Maak je geen zorgen over je gewicht! Zonde! Tijdens mijn 1e zwangerschap ben ik 33 kilo aangekomen (van 64 kilo bij 1.75 meter naar 97 kilo). En inderdaad, na de bevalling al heel veel kilo's kwijt. Daarna, zonder te lijnen (!), binnen een jaar alles kwijt en zelfs lichter dan voorheen (62 kilo). Té licht volgens velen, moest nodig wat aankomen vonden ze haha. Nu ben ik zo'n 8 weken zwanger en al 2 kilo aangekomen. Who cares? Ik zit lekker in mijn vel en geniet van mijn 2e zwangerschap!
@2exzwanger: das het belangrijkste toch! ondanks dat ik af en toe met gemengde gevoelens naar de weegschaal kijk.. geniet ik gelukkig absoluut van mijn buikje al vind de vk hem ietwat klein althans.. ze vindt de inhoud wat klein maar de laatste 2 weken zit er weer een aardig spurtje in de groei van de buik.. dus ik vermoed dat de inhoud ook hard aan het groeien is
ik zit er voor mn gevoel nu net tussenin; niet meer mn oude vertrouwde lijf, maar ook niet super-duidelijk een zwangere buik. Ik zou het heerlijk vinden als het gewoon duidelijk zichtbaar is dat je zwanger bent, ipv dat mensen denken dat je 'gewoon' wat dikker bent (geworden). Ik ben nooit dik/te zwaar geweest, maar heb altijd wel periodes gehad dat ik een klein buikje had, waar ik altijd tegen vocht dmv sporten en wijzigen eetpatroon. Dus zo'n ' nog net niet overduidelijk zwanger buikje' vind ik best lastig...
@marywoods: 2 weken geleden was collega nog verbaasd dat ik zwanger was..... dat voelt inderdaad niet cool gelukkig zie ik nu ook gewoon op straat dat mensen toch specifiek naar mn buik kijken kenneljk is het nu wel overduidelijk
Hallo, hier nog n mopperkont. Ik ben een mollig vrouwtje en hik al vanaf mijn jeugd met overgewicht; afvallen/ aankomen. Voordat ik zwanger werd zei ik: IK GA TROTS MIJN BUIK SHOWEN MET N BUIKBAND! Nu inmiddels 24 weken zwanger en een buikje (eindelijk), alleen tja.... rond de navel zit nog steeds een randje, dus mijn buik is nog niet strak genoeg gespannen, dus nee, nog geen buikband..... Ook heb ik vanwege mijn overgewicht (95 kg voor zwangerschap) kans op diabetis, dus ik wordt in de zoveel mnden voor glucose geprikt etc. Inmiddels ben ik 10 kg aangekomen, maar ik snoep niet. (ik eet misschien wat meer warm eten ) Ik wordt er veel mee geconfronteerd. Ik moet bij elk bezoek bij de verlos weer op de weegschaal en zal elke keer ws (denk ik) horen dat ik te veel ben aangekomen, terwijl ik zo gezond mogelijk leef. (Ik vindt het natuurlijk wel ontzettend fijn dat ze me prikken voor diabetis!) Ook nekt het mij idd dat ze zeggen dat mollige, al wat zwaardere vrouwen uit zichzelf niet veel zullen aankomen.... En nee, ik ga niet naar de sportschool, het zwanger zijn kost mij al energie genoeg. Ik weet dat ons kindje lekker aan het profiteren is van mij en het goed heeft. Hij/ zij komt niets te kort. Dat vindt ik ook heel wat waard! Als je continu misselijk bent, dan kan je baby nog wat te kort komen, dat lijkt mij ook erg verdrietig.... En ik denk dat je, ondanks wat anderen zeggen, jezelf recht in de ogen moet kunnen aankijken als je kilo's aankomt maar toch weet dat je gezond eet! Succes met de bevalling en het verliezen van de overtollige kg. Ik zal aan jullie denken en ben blij te lezen dat ik niet de enige bent die moppert.
