Als een verhuizing in de planning staat dan zou geen dingetjes meer doen/kopen die je niet mee kunt nemen naar een nieuwe woning. En me verheugen op mooie kamertjes maken in de nieuwe woning voor beide! Er zijn al veel tips gegeven, zo te lezen heb je al wat dingen in je hoofd die je kunt kopen in ieder geval
Nee, geen herkenning. Ten eerste heb ik nu een hoogzomer kind, en krijg ik straks een winterbaby. Zal dus toch echt opzoek moeten naar wat zaken die ik bij no1 niet nodig had (denk voetenzak autostoeltje, kruikje, meer warm houd dingen). En daarbij, als straks je 2e kindje van een ander geslacht blijkt, koop je toch gewoon wat geslacht gerichte zaken? lakentje, dekentje, weet ik je?
Je zou ook de gehele kamer kunnen veranderen, een leuke thema. En dan zowel voor je eerte kindje het leuk te maken en voor je 2 de kindje ook. Of zelf dingentjes maken, dan ben je toch trots en heb je het speciaal gemaakt. Of samen met je kleine iets moois maken een schilderij voor zijn broertje of zusje. Misschien heb je er iets aan. Groetjess
Wij hadden ook alles al.. ECHTER heb ik er voor gekozen om toch het kamertje in een andere kleur te doen anders aan te kleden etc. Ook heb ik veel nieuwe kleertjes gekocht terwijl wij genoeg hadden van ons eerste manneke. Verder doe ik alles hetzelfde. dezelfde echo's ik doe dezelfde fotoshoot en doe er alles voor om dit kindje niet tekort te doen! Allebei even speciaal dus allebei evenveel krijgen! Maar dat is gewoon hoe ik erover denk! Maar het kamertje zelf is wel hetzelfde.. heb alleen meer uit gegeven aan het aankleden deze keer.
Ik herken het wel, dat schuldgevoel. De babykamer hoeven wij nauwelijks tot niet te veranderen. Alleen een andere naam op de deur. Wel kopen wij wat luxe spullen, die handig zijn bij de 2e en die we niet hadden voor de 1e: mooie co-sleeper (bednest, want de familiewieg bleek niet helemaal veilig), Stokke Newborn set, draagdoek, dat soort spulletjes. Vooral in het begin was ik erg bezig met de nieuwe, grote kamer voor mijn dochter van 2. Daar voelde ik me wel schuldig over. Alle aandacht naar haar en niet naar het kindje in mijn buik. Als de kamer van de oudste af is, komt er ruimte in mijn hoofd om te gaan babyshoppen. De co-sleeper is al wel in huis. Ik heb ook al een paar kledingsetjes gekocht.
Als je nu een meisje zou krijgen, daarvoor is echt heel leuk kleding te shoppen! Ik heb er in het begin echt een sport van gemaakt om 50-75% korting te shoppen .
Heel herkenbaar. Gelukkig had ik wel nog een kamer om in te richten, anders was het wel erg 'kaal' geweest. Je doet je kindje zeker niet tekort hierdoor, maar ik herken het gevoel wel... Bepaalde dingen heb ik heel bewust hetzelfde gedaan, dus bv. dezelfde foto's van mijn buik gemaakt. En dus het kamertje ingericht (we waren inmiddels verhuisd), maar met name bij mijn man merkte ik heel erg dat hij zo iets had van 'moet dat nou allemaal', terwijl hij er bij de eerste veel meer mee bezig was, dat vond ik wel eens vervelend...