Mijn man wil de eerste week thuisblijven met mij en het kindje, maar ik wil eingelijk dat hij 2 weken thuisblijft. Hij heeft nog genoeg verlof maar hij vindt het te lang en zonde. ik vraag me af of het echt te lang is of hij het moeilijk doet!:x
Mijn man was de eerste dagen in het ziekenhuis. Opname van onze dochter en keizersnee. Toen we thuis waren is hij direct weer aan het werk gegaan. Kraamweek. Zodra de kraamhulp weg ging kwam hij net thuis of bijna thuis. De twee weken na de kraamweek heeft hij twee weken vakantie opgenomen. Super gezellig was dat!
Bij de eerste is hij (ruim?) drie weken thuis geweest.. Nu denkt hij aan twee of drie weken, ligt er een beetje aan wat er mogelijk is op z'n werk
Mijn man zal sowieso 2 weken thuis zijn, we zijn nog aan het uitzoeken of hij genoeg uren heeft voor 3 weken.
na alle 3 bevallingen is hij hier 2 weken thuis geweest hij zou er 3 thuis zijn maar ik was het na 2 weken helemaal beu hahaha
Mijn vriend is twee weken thuis geweest. 1 week in de kraamweek vonden we beide super fijn! Omdat je beide nog veel moet leren, bijkomen en genieten, en de week na de kraamweek. We vonden het heerlijk zouden het een evt volgende keer weer zo doen.
3 dagen thuis na bevalling (maar 1 dag vrij genomen door weekend) en na de kraamweek heeft hij een week halve dagen gewerkt. Als het een discussie wordt, zou ik als compromis voorstellen dat hij na de kraamweek een paar dagen vrij neemt en dat hij evt in de kraamweek wel wat werkt. Als de kraamhulp weg is, vind jij die hulp denk ik wel prettig!
Mijn is 3 weken thuis geweest. Hij vond het ook belangrijk om in het begin ook alles mee te krijgen, en achteraf is hij daar heel blij mee ook omdat onze dochter in het ziekenhuis lag en ik ook, vond het heel fijn dat hij dan ook bij ons was (hij mocht bij mij op de kamer blijven zo lang ik daar was)
hij is soms een dagje thuis, maar meer aan het werk. Ik vond het leuker als hij vrij neemt wanneer ik meer kan (keizersnede gehad) dus dat is vanaf nu
vanaf de geboorte is ml 3 weken thuis bij zl ook gedaan en we vonden het beiden superfijn ook tijdens de kraamweek zodat hij niks hoefde te missen bovendien werden hem dingen geleerd die ik anders niet zou hebben opgepikt met mn hormoon hoofd
Hier heel luxe, manlief is 5 weken thuis geweest. Maar kan jouw partner anders 2 weken vrij regelen en als het toch te lang is weer aan het werk gaan? Sommige werkgevers is het nooit een probleem om weer te werken om wel om nog vrij te krijgen.... Ik denk dat het voor jou wel heel fijn is dat hij thuis is.
Mijn man is 6 weken thuis geweest, speciaal verlof + aantal weken aan openstaande vakantiedagen. Gelukkig kon dit bij ons, want ik kon/ mocht de eerste weken niets doen i.v.m. ziekte en we hadden vrijwel geen kraamhulp meer. Er is geen standaard voor hoe het hoort, maar ik hoop dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen die voor beiden goed voelt.
Man is 2 dagen thuis geweest. Hij had nog maar weinig vakantieuren over. Na de geboorte is hij wel overgegaan van 5 werkdagen naar 4 werkdagen (eerst met vakantieuren, daarna ouderschapsverlof). Ik ben iig blij dat hij niet meer dagen vrij had in de kraamweek. Ik voelde me goed, kraamhulp deed veel, dus volgens mij zouden we elkaar dan alleen maar aan zitten gapen...
De mijne is twee weken thuis geweest ik vond dat heerlijk!!! Had voor mij nog wel langer gemogen.... Grt
De mijne alleen afgelopen zondag en maandag. En is dus verder tijdens de kraam week aan het werk. Maar neemt daarna 2 weken vrij
Hij is 3 dagen thuis geweest na de bevalling, en nu de kraam weg is werkt hij 4 dagen. Ik moet wel zeggen dat mijn mam en schoonzusje wel binnen komen waaien, dus die kunnen ook wat helpen als het nodig is. En ik voel me super, dat scheelt ook
Beetje afhankelijk van hoe het valt en gaat waarschijnlijk gewoon alleen die 2 kraamverlofdagen. Een paar week na de uitgerekende datum is hij een week thuis.