Punctie bij ivf: wel of niet dormicum gebruiken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door williebb, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben as dinsdag onze punctie van de 2e ivf.
    Bij de 1e keer alleen naproxen gebruikt, maar ik kreeg nu ook dormicum aangeboden zodat ik er niet helemaal bij ben.

De eerste punctie is me meegevallen, maar ben bang dat het nu dan alleen maar tegen kan vallen maar twijfel nog of ik de dormicum wel of niet zal gebruiken.

Wie heeft dit of iets vergelijkbaars gebruikt?
    En zou je het anderen aanraden of een volgende keer zelf ook weer gebruiken?

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    ik heb 2x dormicum gebruikt en er zijn er telkens 9 aangeprikt...ja ik voelde het maar was te suf om te reageren en toen was het alweer over dus ik gebruik alleen dormicum

3. Naproxen wordt meestal gegeven als Dormicum niet voldoende bleek en je dus een hel van een punctie met Dormicum achter de rug hebt.. Dormicum doet niets qua pijnstilling en dat 'van de wereld zijn' vinden een hoop mensen helemaal geen lekker gevoel. Als je bij je eerste punctie genoeg had aan Naproxen, zou ik nu niet voor Dormicum gaan..

4. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook dormicum gehad bij de tweede punctie.
    Een tabletje de avond voor de punctie om beter te slapen en ook nog een uur voor de punctie. Wel kreeg ik vlak voor de punctie ook nog een shot fentanyl in het infuus.
    De eerste punctie was een traumatische ervaring ( alleen fentanyl ) en bij de tweede punctie was het wel iets beter te doen maar nog steeds erg pijnlijk. (Combi dormicum/fentanyl)

Mocht je dus net als ik de dormicum in een combi met andere pijnstilling krijgen zou ik het wel doen.

5. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    ik vanmorgen mijn 2e punctie gehad. Avond van de te voren 1 tabletje lormetazepam om goed te kunnen slapen. Vanmorgen uur voor ingreep weer zo'n tabletje om beetje relaxed te zijn en 1 zetpil diclofenac.
    Plaatselijke verdoving in de schede/vaginawand en that's is. Het is nu 2x zo gegaan en prima te doen.
    Af en toe even wat pijn maar voordat je daar dan wat van wil gaan zeggen, is het al weer weg. Voordeel is dat je er niet suf van bent.
    Ik heb wel eens dormicum gehad bij gastrascopie en daar ben 3 dagen suf van...

6. Frummel2008

1 sep 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen verdoving gehad bij mijn eerste punctie, omdat er werd gezegd dat de verdoving net zo vervelend was als de punctie zelf. Nu was de eerste punctie geen standaard punctie en was het geen fijne ervaring, om het zo te zeggen....
    Bij de tweede keer ben ik onder narcose gegaan, dan konden ze doen wat ze moesten doen om de eitjes te pakken te krijgen....dat is me heel goed bevallen!!
    Als het nodig was geweest dan zou ik het op deze manier weer doen, maar over 5 weken komt onze jongeman hopelijk gezond ter wereld, dankzij ICSI!

7. JipenLana

JipenLana Actief lid

19 mrt 2010
    130
    2
    18
    NULL
    NULL
    Een beetje een te late reactie misschien... Maar ik vond dormicum heerlijk. Ik weet vrijwel niets meer van de punctie. Ik weet vooral dat ik behoorlijk stoned was en mijn tas zo blauw vond en onze auto zo zwart. Daar lachen we nu nog om...

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Succes vandaag. Hopelijk valt het mee. Ik heb geen ervaring met Dormicum. Ik heb nu 2 puncties gehad en dan kreeg ik inderdaad een inwendige verdoving en een shot morfine. Daarvan waren de randjes er enigszins af maar het is nogal vluchtig. Ik heb de laatste keer wel een halve oxazepam genomen maar ook daarvan ging ik niet lachen om de auto en mijn tas zoals JipenLana :D

9. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    He zwaaistaart jij hebt dus ook de punctie vandaag! Hoe is het gegaan?
    In ons zkh doen ze niet aan lokaal verdoven maar met de dormicum en de naproxen was het aardig te doen ook al blijft het pjjnlijk.
    Blijf jij ook de rest van de dag thuis?
    Nu is het afwachten tot vrijdag of er een tp is.
    Wij hadden trouwens 9 eicellen (1e ivf 7 eicellen en daaruit 4 bevruchtingen maar alleen verse tp en niets om in te vriezen). Hoeveel eicellen hebben jullie?

10. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    gister hele dag thuis gebleven ,maar vandaag weer gewerkt.
    Er waren deze keer 13 eicellen gevonden! (10 grote, 3 wat kleinere) erg blij mee, omdat we er de vorige keer maar 5 hadden, waarvan 2 bevrucht. 1 teruggeplaatst, waar ik zwanger van werd, de ander niet geschikt om in te vriezen. toen volgde helaas de miskraam. ik heb donderdag terugplaatsing als alles goed gaat. succes met wachten!

11. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    ligt eraan of je eierstokken net zo laag liggen als de eerste keer , ik ging door de helllllllllll heen viel zelfs bijna flauw en ik had een lichte pijnstilling gehad en in de vagina verdoving , hielp geen R..t dus

de dame voor mij had nergens last van en die had 12 eitjes ik heel veel pijn en had er 3

kijk als je eerste ook zonder al te veel pijn is gegaan en je ziet er tegen op om de medicatie te nemen hoef je het niet te doen.

het kan zeker geen schade tot je eitjes brengen

Deel Deze Pagina