Verdrietig over gewicht

Discussie in 'Gezondheid' gestart door reneeke, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ja Sientje, ik denk dat dat klopt. Toen ik net zwanger was vlogen de kilo's er echt aan, regelrecht naar mijn heupen! :confused: Dat had ik nooit verwacht, maar na die eerste periode is het allemaal heel bescheiden gebleven. Mijn buik groeit, maar die intensieve 'vetophoping' van het begin is gestopt. Het lijkt alsof mijn lichaam eerst even een voorraadje moest aanleggen. (mijn lichaam schreeuwt ook niet meer om koolhydraten en proteinen)
    Ik denk dat ik nu, na 26 weken rond de 8 kilo ben aangekomen, maar het kan ook meer zijn. Ik weeg me niet, ik koop leuke kleding waar ik me lekker in voel en pronk met mijn buik (zoals Mamalieske adviseerde!).

Meiden, we mogen maar trots zijn, we voeden en dragen ons kindje! :baby: Tja, ik ben ook niet blij met de 'moeke-borsten' en de heupen, maar toch... ik voel me ook erg vrouwelijk!

Amber

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hmmm bij mij ging dat niet op hoor Sientje. Helaas pindakaas.
    Ik was al tegen het stevige aan maar ondanks dat toch ook nog eens +30 aangekomen. Weet dat ik bij de eerste echo er al 6 kilo bij had zitten.
    Allemaal vocht volgens de verlos.
    Ben nu nog bezig weer op mijn oude gewicht te komen. Borstvoeding zorgde er bij mij voor dat ik alles juist vasthield. :(

3. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    wacht maar tot je een paar weken bent bevallen...dan ben je pas verdrietig over je gewicht :cry:

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    helemaal herkenbaar. stond met 11 weken op de weegschaal en was al +6. daarna niet meer geweest haha. ik snoep weinig, heb wel veel trek in gewoon brood, maar eet zo gezond mogelijk. mijn billen en bovenbenen, die na lang dieeten en sporten zo mooi slank geworden waren zijn veruineerd voelt het. ik kan daar ook erg verdrietig van worden, voel me dik en lelijk, alhoewel ik zo blij ben met de zwangerschap. ik heb afgelopen week een leuke rok met shirtjes gekocht en dat kleed wel mooi. komende week naar de kapper: alles om mezelf te verwennen. mooiste is: mijn man vind me mooier dan ooit ;)

5. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Fijn hé zo'n man!
    Die van mij denk dat ook over mij, heerlijk gevoel!
    Was voor de zwangerschap al wat aangekomen, daarvoor door stress beetje botje....
    Maar nu wacht ik elke dag totdat greenpeace of Pieterburen mij terug de zee in komen rollen :D

Nu beweeg ik niet veel door ernstige BI, grrrrr......
    Maar des te meer motivatie om na de zwangerschap extra te sporten en te bewegen. (Rustig opbouwen natuurlijk)
    Kan niet wachten om weer te rennen, springen en stoeien met mijn lief.

Groetjes, Mirelle.

6. Clau24

Clau24 Niet meer actief

Na (morgen) 15 weken al 5 kilo aangekomen..
    Ik krijg gemiddeld 4x per dag te horen dat ik vol ben geworden (en dat het goed staat), ik wordt er gek van en ben bang voor wat komen gaat!
    Vriend vind die kilo's erbij overigens wel heel leuk!

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik ben net 16 weken en ben al 4 kilo aangekomen :confused: schrok me rot toen ik vanmorgen op de weegschaal stond!

whaaa nog 24 weken te gaan hoeveel kilo zal het worden :(

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    oo ergens blij te horen dat er meer mensen in de eerste weken al zijn aangekomen.
    Ik heb een hele tijd gelijnd en gesport en ben geleidelijk 15 kilo afgevallen na de feestdagen waren er 2 bijgekomen en nu sinds ik zwanger ben alweer 3.... ben dus 10 weken en al 3 kilo aangekomen ik dacht dat je pas na de 20 weken iets mocht aankomen maar gelukkig zijn er meer meiden die al eerder zijn aangekomen.
    Ik hoop dat het niet meer dan 15 kilo gaat worden.. ik weet wel dat ik kan lijnen en afvallen dat is mijn enige troost maar ik heb er ook erg veel moeite mee om me te wegen nu.. na zo'n lange strijd met het gewicht moet je het nu over je heen laten komen en das lastig

9. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama

10. marjan79

marjan79 Lid

13 feb 2007
    18
    0
    0
    Ik voel me precies het zelfde, ben ontzettend blij met de zwangerschap, maar die kilo's daar kan ik echt niet aan wenne, ik kom gemiddeld 1 a 2 kilo per vier weken aan, nou dat gaat lekker....

11. happybee

happybee Lid

7 feb 2007
    9
    0
    0
    Welzijnwerker
    arnhem
    Hoi, ik heb nooit een buik gehad. Nu dus wel.....
    Ik eet wel meer en snoep ook regelmatig.
    Heb al en flinke buik, ook mijn middel en kont vet is erg toegenomen.
    Ja, ik ben al 70 kg. ongelovelijk. Maar ik ben nog erg actief en in beweging. Als het echt te wordt ga ik verminderen met snoepen en meer water drinken.

