verdrietig. Wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door bijtjuh16, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@Bijtjuh: ik vind het echt heel erg voor je! kan me zo goed voorstellen hoe jij je voelt!

Hier is het dan niet zo dat ik niks krijg, als ik iets nodig heb krijg ik dat wel maar extratjes zoals leuke kleding of gewoon iets leuks voor mezelf zit er meestal niet in. Als ik het zou vragen wel maja dat wil ik niet altijd... En soms snapt hij het ook wel hoor, heb een tijdje terug een kanarie gehad voor bij mn vinkie ;) en als we op vakantie zouden gaan zou hij dat betalen.

Tis dus niet dat ik ziellig ben maar ik heb het gevoel nooit zelf over geld te kunnen beslissen en alles als een klein kind aan mn vriend te moeten vragen, alsof ik nog thuis woon.

Jij heel veel sterkte en ik hoop dat je er uit komt!

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jeetje:$:$ ik lees echt vol verbasing hoe je vriend jou behandelt:$ dit kan toch niet zo langer doorgaan:(:( meid volgens mij laat jij gewoon over je heen lopen!!!!! wtfff hij wil op vakantie maar omdat jij geen geld hebt?>??????dan blijven jullie maar thuis:(:(:( jeetje wat een gierige vriend heb je zeg!!

3. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik word er zelfs een beetje onpasselijk van....:$

Je kan dit echt niet langer pikken....dit is echt super bizar!!! Jullie zijn toch samen...? Samen gaan jullie door het leven, samen zijn jullie papa en mama, samen zorgen jullie voor elkaar?

Ik zou persoonlijk a. eisen dat alles van 1 rekening gaat en b. een goed gesprek met hem aangaan! Ook al moet hij er vroeg uit! Want ik ben erg benieuwd waarom en hoe hij het uberhaupt kan om zo zijn partner te behandelen. Zo denigrerend en vuil. Bah!

Hij wil morgen verder praten prima! Maar sta je mannetje! Laat je niet afpoeieren. Hij is jou baas niet! Jij kunt kiezen niet voor hem te koken, zijn was niet te doen etc. Hij betaalt er niet voor en laat zijn waardering niet zien.
    Kom op meis! Een beetje girl power.

Hij komt er mee weg omdat jij het toe laat! Vergeet dat niet!

4. VioletRose

En als laatste als hij niet veranderd dan moet je voor jezelf besluiten of jij het zo nog wil. De keus ligt bij jou. Niet bij hem.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik lees alleen het eerste wat ts geschreven heeft maar wonen jullie apart? lijtk wel of jullie uit elkaar zijn dat alles zo gedeeld is. Jullie zijn toch een gezinnetje, dan hoor je toch voor elkaar te zorgen en hoeft het toch niet op de weegschaal. raar vind ik het maarja.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Mijn echte vader was ook zo!
    Mijn moeder maar bikkelen en hij maar geld sparen.
    Dit is ook de reden geweest dat ze uit elkaar zijn gegaan.
    Mijn vader wilde het gewoon niet in zien, en hij vond zijn geld oppotten veel belangrijker.

Ben zo blij dat mijn man niet zo is!
    Ons geld gaat op 1 grote hoop en we hebben beiden een pin pas van onze rekening.
    Ik kan kopen wat ik wil, hij zal nooit nee zeggen en gunt het me van harte.

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    (Heb niet alles gelezen)

Laat ik vooropstellen dat ik het asociaal vind hoe je vriend zich gedraagt. Je bent inderdaad samen een gezin, jij zorgt voor jullie zoontje, dus dan doe je ook samen met het geld.
    Tegelijkertijd vind ik ook wel dat jij je erg onderdanig opstelt... Ik zou gewoon een keer enorme stennis schoppen en me niet laten afschepen met 'we hebben het er morgen wel over'.

Daarnaast denk ik, dat er, als je je afhankelijk voelt van hem, maar een ding opzit: zelf een baan zoeken. Mag ik vragen waarom je dat niet doet?

Want ook al doe je alles samen, dan nog voelt het waarschijnlijk veel lekkerder om van je zelfverdiende geld lekker te gaan shoppen dan van zijn geld. Dat geeft je ook weer wat 'macht' terug.

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk dat alles al wel gezegt is... Ik wil je alleen heeeel veel sterkte en moed toewensen om hem met zijn gedrag te confronteren. Ik proef dat je dat wel nodig zal hebben... Kom asjeblieft voor jezelf en jullie kindje op, want dit is echt NOT done!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wat mij betreft is het simpel: geld dat voor het kind wordt ontvangen is voor het kind. En een kerel die de moeder van zijn kind op een houtje laat bijten en zelf sloten geld over heeft...het woord dat ik daarvoor wil gebruiken is niet netjes..dus dat zet ik hier dan ook maar niet neer.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb het gisteren nog verteld aan die van mij.
    Ik vroeg hem als wij graag op vakantie wilde gaan, maar ik zou zeggen : maja ik heb geen geld he... Wat hij dan zou zeggen. Antwoord was: (na ff raar gekeken te hebben) nou ik verdien toch.

Heb ook gezegd dat ik het soms niet leuk vind zo afhankelijk te zijn en als een parasiet aan hem te hangen, hij zegt dat hij dat zo helemaal niet ziet en als ik iets wil ik dat gewoon moet zeggen!

