Ik ben nu 9 kg aangekomen en op zich heb ik daar geen problemen mee. Mijn verloskundige zei mij dat ik netjes op "schema" liep qua aankomen. Echter als ik dan weer last van mood-swings heb en ik heb een emo/verdrietige bui dan vraag ik me wel af of het nog goed gaat komen. Kom ik nog op mijn oude gewicht?... kan ik straks wel binnen paar maanden me "normale"kleding aan?... Krijg ik me oude figuur terug of krijg ik hangborsten, pudding buikje en flubberbillen?.... En het andere moment ben ik weer zo nuchter dat ik tegen mezelf zeg: Maak je niet druk, je ziet het na de bevalling wel en als het zo is dan is het zo.... ik denk dat heel veel vrouwen dat wel hebben
ik ben in 17 weken al 13 kilo aangekomen en ben er niet happy mee, snap het gevoel heel goed. ik troost mezelf ook met de gedachte dat het ergens voor is, maar als ik mensen om mij heen alleen maar hoor zeggen: jeetje wat ben je weer dik, niet zoveel snoepen joh!', dan word ik toch erg verdrietig. ik ben helaas ook niet zo mooi dik. een bezoekje aan de kapper heeft wonderen gedaan trouwens! en daarna lekker shoppen met m'n mams. het zit er toch, en het mag er straks allemaal weer af je hoort ook veel dat borstvoeding geven veel 'vreet' van je lijf, dus daar hou ik me maar aan vast en verder jezelf heel veel verwennen en ook gerust af en toe met iets lekkers!
ik heb helemaal geen striae gehad, maar wel 25 kilo aangekomen. Ik moet er nu nog 12 kwijt zien te raken. Maar heb er wel een super mooi mannetje voor teruggekregen. Ik word er trouwens wel depri van als ik mijn oude kleding weer probeer aan te trekken wat natuurlijk nog niet lukt! Op het laatst gingen de kilo's heel snel door het vocht wat ik vast hield.
Oke dat is wel beter hoop ook dat ik het niet krijg. Want vet enzo wat er iets is bijgekomen train je er wel af maar striae gaat wat lastig
striae is blijvend inderdaad, ook de cremes die ze er voor verkopen helpen niet. ik heb door een knie blessure al sinds mijn 12de striae en vind het niet erg meer, mijn lijf heeft een verleden, heeft dus geleefd. de striae nu valt me erg mee, heb bijv. helemaal niets op m'n buik, ondanks dat ik sneller gegroeid ben dan mijn lijf kan bijbenen en op mijn heupen is alleen de oude striae wat meer zichtbaar. je kunt het wel goed voorkomen door koude en warme douches af te wisselen, je huid regelmatif flink te scrubben en goed en redelijk hard en lang masserend in te smeren met een goede lotion.
Oke dank je voor de tip. Ik ga het in ieder geval wel proberen. Heb het al eens eerder gehad toen ik uit mezelf stevig was maar dat is later weggetrokken toen ik slank werd. En nu ik zwanger ben, ben ik bang dat ik het weer krijg.
Hmm ik heb het ook nog "over" van een wat dikkere perdiode... maar na 28 weken en eh.. zo'n 8kg.... is het eigenlijk enkel in het begin wat duidelijker geweest en dan meer doordat het leek alsof ze een beetje wit oplichtten inmiddels valt het reuzemee qua zicht.. en bovendien is het zeker niet meer geworden. misschien hebben we nog wat rek over uit het verleden?
ik ben bijna 30 kilo aangekomen dus ik snap niet dat sommige het zo erg vinden dat ze er 10 bij zijn gekomen. Tja je lichaam verandert nu eenmaal tijdens je zwangerschap en daar komt ook gewicht bij. Ik vond mezelf erg mooi tijdens de zwangerschap (ja beetje opgeblazen wel ) .....
