Verdrietig om actie van schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanuk, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Zoooo heee.. Ik zou echt helemaal leip worden denk ik! Ik zou ter plekke uit mijn vel springen, ontploffen. Ik denk dat ze mazzel zou hebben, als ik niet meteen ga slaan!

Zoiets is een mijlpaal in je kindje zn/dr leven en dat wordt even gigantisch verpest door zo'n rotwijf! Zo... sorry, had even last van plaatsvervangende woede!

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heb even de rest van het topic gelezen, wilde nog even reageren.

Mijn man zou ook woest zijn, dat weet ik zeker!

Of ik nou 4 of 80 kinderen had gehad, dat maakt niet uit, het zijn mijn wensen en daar hebben ze zich maar aan te houden.

Moet fruit? Tot 1 jaar is het maar bijvoeding, dus niets moet. (ik heb even gemist hoe oud je kindje was)

Mijn vader heeft Sasha wel eens een gevulde koek gegeven, dan kan ik toch ook niet denken, ach het is gebeurd jammer dan. Ik wil dat gewoon niet en dan trek ik daar mijn mond voor open. En al helemaal als ze al weten, dat ik daar niet achter sta.

3. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Verschrikkelijk zeg!!!!!!!
    Ten eerste zou ik je man een klap geven stomme opmerking zeg!! tja schoonmoeders he ik hou mijn hart vast met onze kleine want ze is nu al bestwel aanwezig en weet het altijd beter pff een tijdje terug las ik ook al zo'n verhaal en snap niet echt waarom ze de dingen doen die ze doen ze hebben het zelf allemaal al een x meegemaakt met hun eigen kinderen.

4. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ben ik de enige die wel een beetje geschokt is dat je je kindje van rond een half jaar (6maand begin vaste voeding, dus ik gok die leeftijd) zomaar een HEEL WEEKEND bij een ander laat?? :( Mijn meisje is alleen bij de oppas en mijn moeder op dagen dat ik werk... geen seconde langer hoor, echt niet voor mijn plezier zodat ik een weekend weg kan. Daar moet ik niet aan denken. Je kind hoort toch bij het gezin?

Maar dat je schoonmoeder zoiets doet daar zou ik ook laaaiend over worden! Ik zou allereerst mijn man eens flink de waarheid zeggen over dat hij het niet voor je opneemt, en dan praten omdat jullie blijkbaar niet op 1 lengte zitten. En die schoonmoeder, die zou ik de eerste tijd niet meer hoeven zien, anders een woedeuitbarsting.

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik zou echt woest worden! Als jij vtv aangeeft dit zelf te willen doen is het toch belachelijk dat ze het dan toch doet?!
    Mijn vriend zou het ook niet leuk vinden, maar is altijd al een watje geweest als het om zijn moeder gaat :). Hij zou haar nooit tegenspreken of wat dan ook. Dus moet ik maar weer the evil schoondochter spelen.

Maar zou hier zeker kwaad om worden. En duidelijk zeggen dat het JOU kind is en ze JOU wensen heeft te respecteren. En doet ze dat niet, dan kan ze gewoon niet meer oppassen.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sinnamon, daar had ik overheen gelezen... dat zou ik zelf ook niet doen inderdaad.
    (maakt de streek van schoonma natuurlijk niet minder erg!)

7. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Volgens mij had ik ook al eerder aangegeven dat ik dat persoonlijk ook niet zou doen, maar iedereen maakt daarin zijn/haar eigen keuze, je bent dus niet de enige!
    Als je dan vervolgens wel je kindje bij iemand brengt, die zo aardig is om een heel weekend op te passen, kun je ook niet teveel eisen stellen. Bij een betaalde oppas of KDV vind ik het wat anders, want dan ben je een 'klant'. Wat nogmaals niet wegneemt dat, zoals ik al eerder zei, het in dit geval niet van veel tact van oma getuigt.

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Zou ik ook niet doen. Milan gaat alleen naar het KDV en verder niet. Opa of oma's hebben hier nog nooit opgepast. Hij is 1 keer een uur bij de buren geweest omdat we door de sneeuw heen boodschappen moesten doen. Toen wilde ik hem echt niet meenemen.

Maar ik moet dan ook wel zeggen dat het bij ons gewoon niet nodig is. Ik kan me voorstellen als je een kindje hebt dat heel veel huilt en veel aandacht nodig heeft dat je dan een keer met zijn tweeën weg wil.

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ongeacht wat je er ook van mag denken (komop zeg, het is echt geen kindermishandeling) is het gewoon een rotstreek van de oma. En als mijn (schoon)moeder zoiets zou doen zou ik laaiend zijn. gelukkig zouden ze het beiden niet doen uit respect voor ons.

10. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Wat hier al zoveel gezegt is, zo denk ik er eingelijk ook over.Ik zou ook echt boos worden.Helaas heb ik hier ook regelmatig discussies met mijn ouders die haar graag verwennen met zoetigheid.Mijn dochter is nu 3,5 en krijg thuis geen snoep bij oma wel.Dat heb ik nu wel geaccepteerd maar heb hun wel heel duidelijk gezegt dat 1 snoepje per dag genoeg is en niet voor 12.00 s'morgens!Ik heb mijn dochter namelijk wel eens om 09.00 weggebracht bij hun en de snpeotrommel stond al klaar.Hier ben ik toen heel erg duidelijk in geweest en dat is mijn advies ook wel na jouw toe Het is jouw'n kind jij voed je kind op en zij hebben zich wel aan te passen aan jouw'n regels! Ik ben nu wel makkelijker geworden.Maar zou zeker als het ging om zijn of haar eerste hapje echt pissig worden. Gelukkig heb ik een vriend die voor 100% achter mij staat!
    Heb je nadien nog gesproken met jouw'n schoonmoeder??

