zou er toch over praten. Dit kropt alleen maar op. Lucht je hart en verwacht van je man dat hij achter... nee NAAST je staat.

Ik leef met je mee... vreselijk die schoonmoeders.

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik denk dat schoonmoeder met haar leven speelt. Hoeft ze niet bang te zijn voor jou, dan zal ze wel bang worden van een stelletje gekken van ZWP die haar ff de waarheid komen vertellen. :D

Ik snap goed hoe je je voelt, ik was er zelf ook bang voor dat mijn schoonmoeder zoiets zou flikken, maar gelukkig deed ze dat niet. Echter, ik ben bang dat ze er wel allemaal ongezonde troep bij mijn dochter ingooit. Blij dat ze wat verder weg woont.

10. Alita

Alita Niet meer actief

Niet normaal!!!! Waarom?

Ik zou ook flink pissig zijn en dat is nog zwak uitgerdrukt!!!
    Wilde zij nu perse dit moment hebben of wat?
    IK zie het vaker van die jaloerse schoonmoeders die menen dat het hun eigen kind is....
    En op mijn man zou ik ook pissig zijn als hij er zo nonchalant mee om zou gaan!!!

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb ook een keer een aanvaring gehad met mn schoonmoeder omdat ik had gezegt dat ze alyssa niet in bad hoefde te doen.
    je raad het al, ze deed alyssa in bad.
    op zich niet zo`n punt zou je denken, maar ze had alyssa gewassen met zwitsal en daar kon alyssa toen absoluut niet tegen.

heb toen ook gezegt dat als ik wil dat alyssa in bad gedaan wordt ik de spullen meegeef en als het er niet bij zit het dus ook niet de bedoeling is.

dus ja, ik kan me heel goed voorstellen dat je echt niet blij bent met de actie van je schoonmoeder.
    ik vind het eerste hapje toch echt iets voor de ouders en niet voor opa`s, oma`s en andere oppas.

ik hoop dat als je het er met dr over hebt ze je een beetje begrijpt.

liefs doris

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zal niet mijn verhaal hier neerzetten, want het is jouw frustratie. Maar ik herken het wel, een schoonmoeder die denkt dat jouw woorden er niet toe doen.

Jammer dat jullie weekendje weg nu zo moet aflopen, het is al moeilijk om je kindje achter te laten.
    Mijn man zegt ook dat alleen vrouwen zich hier druk om kunnen maken.
    Maar jij zult je kindje vast niet meer snel bij oma laten logeren!

13. Alita

Alita Niet meer actief

waar maken de mannen zich wel druk om?! hahaha

14. Tese

Tese Niet meer actief

Bloedirritant!!!! Mijn schoonmoeder heeft ook regelmatig dingen gedaan waarvan wij gevraagd hebben om het niet te doen.

Verder blijft ze maar zeuren over zn laatste fles. Die hebben we eraf gedaan maar volgens haar is dat niet goed. Want hij vind het zo lekker

15. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Man o man, ik vind dit ook gewoon respectloos! En egoistisch!
    Zou ook mijn kindje niet snel meer brengen!

16. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Pfff schoonmoeders... Ik heb nu geen contact meer met haar, maar zij deed ook dingen gewoon terwijl ik had gezegd dat ik dat niet wou hebben. Ik kon daar ook zo boos om worden. Dan denk ik wie is nou de ouder??

17. mamavanuk

mamavanuk Lid

2 okt 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL

Gelukkig had zij haar handen vol met het voeden e.d. dat er geen tijd was om de camera te pakken :p.
    Hehe, die primeur hebben wij dan weer. :)

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, bah, zeg! Hier zouden de rapen ook goed gaar zijn, hoor, na zo'n stunt! Vreselijk!!
    Ik zie mijn schoonmoeder er eigenlijk wel voor aan ook zoiets te flikken, dus ik zal echt wel zorgen dat ze niet in de gelegenheid komt. Als ik oppas nodig heb, bel ik mijn eigen mams wel, hahaha! Die kan ik zeker weten vertrouwen...

@ TS: Ga je nog met je schoonmoeder praten of denk je dat het zinloos is?

19. mamavanuk

mamavanuk Lid

2 okt 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het wel dat ze het goed en lief bedoeld, maar toch.
    Op een 1 of andere manier ga ik bij het krijgen van haar advies mijn haren recht overeind staan. En als een goede vriendin hetzelfde verteld dan neem ik het gewoon aan. :)

20. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoi meis!
    Vind het echt schandalig... Respecloos inderdaad. Ik denk dat ik alsnog een gesprekje met haar aan zou gaan en zou melden dat ze haar eigen kansen verprutst heeft en dat ze voorlopig niet meer mag oppassen... Als ze deze wensen al niet respecteerd, welke dan wel???
    Wij hebben uiteindelijk ook deze stap genomen dat ze niet meer mocht oppassen, uiteindelijk kwam dat de "gewone" relatie iets meer ten goede, niet meer zulke enorme irritaties omtrent je kindje... Heel veel succes meid!

Deel Deze Pagina