Bebee Bee

12. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    heel herkenbaar
    als ik tegen mijn vriendinnen zeg dat ik opzie om zo`n dikke buik te krijgen dan lachen ze me bijna uit..
    Nee joh das mooi en vrouwelijk zeggen ze..
    ja pfffff
    Mijn hersens moeten denk ik eerst een knop omzetten van afvallen en zonder buik leven naar zomaar dik worden met eenhele ronde buik.......

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Die kilogrammen zeggen niets, je kunt wel dikker zijn als je maar 2 kg bent aangekomen dan dat je 12 kg bent aangekomen.

Ik ben nu al 12 kg aangekomen en ik ben er supertrots op. Mijn VK zei: nou, die kilo's van jou ben je al gauw na je bevalling kwijt. Want zoveel weegt je placenta, zoveel weegt het vruchtwater, zoveel weegt je kindje, je borsten wegen zoveel..

Meid, geen zorgen, lekker genieten van het dik worden.. je houdt het toch niet tegen, als je normaal eet en beweegt ben je het grootste gedeelte na de bevalling kwijt. En verder heb je daar geen controle over.. Alle zwangere vrouwen zijn prachtig in mijn ogen... hoe groot/klein dik/dun je ook bent. Wees maar trots op het wonder dat in je groeit!

14. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
  15. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik ben nu ook 12 kilo aangekomen.
    Ik heb ook mijn up en down momenten.

Maarja ik voel me meer up dan down gelukkig :)

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

tja die buik si mooi... de rest is wat jammer :)

dus concentreer me maar op de buik :)

17. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Meiden! Kop op!
    Wees blij dat je aan mag komen door een baby in je buik...! Er zijn vrouwen die door deze reden graag aan willen komen, maar waar het niet bij wil lukken!
    En lieve meiden, als jullie weten dat het niet door het snoepen komt, dan gaat het er straks allemaal weer af! Misschien wel de laatste kilootjes dat je er wat voor moet doen, maar wie mooi wil zijn moet pijn leiden!
    Zelf was ik ook voor m'n zwangerschap 10 kilo afgevallen, en soms baal ik er ook van! Maar ik denk er dan toch weer aan, dat ik (wij) toch zwanger mogen zijn, en er een wondertje in ons groeit, waar veel vrouwen jaloers op zijn. En dan heb ik dit er wel voor over! (ik bedoel dit niet verkeerd voor de vrouwen die niet zwanger kunnen worden!)
    Wees trots op het wondertje en jezelf!
    En laat je niet gek maken door die kilo's!
    Je bent wie je bent, en je wordt er niet minder door, door een kilootje meer aan je buik of waar dan ook!
    Kop op!
    Succes allemaal!
    Liefs

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@gerieke: hier 20kg eraf voor ikz wanger werd

denk ook dat ik nu een stuk gezonder zwanger ben dan wanneer ik zwanger was geworden met die 20kg erbij
    of dat het misschien wel logisch was dat ik in dat eerste jaar zonder pil nooit zelfs maar overtijd ben geweest
    20kg is best een hoop
    en ik ben absoluut nog steeds niet mager ofzo :)
    had best nog 10 meer afgemogen voor ik uberhaupt zegmaar op een fatsoenlijk gewicht zit :)

Maar nu na 26 weken 8kg erbij
    geen slechte score.
    die weegschaal met rust laten sochtends lukt nog niet echt zoals je ziet
    maar ik ga er vanuit dat het overgrote deel er straks vanzelf weer af gaat.
    en wat er niet af gaat... tja als 20kg kan.. dan moet het straks nog wel een keer kunnen dacht ik zo? :)

het lijn-streven voor dit jaar is op 1/1 hetzelfde wegen als op 1/1 2008.
    ambitieus streven... en voorlopig maak ik me er niet zo druk kom
    als ik wil snoepen snoep ik meestal fruit
    dat krijg ej toch al makkelijk te weinig binnen :)
    en broodjes met chocopasta bij de lunch *grin*

en mocht ik het niet halen.. tja dan eh.. heb ik daarna tijd zat om het alsnog te bereiken :)

komt wel goed uiteidnelijk
    dat weet ik zeker
    toch is het soms moeilijk om die cijfertjes op de weegschaal te zien stijgen :)
    en vind ik het prettig dat ik nu toch al 2 weken weer even op hetzelfde gewicht blijf :)
    which probably is over now.. want heb vannacht niet kunnen slapen van de spierpijn in mn buik
    das meestal stille hint dat er weer wat extra gewicht aan zit te komen :)

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Geniet van je buik, ook al word je dik.
    Ik ben 20 kilo totaal aangekomen, er zitten er nu nog 3 teveel aan.
    Ik vind het wel best zo, kijk eens wat je ervoor terug krijgt ;)

20. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik kan er niet over meepraten, want mijn buik werdt alleen dikker en de rest dunner door extreme misselijkheid.. nee dan maar liever wat dikker en je niet misselijk voelen dan dat je alleen maar afvalt.

Met 8 weken zwangerschap was ik al 6 kilo kwijt..
    na de bevalling was ik ook slanker dan ooit.
    Ik was ongeveer 10 kilo lichter dan voor de zwangerschap .

(zit inmiddels er wel weer op maja)

Maar achteraf was ik liever dikker geworden en niet misselijk geweest, dan de hele zwangerschap niets kunnen eten en binnenhouden ivm de misselijkheid.

Deel Deze Pagina