Dank jullie wel voor de reacties !! Mamavanukman heeft vanochtend gezegd dat onze kleine meissie voortaan met ons meegaat, als wij een weekendje o.i.d. weg willen.
Jammer dat er geen boekje op de markt is speciaal voor schoonmoeders: "de do's and don'ts as a mother in law" misschien kunnen wij het met zijn allen schrijven (gat in de markt) ben blij dat mijn man een hele leuke schoonmoeder heeft ts, heel veel sterkte met de situatie...is zeker niet leuk:x
nee dit zou ik ook niet leuk vinden hoor.. het is dan maar een fruithapje maar voor een moeder ooh zo speciaal om dat eerste moment mee te maken.. kan me heel goed voorstellen dat je boos bent op haar en dan durft ze je ook nog even te vertellen dat jij de flesjes niet goed maakt? van mij kon ze echt oppleuren!!
Is er niemand anders die kan oppassen dan? Want een keer met zn 2'en weg is toch ook wel fijn voor de relatie lijkt mij? In ieder geval is je schoonmoeder een regelrechte ramp!
en dan tussendoor verhalen uit de praktijk. Ik denk dat het een bestseller wordt voor de kerstdagen. Hier zou het boek absoluut bij haar onder de boom liggen.
Oh dat vind ik echt heel gemeen. Zou ik echt super boos zijn en haar echt niet meer laten oppassen. En jou man kan het dan wel een vrouwending vinden, maar raad wat, je bent ook een vrouw dus dat mag. Jij hebt je kind 9 maanden gedragen en er altijd voor gezorgd dus ik het ook jouw recht om voorlopig bij elke nieuwe stap te zijn. En niet die van je schoonmoeder, die heeft dat als het goed is al gehad.
Nou, die zou NOOOIT meer oppassen op mijn kind. Zou er verder weinig woorden aan vuil maken, maar begrijp je teleurstelling helemaal hoor! Ben hier al bang dat Thirza haar eerste stapjes los bij de gastouder gaat maken, hahaha.
O, en denk idd dat mannen gewoon echt niet snappen dat dit voor vrouwen echt iets heel belangrijks is
ik denk dat ik echt mega boos zou worden,, je hebt duidelijk gezegd dat je dat zelf wilt doen.. vind het een beetje een rot streek van haar of ze het juist expres heeft gedaan om je boos te krijgen of om je jaloers te krijgen.. vreemd heel vreemd
Ik vind t ook niet echt een vrouwending, mijn hubbie is net als ik erg gesteld op zulke mijlpalen en wilt alles zelf met ons meemaken. Ook nu de eerste stapjes gezet zijn en hij bijna losloopt wilt hij dit voor geen goud missen. Mijn schoonmoeder heeft me ook wel eens zoiets geflikt, door Mike mee te nemen ergens naartoe wat ik speciaal wilde bewaren voor als gezinnetje te doen als eerste x voor Mike. Heb toen eerst duidelijk gemaakt aan hubbie hoe of wat en hebben toen SAMEN (wat ik erg belangrijk vind aangezien het zijn moeder is) uitgelegd aan Smoeder zoiets niet meer te doen want dat pikken we niet en dat we erg teleurgesteld in haar vertrouwen waren etc.. Ze heeft t nog niet helemaal afgeleerd, maar houdt er wel meer rekening mee. Hopelijk komen jullie er samen uit, al zou ik echt voorlopig niet langsgaan en goed laten merken dat je kwaad en verdrietig bent. Ik ben wat dat betreft dan ook echt een drama-queen en neem ook gewoon niet op als ze belt en laat hubbie alleen met haar praten.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat een dergelijke actie je erg verdrietig maakt, zou ik ook zijn. Niet eens zozeer boos, maar wel heel verdrietig dat je smoeder niet eens het fatsoen op kan brengen om jou wensen te respecteren en het vervolgens ook nog eens even leuk aan jou te vertellen. Dat je kleintje het fruithapje zo lekker vond. Dat lijkt mij trouwens nog het ergste van de hele situatie, dat ze het ook nog gewoon zegt. En ja wat de mannen betreft, volgens mij hebben die echt niet in de gaten dat het een vrouw zoveel kan doen als iemand anders zoiets uithaalt. En al helemaal niet als het hun eigen moeder betreft.... (weet ik uit ervaring helaas.) Wel goed van em dat ie uiteindelijk wel gezegd heeft dat jullie voorlopig met zijn drieën de deur uit gaan
Belachelijk zeg! Ik zou echt woest zijn! Hoe durft ze. Kan begrijpen dat je dit absoluut niet leuk vindt en vooral omdat je hebt ook nog aangegeven hebt van tevoren dat jullie zelf als eerste de fruithap wilden geven.
Ik zou ook woest zijn geweest zeg. Zo'n actie is niet bevorderlijk voor een goede relatie. Dat zij dat niet snapt zeg. Wel superfijn dat je man het toch wel een beetje heeft begrepen en jullie meissie de volgende keer gewoon met jullie mee mag
Meis, wat een vreselijk iritante aktie van je schoonmoeder! Hier ook zo'n schoonmoeder ... helaas .... weet ook altijd alles beter. Ik deed vroeger altijd zo .. (jeetje dat is meer dan 40 jaar geleden!) of bij mijn kleindochters deed ik altijd zo ... (die zijn 15 en 12 jaar, inmiddels is er toch echt wel het een en ander veranderd en buiten dat, ik ben mijn schoonzus niet!). Tot nu toe heeft ze nog geen gekken dingen gedaan maar ik vrees het ergste. Overigens heeft ons zoontje er ook nog niet gelogeerd en als het aan mij ligt zal dat voorlopig ook niet gaan gebeuren. Ik heb ook nog steeds de lieve vrede bewaard maar ik ben bang dat binnenkort de bom gaat barsten.
Sorry hoor maar ik snap echt niet waar je je druk om maakt! Ik vind dat je blij mag zijn dat je schoonmoeder een heel weekend op wil passen. Opa's en oma's doen het nou eenmaal op hun manier. Als de kleine maar tevreden is toch?? Pak je thuis toch alsnog de camera en film je het eertse hapje wat jij geeft toch...je kan overal wel drama om maken.
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. TS heeft duidelijk tegen schoonmoeder gezegd, dat zij, als MOEDER, de eerste fruit-groente hapjes gaat geven, en dat wil fotograferen. Feit is dat schoonmoeder dit unieke moment van schoondochter heeft afgepakt, en ja kindje herinnert het zich niet,maar jij als moeder zal het nooit vergeten. Zulk soort momenten hoort bij de papa/mama en niet bij (schoon)ouders. Hoe haalt ze het in haar hoofd,vooral nadat het duidelijk aangegeven was. Zou voor mij aanleiding zijn om eens flink van leer te trekken.