Verdrietig vanwege dubbele genafwijking

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mizz, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mizz, 22 mei 2015
    Laatst bewerkt: 22 mei 2015
    Hoi meiden,

Opnieuw staat onze wereld gigantisch op z'n kop. Ruim twee jaar geleden kwamen we erachter dat mijn man een erfelijke aandoening heeft. Voor hem goed mee te leven, maar voor toekomstige kids hoeft dit niet zo te zijn. We waren toen bijna een jaar bezig voor ons eerste kindje. Redelijk in shock hebben we de beslissing gemaakt geen gebruik te maken van pgd.

In de tussentijd hebben we 2 mislukte IUI pogingen ondergaan, een pleegkindje mogen verwelkomen in ons gezin en staan we op het punt opnieuw met IUI te starten voor een eigen kindje. En nu hebben we te horen gekregen dat ik drager ben van het BRCA gen.

We zijn geshockeerd en weten nu niet goed wat te doen. Als we alsnog voor pgd gaan staan we voor een dilemma. Beide genafwijkingen zitten (waarschijnlijk) op hetzelfde chromosoom. Als we willen selecteren zullen we dus moeten kiezen, wetende dat de kans dan erg groot is dat ons kindje dan de andere afwijking heeft. Als ze toch niet op hetzelfde chromosoom zitten, kunnen we dan wel op beide selecteren? De kans op succes wordt zo wel drastisch verminderd.

Ik wil vooral even mijn verhaal doen. En misschien vragen of er hier nog meer mensen zijn met 2 genafwijkingen tussen jou en je partner die toch pgd hebben gedaan. Hoe stond je erin en waar heb je voor gekozen? Of zijn er mensen met brca die geen pgd kiezen en waarom kies je hievoor? Ik ben vooral heel bang!

2. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Wat een zware domper..

Heb er geen ervaring mee maar wil je wel een dikke knuffel geven!!

Hoop dat ze jullie kunnen helpen en jullie tot een passende keuze kunnen komen hierin. Sterkte hierbij.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Jeetje wat een dilemma. Ik zou een gesprek met AZM aanvragen. Zij doen alleen de testen en weten vast wel hoe en wat.
    Sterkte

Deel Deze Pagina