Hij weet hoe moeilijk het voor me is om alles te vragen, maja we zijn nu samen een gezin dus moeten het samen zien te redden!

Ik hoop dat jou vriend bij draait, en anders zou ik hem is dit topic laten lezen ;)

11. VioletRose

Ja, inderdaad. Misschien helpt het om hem achter de pc te zetten en de 200+ opmerkingen te laten lezen. :D

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

TS heb je al gepraat met je vriend?

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben ik ook benieuwd naar..

Overigens wanneer mijn man zo zou doen zou je toch ook niet kunnen indenken dat hij echt van je houdt.. je kunt je vrouw of vriendin toch niet zo laten stikken.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja idd , ik vind het ook een rare relatie, mijn man die werkt maar ik geef uit altijd hahah hij pakt zakgeld en zijn pinpas geeft ie aan mij hahahh echt sneu voor hem maarja :D:D:D dat wil hij zelf

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    zo doen wij het ook....dingen zoals kleren die echt voor ons zelf zijn betalen we van het bedrag wat we zelf houden ( zou anders ook niet eerlijk zijn...ik koop veel meer kleren als mijn vriend :D)
    Maar dingen voor het huis, en straks ons kindje gaat van het gezamelijk te besteden bedrag ;)

16. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hihi, hier ongeveer idem dito.. ik werk niet (bewust) zijn salaris gaat naar de e/o rek. net als de kinderbijslag. daar worden alle rekeningen van betaald.
    maandelijkse belasting teruggave van ons beide word op zijn betaal rekening gestort en daar heb ik alleen een pas van. das voor boodschappen, kleding, uitjes, kadootjes.

Als mijn man geld uit wil geven vraagt hij aan mij of het kan :D
    Ik beheer dus de portomonee..

voor TS zou i alleen maar zeggen.. geef hem een keus.
    of de financiele situatie veranderen in normaal.
    of je gaat drastische maatregelen nemen..(volgens mij ben je dan voordeliger uit.. kun je nl gewoon gaan werken wat je zelf wil, krijg je zelf je toeslagen en kan hij gewoon alimentatie gaan betalen voor zijn zoon.. krijg je meer als nu!)

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn ex was ook zo ja... ik idd bikkelen en hij maar oppotten. Nu ik bij hem weg ben en alleen ben met mijn zoon gaat alles veel beter :) Kan doen en laten wat ik nu wil zonder zijn bemoeienissen over het geld ;)

18. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

Hoi Dames,

Even niet op dit forum kijken en er zijn alweer veeeel reacties bij!

Ik heb geprobeerd gister het een en ander duidelijk te maken.
    We zijn tot de conclusie gekomen dat het een optie is dat er 1 gezamelijke rekening komt waar ieder naar ratio een heel op stort. Ja dat komt dan ook lekker op tijd, want ik heb nu geen inkomen meer. Meneer dacht dat ik daar geen behoefte aan had!! Nou net alsof ik er wel behoefte aan heb om op een houtje te bijten.. een vakantie zit er schijnbaar niet in want meneer heeft het alleen over dagjes weg gaan of even op pad.. hij had gister een vergadering die om half 6 afgelopen zou zijn.. vervolgens uitgelopen tot kwart over 6 waardoor hij pas om kwart voor 7 thuis was. Ik kan daar geen rekening mee houden dus had nog niet gekookt. Meneer verdween chagerijnig in de keuken omdat ik schijnbaar niet te genieten was. vind je het gek als je je zo voelt. hij begon met de kasten te slaan waardoor het bij mij echt te hoog kwam en ik tegen hem uitviel. daar schrok hij toch wel van en dimde gelijk helemaal in. hij wou z'n zoontje een kus geven maar ik draaide me weg en zei afblijven dat is mijn kind. (natuurlijk bedoel ik dat niet zo). Toen rolden de tranen bijna over z'n wangen, hij wil dus duidelijk niet dat we uit elkaar gaan. Ik krijg er nog niet echt veel hoogte van wat hij wil. Vanavond staat er niks in de planning dus hij mag zich gaan voorbereiden op een direct gesprek. Dan maar de stoute schoenen aan, hoe moeilijk ik het ook vind!

19. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Tja dan kan hij idd alimentatie betalen voor zijn zoon! dan moet hij wel betalen en TS heeft dan het recht op de kinderbijslag en KGB op haar eigen rekening. want ik neem aan dat haar zoon dan bij haar komt te wonen... en daar wordt naar gekeken nl.

TS weet jij wie de aanvrager is van de Kinderbijslag? diegene heeft dan nl het recht op het KGB en kinderbijslag, in de meeste gevallen de moeder nl. en ja het kan dan naar het reknmr van de vader, maar als jij de aanvrager bent kan je dit reknmr wijzigen. Kinderbijslag via SVB.nl via je Digid en KGB via www.toeslagen.nl Misch. heb je hier wat aan? :)

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Wow dat vind ik wel heel erg. Hoeveel ruzie ik en mijn vriend af en toe hebben, ik zou onze kinderen nooit zo bij hem weghouden. Zo wordt je zoontje een machtsmiddel. Lijkt me niet de bedoeling.
    Verder: Fijn dat je in ieder geval het gesprek aangaat en ik hoop dat er voor jou veel dingen opgelost kunnen worden.

Deel Deze Pagina