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg

Eventjes een aanvulling: Dat 'wat je er ook van mag denken' slaat op het logeren.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Vreselijk.
    het is mij ook overkomen toen Ons Kleintje nog in het ziekenhuis lag.
    De nachtzuster heeft hem de fles gegeven, zijn eerste. toen hij 7 weken oud was.
    Ze vond hem zo zielig omdat hij zuigbehoefte had.
    Hierop heb ik gezegd dat ze ons had kunnen bellen 24 u per dag. Zij vond van niet en vond dat ze hem gewoon de fles moest geven.
    En bedankt !
    ik las het terug op zijn status, stomverbaasd.
    ik was ontzettend verdrietig en boos.
    Ik wilde borstvoeding geven, en legde hem tig keer per dag aan. helaas lukte het niet, en vooral nadat zij hem de fles gegeven had ging het bergafwaarts met de borstvoeding.

13. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nou ja!! :$ en dan nog de discussie met je aangaan ook?

14. mamavanuk

mamavanuk Lid

2 okt 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    #114 mamavanuk, 24 dec 2009
    Laatst bewerkt: 24 dec 2009
    Dankjewel voor jullie reacties !!!

Van de week kwam mijn schoonvader iets ophalen, toen heb ik hem aangesproken over wat de actie met mij deed. Zij zagen aan mij dat het mij erg verdrietig maakte, maar het is dat ik er zelf om vroeg. Ik vroeg namelijk wanneer mijn meissie voor het laatst haar fles had gehad (een normale vraag lijkt mij) dus toen moesten ze het wel vertellen want anders hadden ze deze actie op zekers verzwegen.:$ Dit zei hij echt letterlijk.

Ik vraag me af wat erger is: het vertellen of verzwijgen :(

Mijn schoonmoeder had mij verkeerd begrepen(ahum), zij dacht dat ik alleen het groentehapje wilde doen dus zij zag dit dus als vrijbrief voor het fruithapje.

Tuurlijk hoort mijn meissie (4 mnd) bij het gezin maar twee nachten alleen met mamavanukman is toch niet erg?! ;) Of zie ik dit verkeerd? Mijn ouders gingen trouwens een week zonder mij op vakantie toen ik 3 mnd was, ik heb er overigens niets van overgehouden :p

Natuurlijk ben ik blij dat mijn schoonouders wilden oppassen, maar om dan mijn verzoek om niet te geven in de wind te slaan vind ik toch te ver gaan. :(

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou dat ook niet leuk vinden, en het haar wel even duidelijk maken.
    Grr helemaal een schoonmoeder.

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

TS toch goed dat je het gezegd hebt hoor! nu weten ze in ieder geval dat je dat niet pikt, ook al komen ze met smoesjes.

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Nou mamavanuk dat gesprek was zeker verhelderend. Ze geven dus niets om jouw wensen als ouder. Andere oppas dan zoeken denk ik zo. :(

18. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik vind ook nog steeds dat je helemaal gelijk hebt. Ook weer zo makkelijk om te schuilen achter groente/fruit en communicatie fout (net of ik mijn sm hoor).

Het ging niet eens om het 1e hapje geven. Het gaat erom dat je van te voren hebt aangegeven dit zelf te willen doen. Je erachter komt doordat je zelf naar iets vraagt. er nu nog doodleuk wordt verteld dat het anders nooit verteld was. Het gaat in het hele verhaal om het vertrouwen.

en dat gezwets over dankbaar moeten zijn dat ze op willen passen.. tuurlijk ben je dankbaar, maar je had ook kunnen kiezen voor een andere oppas. Je kiest voor hun omdat je ook hun er een plezier mee doet. Opa en oma kunnen ook "nee" zeggen. Zij zijn ermee akkoord gegaan om op te passen op het kind van een ander. Dan hebben zij zich te houden aan de "regels" van de ander.

Meid maak je niet druk dat je een weekendje met z'n 2en weg wilt. Ik vind dat heel normaal.

19. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    wow, wat een loeders, die schoonouders van jou! :$ echt, die vrouw is een vreselijk mens, maar die man is dus geen haar beter. uit zijn zeggen weet je nu zéker dat ze het expres hebben gedaan, echt zoooo laag.

zou voor mij reden zijn om ze te mijden als de pest. echt, ze hebben 0,0 respect voor je, dus wat heb je er nog te zoeken dan? oppassen was bij mij nicht mehr im frage.

heb zelf ook een eigenwijze sm, maar tot nu toe gelukkig niet van dit soort acties. dan had ze ook echt een heule kwade aan me...

20. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Goed dat je het gezegd hebt! Maar ik moet nu toch wel zeggen dat ik dit geen normale reactie vind inderdaad van jouw schoonvader.

Off-topic, mensen die hun kind nog niet uit logeren laten gaan worden ook niet veroordeeld door de mensen die dat wel doen.

Deel Deze Pagina