@heidewiets: tja dat hou ik dus mezelf ook maar gewoon voor en inmiddels zie j emn buik bijna groeien ik denk dat ik pas rond 24 weken mijn eerste zw-broek gekocht heb.. zo weinig zag je van mn buik nu groeit ie als kool en is onmiskenbaar een zwanger buikje (ok.. afgezien voor wat mensen met ogen in hun broekzak) hij lijkt dan ook met de minuut te groeien *grin* weet enkel niet of ik zo'n buikband erg leuk vind i mean.. het idee "die buik is te dik" zit er toch diep in merk ik ondanks dat ik inmiddels op dit b uikje best wel trots ben show ik het beduidend minder dan een hoop (slankere) zwangere dames die ik ken.
Wat een aansprekend en herkenbaar topic 8) Ik ben bijna mijn hele volwassen leven al bezig met de lijn en deze zwangerschap maakt me daardoor redelijk onzeker. Ik ben vlak voor ik zwanger werd 7 kilo afgevallen en ik merk dat de kilo's er nu aanvliegen! Ik ben de eerste 11 weken 5 kilo aangekomen, aan de een kant door het vele en onverantwoorde eten (het maakt nu toch niet meer uit, ik wordt toch dik) en aan de andere kant als reactie door het afvallen. De VK vond het gelukkig geen probleem, maar ik moest het wel in de gaten houden. Mijn streven is nu ook om tot ik weer naar de VK moet (5 weken na afspraak 1) niet aan te komen. Ik eet wel gezond, maar probeer minder te snoepen en veel te bewegen. Ik ben begonnen met 3 keer per week 5 km te wandelen en doe zwangerschapspilates om toch nog wat spieren te ontwikkelen. Ik hoop dat ik het verval zo een beetje tegen kan gaan 8) Desondanks hoorde ik gister 2 oude roddeltantes over me kletsen in de trant van: "ach, ze heeft nooit maatje 36 gehad, hè?". Toen ik ze daarop aansprak, kreeg ik te horen dat ik al weer zo lekker dik werd en dat moest ik zien als een compliment! Arghhh, ook als je zwanger bent is het niet leuk om te horen dat je dik wordt!
maar er kan ook een zonnig puntje zijn dames! bij de 20 weken echo woog ik waarachtig al 92 kilo (+19), maar vanochtend was het 90,5 nu weet ik, het zijn twee verschillende weegschalen, vandaag zonder schoenen, toen met, maar toch! haha was er echt even blij mee. ik was er namelijk opgestaan en verwachte 95 te zien, een meevaller in dat opzicht dus
Misschien ben ik dan wel een uitzondering op de meeste van jullie, want ik ben altijd aan de lichte kant geweest. Woog altijd rond de 56/58 kg. Ik zit nu op een mooie 71kg (13kg aangekomen ) en voel me er prima bij. Heb nooit hoeve lijnen want ik vond mezelf altijd te dun ondanks de brede heupen (nee geen eetstoornis ofzo). Snapte ook nooit waarom er meiden waren die gingen lijnen terwijl ze nog dunner en lichter waren dan ik. Als ik dat zo lees af en toe dat er zwangere zijn die zoiets hebben weer een kilo erbij ojee ojee. Nou dat hoort erbij hoor, die kleine moet ook groeien . Zodra de kleine is geboren is het nog vroeg genoeg om te kijken wat er van die kilo's overblijft 8) .