nou, da's een beetje kort door de bocht ik ben tot nu toe 13 kilo aangekomen, maar ook heel veel op mijn billen en heupen. ik heb momenteel 3 maten verschil tussen mijn heupen en mijn taille en dan wordt het héél moeilijk om passende kleding te vinden die ook nog eens een beetje betaalbaar is. mijn figuur is ook niet echt mooi te noemen. ik heb zelfs problemen met het vinden van een goede bekkenband, omdat alles 'omhoog kruipt' door het omtrek verschil als ik dan denk hoe lang ik er over gedaan had om 25 kilo kwijt te raken en het er nu weer allemaal aan te zien vliegen in zo'n korte tijd, moet ik echt wel even slikken. natuurlijk doe je het ergens voor, ik ga mezelf er niet mee kwellen, maar je zult me niet horen zeggen dat ik het leuk vind één voordeel, heb ook al een flinke buik, dus mensen zien wel waar het door komt
Ik ben ook zo'n 25 kilo aangekomen tijdens m'n zwangerschap. Het zat echt overal: buik, billen, bovenbenen, bovenarmen. Tijdens de zwangerschap vond ik het niet erg, maar een maandje na de bevalling zat er nog echt 20 kilo aan. Ik vond dat zo erg en kon wel huilen. Ben wat gaan sporten op m'n crosstrainer en heb wat op m'n eten gelet en een paar maanden na de bevalling begon ik ineens af te vallen en nu zit ik weer op m'n oude gewicht van 62 kg ! Er is dus hoop!
kijk pim, die bereichten moeten we af en toe even horen haha 'alles komt weer goed' hele brutale vraag, maar heb jij bv of fv gegeven? ze zeggen namelijk ook vaak dat je met het geven van bv vaak ook sneller je overtollige vetjes kwijt raakt. ben benieuwd
Ik zou er nog 5 kwijt moeten om weer opmijn oude gewicht te zitten. maar aangezien ik 1.80 ben is 68 wel een mooi gewicht denk ik. Ik heb ook BV gegeven en ben niks afgevallen daardoor en ik snoepte echt niet overmatig veel ofzo .... ja ik at wel meer maar je krijgt honger van BV. Tuurlijk is het niet leuk als je lichaam zo veel veranderd dat je het niet herkend maar geloof me het komt echt weer terug. Je moet er wat voor doen maar het komt goed
Hai Ladies, Ik kwam de vorige zwangerschap 25 kilo aan en.....daar zijn er 20 van gebleven, helaas. Het zijn er ook echt 20 teveel.... Het eerste jaar heb ik er enorm hard voor geknokt, maar gebeurde er niks....daarna heb ik de hoop een beetje opgegeven, dom hè !? Nu ben ik (pas net) weer zwanger en ben ik als de dood dat ik weer zoveel aankom.....dan ben ik echt een olifant hoort ! Ik ga du toch een beetje lijnen tijdens mn zwangerschap....Heel verantwoord hoor, maar geen vettige troep of zoetigheid Ik hoop dat het lukt... Misschien moet ik toch maar bostvoeding geven ditmaal, dat helpt geloof ik ook... Liefs van een te bol fruitdruifje
@fruitdruifje.. tja als je toch op je eten moet letten.. dan eh.. kun je het net zo goed goed doen @claartje: same here hoor dat het er eerst zo af ging.. en nu weer aan is soms even slikken niet erg... wel wennen
Ik viel alleen maar af tijdens de zwangerschap.. omdat ik gewoon na elke maaltijd moest overgeven. Resultaat was dat ik na de bevalling slanker was dan voor de zwangerschap. En geloof mij, tuurlijk is dat fijn, maar 9 maanden niets anders doen dan kotsen, nee dan maar liever een paar kilo overhouden zou me er niet te druk om maken! als je niet eet voor 3 is het toch goed?
Ik ben met 12 weken nog niets aangekomen. En niet overgeven ofzo. Maar ik ben al vrij stevig, dus mijn lichaam hoeft geen reserves op te slaan voor de zwangerschap, want die heb ik genoeg. Ik wil echt proberen om niet teveel aan te komen, max 12 kilo. Maar tot nu toe gaat het dus goed.
mja goed opletten dat je je niet vol gaat stoppen dat is het voornaamste denk ik *grin* hier onwijze choconeed gelukkig weet ik ook dat deze ongeveer onblusbaar is dus per saldo begin ik er niet eens aan want of ik nou 1 stukje neem of 1 reep... of 6 wat dat betreft daarna heb ik nog steeds zin in choco tja.. en dan eh.. eet ik het maar gewoon niet dat soort dingen moet je beetje opletten hoor ook hoop mense met een chipsverslaving en dergelijke vet en zoetigheid houden zwangere vrouwen van kennelijk niet te veel aan toegeven