Maf is het toch zoiezo dat hele lijf ineens veranderd. Niets is bijna meer hetzelfde. En ja het is voor een goed doel maar dat is toch bij een eerste kindje ook maar nauwelijks te bevatten toch? Dus inderdaad dat is zo'n dooddoener...je krijgt er iets moois voor terug. Ja dat weet ik ook wel maar ik heb er nu gewoon last van (waarvan dan ook...). Tja ik ben nu ook behoorlijk zebra maar had al striemen vanuit de puberteit (toen de heupen en borsten kwamen) en ben ook al niet de dunste...dus ach. Maar toch kan ik me echt wel voorstellen dat je het heel vervelend vindt. O en smeren helpt inderdaad niets in het voorkomen maar ik heb me laten vertellen (en ga dat nu zelf uitproberen) dat smeren met 'bio-oil' het wel snel minder zichtbaar maakt. Dus misschien kun je dat eens proberen.
Jouw bericht kwam op mij over alsof je leven even voorbij was. Zo heftig vond ik het gepost. En tuurlijk, iedereen heeft zn eigen verdriet, groot of klein, maar je moet nu eenmaal weten dat wanneer je zo'n bericht op een forum plaatst er ook meiden zijn die daar niet de reactie op geven, zoals jij had gehoopt. Daar is een forum voor en ik vind dat je daar wel je mening op mag geven.
Ik snap het wel hoor dat je je er rot door voelt. Het verandert niets maar toch. Wat ik wel over het algemeen vervelend vind is dat veel mensen reageren met: "je krijgt er toch wat moois voor terug?" Dat klopt wel, maar óók als je géén striae krijgt en niet zoveel aankomt krijg je er wat moois voor terug!!! ELke vrouw heeft toch het liefst zo min mogelijk schoonheidsfoutjes aan haar lijf, je bent niet alléén maar moeder vind ik. Je wilt ook aantrekkelijk blijven, tenminste ik het liefs wél
ben het helemaal met Juenco eens....je bent meer dan alleen moeder....en dat je dan niet mag klagen omdat je er iets moois voor terug krijgt. zelfs als je strontmisselijk bent en alleen maar kotst en afvalt, zeggen ze dat nog tegen je....
Ik heb lang blond haar en laatst werd me gezegd dat ik dat toch binnenkort ging afknippen, want dat is praktischer met een baby. Trekt de baby tenminste niet aan je haar!! Zei een vriendin, die al een kind heeft. Ja zei ik: en dan doe ik ook gelijk maar geen make-up meer op en hoef ik ook niet af te vallen! Ben dan toch moeder en getrouwd, dus voor wie moet ik nog aantrekkelijk zijn!!! Stomme beredenering hoor, ik snap dat soort vrouwen echt niet! En als je dat zegt krijg je te horen: ik spreek jou over een paar maandjes nog wel! Grrr
Haha, neem zo'n praktisch lekker kort kapsel in een 'vlotte' kleur wat je eigenlijk elke maand moet laten bijwerken, maar waar je dan geen tijd meer voor hebt zodat je eruit ziet als een vogelverschrikker. Veel handiger dan dat lange blonde haar Er zijn altijd wel ergere dingen te verzinnen dan striae of dan wat dan ook, maar dat wil toch niet zeggen dat je dan maar altijd maar alles moet accepteren omdat het altijd erger kan? Natuurlijk, als ik moet kiezen tussen van boven tot onder onder de striae en iets met de gezondheid van mijn kind, natuurlijk ga ik dan voor het eerste. Maar ik zou ook heel erg de ziekte in hebben als dit zou gebeuren. TS, wellicht dat je er een tijdje na de bevalling er bijna niets meer van ziet. En anders zit er weinig anders op dan lingerie shoppen om de aandacht af te leiden... Hopelijk voel je je inmiddels wat beter...
'Haha, neem zo'n praktisch lekker kort kapsel in een 'vlotte' kleur wat je eigenlijk elke maand moet laten bijwerken, maar waar je dan geen tijd meer voor hebt zodat je eruit ziet als een vogelverschrikker. Veel handiger dan dat lange blonde haar ' Hahahaha, lig helemaal in een deuk hier. Wat een redenatie dat je je haren moet afknippen. Tegen mij werd gezegd dat ik mijn lange mooie nagels maar moest afknippen, maar dat was uit hygienisch oogpunt...dat kan ik dan nog wel begrijpen. hoe vaak zie je verslonsde moeders, echt niet normaal meer....afgeleefd, wallen en zeer onverzorgd... nou, mij niet gezien!
nou ik dus echt niet he, ik blijf nog steeds een mens, die mooie nagels wil, die er goed uit wil zien, die echt nog wel een keer nieuwe kleding koopt en ik ga echt niet mijn haar afknippen, kom op zeg... dan doe je ze maar vast als je er last van hebt, er is ook nog leven tussen je vent en jouw...
Niet om je klacht minder erg te maken hoor, maar ik heb al striae door mijn groei in de pubertijd. Ik merk er nu niks meer van, en er komt nu alweer een berg bij... Het lijkt op dit moment erg, maar over een jaartje heb je een leuk kindje en is het amper meer te zien Ik snap dat het nu een schok is, dat had ik ook toen ik het kreeg op m'n veertiende, maar na een tijdje is relativeren makkelijker... Ik hoop dat je nare gevoel hierover niet te lang aanhoudt en je lekker verder kan genieten van je mooie buik
Van mij zouden kindertjes ook best uit de rode kool mogen komen. Of met de ooievaar... Over de boobs hoor je mij niet klagen trouwens. Hier nog een ontnuchterende checklist van Claudia de Breij: (http://www.viva.nl/wp-content/uploads/2009/03/week1-2-pg11-groot.jpg)