@hammyq: het is ook meer dat het gewoon een knop is die om moet je hele leven (althans in een hoop gevallen dan in ieder geval het grootste deel van het leven) krijg je te horen dat je TE dik bent en nu ineens.... is het goed om "dik" te zijn dat is gewoon een rare knop in je hoofd.. die je niet zomaar omzet blijkt. ik heb zelf bijv. 0 problemen met mijn buik maar als ik naar de weegschaal kijk dan denk ik toch "oeioeioei" terwijl ik toch vrij zeker weet dat dat bij die buik hoort het is gewoon raar en wennen.. maar uiteindelijk geld het eindresultaat he en ik heb altijd een afval"streven" en dat streven staat nu op dat ik op 1 januari ongeveer evenveel wil wegen als afgelopen 1 januari. (2 januari is conceptiedatum.. en 1 januari is natuurlijk een mooi moment in het jaar.. ) of het gaat lukken? tja das vraag 2 dat hangt af van hoeveel ik aankom nu, of er borstvoeding gegeven gaat worden (hopelijk wel) en bovendien hoe snel je uit de lappenmand bent na bevallen. zonder borstvoeding en met een tijdin de lappenmand is het streven waarschijnlijk iets te ambitieus maarja.. dat zien we tegen 1 januari wel belangrijkste nu is een extra dikke buik kweken want vk was bang dat de uk niet hard genoeg gegroeid is. en sinds vannacht dikke paarse streep op mn buik.. dus dat groeien lukt aardig it seems voel me alsof ik mezelf kan ZIEN groeien op het moment en stoor me er niet eens aan
Hallo allemaal, Ik ben ontzetten blij met mijn zwangerschap en met mijn groeiende buikje! Maar ik zal eerlijk bekennen toen mijn weegschaal vorige week 70 aan gaf moets ik wel even slikken. (weeg normaal gesproken al jaren tussen de 56/58 met 1.65) Het zijn volgens mij ook meer de cijfertjes waar ik van schrik (is dit toevallig ook herkenbaar voor iemand?) Maar goed ik hou me ook aan het idee vast dat borstvoeding goed voor de lijn is en dat de kilo's er vanzelf wel weer af gaan. groetjes Lin79
ik schrik niet meer van de cijfertjes, daar let ik al een tijdje neit meer echt op. ik schrik alleen wel van mijn beeld in de spiegel. hier zit het niet alleen op de buik, maar ook enorm op mijn billen, heupen en bovenbenen (2 maten gegroeid) en ik ben weer echt fors! maar ik heb het er al eens eerder afgekregen, dus dit gaat ook weer lukken!
Ik ben totaal 20 kilo aangekomen, maar nu moet er nog z'n 2 kiloaf, en ik ben een jaar verder. Het enigste waar het nu nog wat dik is, is m'n buik, het vel is gewoon niet zo strak meer.
Ik was ook 20 kilo aangekomen. Dewi is overmorgen 2 maanden en ik hoef er nog maar 4,5 af. Deze laatste kilo's zullen ook het moeilijkst worden denk ik......enne idd ik heb nooit een strakke buik gehad maar nu zeker niet meer. Pas al mijn broeken wel over mijn benen en billen, maar niet bij mijn buik. Of de broek gaat wel dicht,maar dan zie je echt zo'n rand er over heen hangen...... Geef BV dus mag ook niet lijnen, maar heb wel het voornemen om vanaf morgen ("morgen begin ik....") gewoon gezond te eten en niet te snoepen. Komt ook omdat we waarschijnlijk in oktober nog op vakantie gaan...... Groetjes Cindy
Nou ik heb na de eerste bevalling nooit meer mijn oude figuur teruggekregen. Ik denk dat het ook aan je figuur ligt wat je voorheen had. Ik heb hier en daar ook wat vel teveel zeg maar. Na deze bevalling ga ik er echt eens goed mee aan de slag Succes
Misschien een kleine troost, ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap (door medicijnen) 41 kg aangekomen, het is er nu, nog geen anderhalf jaar later weer alleamal af! Dus don't worry, het is misschien even minder, maar het komt straks wel weer goed, en gewoon eten hoor, zorg dat je genoeg kalorien binnen krijgt, want je beeb heeft het nodig!
@milla: toch kan het geen kwaad voor gezonde calorieen te gaan hier nu ook de laatste 2 weken.. eet ik me suf en kom geen grammetje aan overigens... maar probeer wel dan als ik toch ineens alweer MOET eten... toch maar iets gezonds te happen. en ipv brood crusli/musli etc... dat vult toch net ff beter