verdrietig. Wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door bijtjuh16, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Of je hebt je laten afschepen.

Je kunt ook zeggen 'en nu gaan we praten'.

2. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

Nou dat is dus ook heel dom.. als zijn familie jarig is boek ik hem 15 euro over (we doen altijd 15 p.p.) en als mijn familie jarig is boekt hij mij 10 euro over. (in mijn familie is het 10 p.p)

3. bijtjuh16

Wat fijn jullie situatie. Ik heb ook nog een studieschuld van 3000 euro, ik haalde dat gisteren aan omdat ik toch in februari volgend jaar moet beginnen met afbetalen, waarop meneer antwoord.. je kunt toch om uitstel vragen?

4. bijtjuh16

Hij weigerde dat gewoon. Ja dan kun je geen kant op..

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Nou, ik vind dat je je wel heel onderdanig opstelt t.o hem, zo maak je het hem wel heel makkelijk.
    Het is niet alsof, zoals hier eerder al gezegd werd, we in de jaren 50 leven.
    Alsof jij niets te zeggen zou hebben!
    Wordt desnoods boos, verhef je stem.
    Kan me niet voorstellen dat hij je dan nog zal negeren.

6. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Als hij blijft weigeren en niets wil veranderen, misschien moet je dan eens overwegen om de kant van de voordeur op te gaan.

7. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Bij je eerste post stonden me ogen al :$ en nu liggen ze zo'n beete naast me.
    Dit kan echt niet je bent toch samen hij kan zoveel verdienen omdat jij thuis ben met de kleine en het hele huis doet.
    Krijg van alles gewoon de rillingen.
    Snap dat je boos bent schrijf alles eens op waar je het niet mee eens ben zoals het nu gaat ook de invloeden voor jou, dan kan hij het eens lezen zo vergeet je niks.

Die reactie op die vakantie schoot bij mij helemaal verkeerd al had ik nooit gezegd heb geen geld, ik zou zeggen oke ga je van de week even boeken;)

Hoop dat jullie eruit komen.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het enige wat je moet zeggen is: Luister, wij zijn een stel samen, jij hebt veel meer inkomsten en ik kom amper rond, ik ben potverdikke de moeder van je kind dus doe niet zo gierig en doe gewoon je inbreng als vent.

En zo niet, dan mag hij lekker ophoepelen, heeft hij lekker al het geld voor zichzelf. ;)

9. Bri

Bri Niet meer actief

Is het misschien zo dat hij er van uit gaat dat jij binnen afzienbare tijd weer zelf een redelijk inkomen zult hebben, en dus wel weer in staat bent je steentje bij te dragen aan de huishoudpot?
    De enige manier om erachter te komen hoe jullie hierin staan, en hoe jullie het hierover eens gaan worden, is het helemaal te bespreken. Het blijkt wel dat iedereen hier er ook verschillend over denkt, wat normaal is in een relatie en een gezamenlijk huishouden. Jullie zullen dus samen moeten bepalen wat voor jullie normaal is.

Ik vind overigens wel dat hij nogal horkerig is, het kan toch niet zo zijn dat je je partner zo in de kou laat staan als die (tijdelijk?) wat minder of geen inkomsten heeft. En áls je dan al zo bent dat je het geld gescheiden houdt, dan is het onredelijk dat hij wel de inkomsten voor de kinderen op zijn rekening krijgt, maar verwacht dat jij alle uitgaven doet.

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik vind dit wel de meest bizarre klaagtopic over een man, echt schandalig:$:( wat voor relatie heb je dan? Wat een afknapper zeg.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bijtjuh, ik schrik erg an je verhalen....
    Dit neigt naar machtsmisbruik van je vriends kant.

Toen ik zwanger werd van de 1e en minder moest gaan werken om voor de kleine meid te zorgen hebben we de rekeningen en/of gemaakt. Dus we hebben beiden een pasje van allebei de rekeningen. We hebben afspraken gemaakt wat van welke rekening gaat, en als er een keer 1 eerder leeg is, pinnen we van elkaars rekening.

Het komt over alsof jullie bij elkaar zijn omdat jullie toevallig een kind hebben gekregen en jullie niet willen dat die bij 1 ouder woont. Dus leven jullie ieder je eigen leven in 1 huis. Als je vriend echt van je houd laat hij je toch niet zo rondtobben???

Daarbij vind ik dat je wat meer moet communiceren met elkaar. Hij heeft zijn eigen ideeën over geld en is misschien een control freak, jij vind maar dat hij moet ruiken hoe jij je voelt. Dat werkt niet.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zou in ieder geval serieus op zoek gaan naar een baan. Dan heb je ofwel meer geld om zelf uit te geven, ofwel is de stap naar de voordeur makkelijker gezet omdat je financieel niet afhankelijk bent van zo'n hork.

En die kinderbijslag en zo liet ik ook lekker op mijn rekening binnenkomen.

13. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Vraag jezelf dit eens af: Wat wil je nou eigenlijk?
    Ik krijg de indruk dat je het zelf ook niet weet.

In ieder geval zit er geen enkele gelijkwaardigheid in jullie relatie, dus dat is sowieso al iets waar aan gewerkt moet worden, áls jullie al bij elkaar gaan blijven.

Dit is toch niets zo?
    Hij gunt jou niks en jij loopt hem alleen maar af te kraken hier in dit topic.
    Ik snap dat je dit niet leuk vindt en dat je graag wil dat de dingen anders lopen, maar je moet er wat meer aan doen dan alleen een topic openen en gaan klagen over je vriend.
    Niet om het gedrag van je vriend nou goed te praten, maar jij bent ook niet leuk bezig zo!
    Een topic met 19, bijna 20 pagina's, gevuld met alles wat er niet goed aan hem is en wat hij verkeerd doet.

