verdrietig. Wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door bijtjuh16, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Bijltje... dan moet ie het nog een keer gaan aanvragen want als jij een kind hebt hoor je wel 165 te krijgen. Vanaf het moment dat je kind naar school gaat wordt het geleidelijk aan minder.

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    De algemene heffingskorting wordt niet hoger of lager al naar gelang je wel of geen kinderen hebt hoor. Die is voor iedereen gelijk. Als je echter in een jaar al salaris hebt gekregen, is het heel waarschijnlijk dat een deel daar al mee verrekend is.

3. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik heb de eerste 3 maand een zwangerschapsuitkering gehad. daar had het geloof ik ook mee te maken

4. GermavM

GermavM Lid

4 jan 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik volg dit topic al een tijdje.. maar 1 ding vind ik toch wel heel raar..
    Dat jij geen toetje at en je man wel, heeft hij daar nooit naar gevraagd, waarom jij geen toetje at? en als daar geen geld voor zou zijn zou ik denken dan maar niemand een toetje, zodat je zeker weten rond komt of wel een keer iets voor jezelf kan kopen.. En ik vind het ook geen heldendaad dat hij nu ineens z'n toetje 'deelt', dus hij had het eigenlijk wel door dat jij nooit een toetje kon eten? terwijl zelfs geld spaart..

Sorry als mijn reactie verder niks toevoegd of helpt maar ben wel benieuwd of je vriend daar nooit naar gevraagd heeft.

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Engerd inderdaad. :x

6. Rono

Rono Niet meer actief

Overheid.nl | Overheidsloket - Producten

De algemene heffingskorting wordt pas afgebouwd als je jongste kind ouder is dan 6 jaar. Dus nu nog niet, dus je vriend vult iets fout in want je hoort gewoon 165 euro te krijgen. Dit krijg ik ook.

7. Rono

Rono Niet meer actief

ohh oke, ja dan is het iets minder als je wel "salaris" hebt gehad dit jaar.

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik kan het gewoon moeilijk geloven dat iemand zichzelf zo laat behandelen! Sorry.

Natuurlijk heb je een lul van een vent (zo zie ik het echt) maar je hebt dit wel zelf ook allemaal geaccepteerd en laten gebeuren.
    Kom voor jezelf op en geef die vent een schop onder zijn gierige, egoistische kont!

9. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    als jullie samen wonen snap ik nietw at het probleem is ,, wij delen alles met elkaar en wie het meeste geld over houd die betaald wat extra's of de kleding of een avondje uit of als de ander wat nodig heeft nou geen probleem hier mijn pin pas.

vind dat de normaalste zaak van de wereld maar het schijnt iets nieuws te zijn dat tegenwoordig alles alleen voor hem of voor jou is wat je verdient ??? je woon toch samen deelt alles samen ook jullie kindje daar maar hij ook wel wat centjes voor los gooien.

praat er met hem over dat je erg ongelukkig zo voelt end at de regeling die er nu is niet goed is .

maak anders van alles eerst een grote pot verdeelt dat in huishoud geld , voor je kind voor jou prive en voor hem prive en dit moet een beetje overeen komen met elkaar wat heeft ieder zo nodig , dan nog de vast lasten, de rsst zetten jullie op een spaar rekening.

10. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    p.s jij bent belangerijk kkkkkkkkkkkkkk vergeet dat niet schuif je zelf niet weg voor je man of voor je kind ,. zorg voor je zelf zoals dat hoor.

11. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

sterker nog, hij vroeg me in de winkel wel waarom ik geen toetje nam. ik heb hem daarop duidelijk gezegd dat ik anders niet uit zou komen met het geld bij de kassa. Hij reageerde hier weinig op..

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Bijtjuh: dat toetjes verhaal vind ik wel heeeeeel erg :(
    Ik heb helemaal geen eigen geld, vind het verschrikkelijk om niet zelf iets te kunnen beslissen zonder het te overleggen maar als ik een toetje wil krijg ik dat!

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat een oetlul is die vriend van jou, sorry heb er geen andere woorden voor!! Maar om eerlijk te zijn vind ik jou ook vrij slap dat je deze situatie nu al zo lang laat doorgaan. Ook leuk met een kindje er bij. Wat leert je kindje hier straks van zodra hij dingen beseft:

''Voor vrouwen/mama's hoef je geen respect te hebben''

Overigs hebben mijn vriend en ik beiden onze eigen bankrekeningen. Daarnaast hebben we 1 gezamenlijke bankrekening. Hier storten we elke maand geld (beiden even veel) op voor de boodschappen. Van zijn rekening gaat de hypotheek ed af. Daarom stort ik elke maand zodra mijn salaris binnen komt de helft van de kosten aan hypotheek e.d. op. Wij delen dus die kosten, maar uit eten en bioscoopjes etc. betaald de ene keer hij, de andere keer ik. Mocht het aan het einde van de maand zo uitkomen dat 1 van ons minder goed uitkomt dan kan diegene gewoon van de andere krijgen.

Straks als onze kleine er is gaan we beiden 1 dag minder werken dus we blijven alles 50%/50% betalen. Moet er niet aan denken om in een situatie terecht te komen dat hij mij moet onderhouden. Maar weet wel zeker dat als dat wel ooit zou gebeuren, ik mij never zo laat behandelen als hoe jij je nu al een hele poos laat behandelen. Er zijn in dit topic nu zo vreselijk veel berichten geplaatst, maar echt aanpakken heb je nog niet gedaan. Jammer.

14. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Wtf... hij, de man met wie je samenwoont, met wie jij kinderen wil, was met je meegegaan boodschappen doen, ziet dat jij niet genoeg geld bij je hebt, en trekt niet eens zijn pinpas om te betalen?

Misschien heb je nog niet veel ervaring op relatievlak, aangezien je 20 bent (dacht ik?), maar dit is niet hoe het normaliter gaat.

15. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    heb het wel met je te doen hoor! Geld moeten lenen van je man (die de boodschappen ook opeet) om het vervolgens terug te betalen????

Hier is dat niet zo...Het geld ligt op een grote berg die afkomstig is voornamelijk van mijn man want ik ben thuis mama en gelukkig hoef ik me hier niet druk om te maken....
    Voor mij moeilijk te begrijpen dat je van je eigen vriend moet lenen en dat het niet samen is...
    Je geeft al zoveel op door samen een kindje te krijgen waarom moet geld daar dan weer zo'n probleem van maken??? Kom op kom op voor jezelf!!

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Je hoeft geen jarenlange ervaring te hebben, om te weten dat dit echt niet normaal is.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    *laat maar*

18. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Als dat zo was, dan zou Bijtjuh al lang en breed vertrokken moeten zijn.

19. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik wilde net zeggen zo oud ben ik ook nog niet en in een relatie moet je elkaar iets kunnen gunnen...Of dat nu thuismoederen is of een toetje...

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ben ik t niet mee eens, want vrouwen/mannen die in een relatie zitten waarin ze mishandeld worden, die weten ook dat t niet normaal is en blijven ook.

Je houd je toch vast aan het bekende, bang voor het onbekende.
    Ergens hou je ook gewoon van iemand en heb je ook mooie dingen samen beleefd. Denk je terug aan de tijd dat je nog verliefd was.
    Anders blijf je niet, plus het feit dat er een kind in het spel is.

Deel Deze Pagina