Zeg dat dan tegen HEM.

14. d3sir33

d3sir33 Nieuw lid

23 mrt 2011
    1
    0
    0
    pomp bediende
    den bosch
    tja.. ziet je vriend zelf niet in dan dat jij op deze manier niks overhoudt?? ik neem aan dat hij van je houdt en je gelukkig wilt zien toch? bij ons gaat alles op 1 hoop.. en als de kleine straks geboren is dan ga ik ook minder werken.. en we weten dat het inkomen minder zal worden maar dan wel het inkomen van ons samen.. het is ook ons kindje waar ik voor ga zorgen..

15. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij hebben een gezamenlijke rekening waar ons beide salaris op binnen komt (wij hebben geen toeslagen etc behalve kinderbijslag). En we hadden tot een tijd terug beide een eigen rekening waar we steeds 150 euro naar lieten overschrijven en waar we zelf van mochten weten wat we ermee deden. Dit hebben we nu niet meer (door omstandigheden) maar hebben dus 1 gezamenlijke rekening en daar gaat alles vanaf. Zo heb je ook geen gedoe met "verdelen" van uitgaven en kosten. En ja mijn vriend verdient iets meer maar het is gewoon "ons" geld. Het scheelt een hoop geregel...

16. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

:$:$:$ ik lees je verhaal en ik sta verbijsterd niet begrijpend waarom hij eh bv niks eh aan jou geeft zodat jij ook eens wat leuks kan doen/kopen:$:$
    lieve meid wat eh is dit jullie hebben samen en zoon en jullie wonen in het zelfde huis dit vind ik absurd
    ook al werkt hij zijn geld is dan toch net zo goed jou geld
    of heb ik het mis
    hier word alles verdeeld hoef bv maar te vragen en ik krijg het
    gelukkig :)
    maar jeetje meid ik weet even geen woorden uit te brengen vind dit een rare en maffe situatie
    succes meid en een onwijs dikke knuffel:)

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik had in een eerdere post gezegd dat ik jullie "relatie" nog geen twee jaar geef als er niet iets gebeurd. Dat wil ik even herzien, ik geef jullie nog geen jaar! Meid, DOE IETS!!! Je laat je toch niet zo behandelen?! :$

18. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Ik ben thuis geweest sinds ik net zwanger was van de oudste
    Nooit heb ik hoeven vragen of bedelen om iets, sterker nog ik deed de boodschappen en ik had de pinpas
    Als hij geld nodig had gaf hij het aan en ik zorgde dan dat hij t geld kreeg

Nu ik weer mee werk wordt mijn loon op dezelfde rekening gestort en NOOIT hebben we woorden over dat ik evt te veel geld uit geef
    Hij vind t al lang goed als ik aan het einde van de maand niet in het rood sta en geld overgemaakt heb naar de spaarrekening

Maar ja dat is maar net wat je aan het begin afspreekt

Je moet het samen doen !!

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    woow ik heb even jou verhalen gelezen maar ik denk echt dat je een boer heb getroffen in deze jij moet gewoon veel harder naar je vriend zijn en als hij zo op zijn centen is dat gaat hij toch lekker elders eten sorry maar moeten vragen om iets te mogen kopen :(:(:( leven we in het stenen tijdperk ofzo :$ ik kan me niet anders herinneren dat als je samenwoont je samen het geld deelt en ongeacht wie er meer of minder verdient dat mag geen naam hebben

bedenk zo je man behandeld je zoals jij het toelaat dus als jij wilt dat er iets veranderd zul je daar zelf aanstalten voor moeten maken, want op dit moment ben jij financieel en geestelijk zonder kerel veel beter af als met ( niet vergeten als jij ongelukkig bent voelt jou kindje dat veilloos aan

sterkte

20. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf had me nooit af laten schepen gister avond!!! Vroeg werken of niet....als ik me op zo'n moment echt vreselijk K voel, dan moet mijn man maar even de tijd nemen om me op te vangen, aan te horen en het op te lossen. Jij zit er helemaal doorheen en door zijn reactie krijg ik het gevoel dat hij er helemaal geen rekening mee houdt hoe jij je voelt. Dat het hem dus niks kan schelen! Anders had hij echt wel een uurtje minder slaap voor je over gehad.

Maar als het allemaal is zoals ik het nu lees is het een grote egoïst. En hij is nou eenmaal hoe hij is, mensen verander je niet zomaar (eigenlijk kun je niemand veranderen natuurlijk, dat moeten ze zelf doen en willen) Kies voor jezelf, doe iets!

Jij bent toch meer waard dan zo behandeld te worden. meid je wordt volledig genegeerd!!!! Dat wil je toch niet? Jij komt totaal overstuur beneden en hij zegt doodleuk dat hij moet gaan slapen....

Echt mijn haren staan overeind! Ik word er enorm boos van. Dat komt omdat ik in zo'n zelfde situatie gezeten en dat ging van kwaad tot erger. Van verbaal machtsmisbruik tot lichamelijk geweld. Voor mijn gevoel is dit bij jullie nog maar het begin. Laat je echt niet negeren! JIJ bent ook belangrijk, belangrijker dan een nachtje slaap in mijn ogen.

Meid kies voor jezelf, je bent zoveel meer waard!!!!

Sterkte, succes en veel wijsheid gewenst.

Deel Deze Pagina