verdrietig. Wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door bijtjuh16, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

    Sila24 Niet meer actief


    helemaal mee eens!! jeetje ik wist niet dat er zulke mensen /relaties waren te ergggggg gewoon
     
  2. GermavM

    GermavM Lid

    4 jan 2011
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik wil je niet nog verder de put in praten ofzo.. maar als ik zo'n vent zou hebben zou ik nog veel verdrietiger zijn om het feit dat hij je zo klein houd, geen respect voor je heeft en je blijkbaar niet gelijkwaardig bent, dan dat ik geen geld had om iets voor mezelf te doen/kopen.

    Hij zou zich helemaal kapot moeten schamen! dat ie zijn vrouw niks gunt, zelfs geen toetje bij het avondeten en het er zelf wel van neemt, wat ben je dan voor een zielige onzekere kerel dat je je op die manier beter voelt door je vrouw zo ontzettend klein te houden zeg, je bent toch verdorie geen hond! En ik ben zelf ook 20 en ik snap ook al wel dondersgoed dat dat geen gelijkwaardige relatie is.
     
  3. Luannie

    Luannie Fanatiek lid

    1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Misschien een beetje onnozel van mij maar, je schrijft hier dat JIJ er nooit wat over gezegd hebt en HIJ dacht dat het allemaal prima was ( ok niet snugger maar jij klaagt er niet over dus voor hem misschien normaal)
    Nu geef je bij hem aan dat je het anders wil, en hij stemt er gelijk mee in.... Zo slecht is hij dus niet.. Misschien had hij het zelf kunnen bedenken, maar je had het ook misschien duideliijker aan kunnen geven?
    Ik weet het ook niet natuurlijk, maar dit kwam in mij op. Soms moet je dingen spellen voor mannen voordat ze het begrijpen.
     
  4. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Serieus geen toetje kunnen kopen en hij wel?!? WTF.
     
  5. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Als jij geen fiscaal partner bent van hem en je hebt wel een samelevingscontract ,dan naait hij jou met het belastingsgeld..

    Echt meid, wees verstandig en ga echt een goed duidelijk gesprek met hem aan.. Dit kan ECHT NIET !!

    Is er anders een mogelijkheid om weer thuis te gaan wonen tijdelijk ??

    En hoe staat hij er tegenover als jij wel weer wilt gaan werken ?

    ps: Ik zou zowieso proberen dat je de kinderbijslag en evt kgb op jou rekening kunt laten zetten voortaan ipv op de zijne.. Zeker als hij TE GIERIG is om er maar ook iets van uit te geven ;)
     
  6. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Nog steeds niet veel vooruitgang zie ik. Ik vind het echt lullig voor je bijtje. dikke knuffel hoor.
     
  7. Jinne1982

    Jinne1982 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    poeh van dit verhaal sla ik stijl achterover zeg!! Dat het ook zo kan zijn!

    Mijn vriend en ik hebben allebei een zakcentje van E75/mnd. ons salaris komt op de gezamelijke rekening en wat we overhouden op de spaarrekening. Met ons zakcentje mogen we doen wat we willen zonder dat daar met de ander over gesproken hoeft te worden. Zo heeft mijn vriend vandaag weer een nieuwe telefoon gekocht en zoals zoveel mannen waarschijnlijk ma alweer op uitgekeken. Hij moet het zelf weten het is zijn geld.

    Van de gezamelijke spaarrekening worden de grote uitgaven gedaan zoals een auto oid. Dat gaat helemaal in overleg tot we er beide mee instemmen.

    Ik ben erg blij dat ik niet in jouw situatie zit wat betreft financien. Herken het wel in het doen van het huishouden btw! A zeggen en vervolgens B (lees niets) doen!
    Wat zou ik doen in zo'n situatie:
    De -laat hem eens hard voelen hoe het is- aanpak, al vraag ik het me af of het werkt, je pas kwijtraken en hem eens een week alle kosten laten betalen of te ziek zijn om de boodschappen te doen....noem maar wat. Uit ervaring blijkt dat mannen hier een bepaalde resistentie voor hebben :S
    De -zeurderige huisvrouwen- aanpak, er maar op in blijven praten. het heeft soms wel een effect, soms kan het lang duren
    Mijn argumenten waren in ieder geval dat je er beide voor verantwoordelijk bent en of je nu wel of geen baan hebt op het moment (ik studeerde bvb nog, bijbaan) je geeft je maximale salaris in het geheel af. meer kun je toch niet inleggen?!

    meid veel succes hoor! Ik hoop dat het snel wat beter gaat!
     
  8. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Bijtje, hoe gaat het nu?
     
  9. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vind het maar raar hoor. Hier wordt alles op de 'grote' hoop gegooid en kan ik van onze gezamelijk rekening alles kopen voor ons en de kleine. Ook de vaste lasten gaan ervan af. Alleen de mobiele telefoons, studieschulden en nog wat dingetjes worden van onze eigen rekening betaald.
    Maar niet eens een toetje voor jezelf kunnen kopen.. nou echt mijn wenkbrauwen zitten tegen het plafond aan ;)
     
  10. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hou je van hem?
     
  11. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    pff wat een verhaal. Tis dat ik beter weet, maar mijn eerste reactie was toch echt... Lijkt wel een 1 april grap!

    Meisje dit kan echt NIET!!!

    Hier is het trouwens omgekeerd. Ik verdien en beheer al het geld. Hij krijgt standaard geld op zijn rekening en als hij wat wilt dan wordt dat besproken. Ook mijn aankopen worden eerst besproken, want het is ONS geld!

    Onbegrijpelijk zeg... Heel veel sterkte!!
     
  12. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Oh jeetje ik zit nu op pagina 12 en ik zit gewoon met stoom uit mn oren dit te lezen..

    Wat een L*L!! je woont samen! je hebt samen een kind! kom op zeg en dan nog alles apart van 'nee het is mijn geld' en jij mag niet eens gaan werken van hem, hoe kom jij dan in godsnaam aan geld?? alsof alles met lucht betaald kan worden! BAH!
    Hoe kan hij denken dat je genoeg geld hebt als je niet mag werken.. dat snap ik echt niet, ja stel je voor dat zijn belastingvoordeel weg valt! Zeg pardon maar het is JULLIE belastingvoordeel!

    Wij hebben 2 rekeningen maar van 1 gaan de vaste lasten en de ander hebben we voor de leuke dingen en de spaarrekening.
    We kunnen beide op elkaars rekening kijken en hebben echt geen geheimen wat dat betreft.
    Als op de vastelasten rekening te weinig staat terwijl we weten dat er nog een rekening van af moet dan maken we het over naar die rekening, zonder problemen.

    Je vroeg ook of we wel eens wat kregen van onze man/vriend.
    Zondag was ik jarig en zaterdag zijn we wezen shoppen voor mn verjaardag, ben nu 10kg afgevallen in een korte tijd dus mn man wilde me verwennen met een jurkje *niet een jurkje van 70 euro dat niet hoor haha dat wil ik niet eens, was 29,-* maar het gaat om het gebaar.
    We werken allebei dat wel maar als ik niet zou werken dan zou hij nog zoiets hebben van 'mijn geld is ook jouw geld, dus ons geld'

    Volgens mij leeft hij nog in zn 'alleen zijnde bestaan' van mijn geld is ook echt mijn geld.. hij vergeet wel even dat hij een vriendin en zoontje te onderhouden heeft omdat jij niet mag werken van hem.
    Hij moet flink wakker geschud worden!
    Je wordt hier dadelijk dood ongelukkig door en misschien wel depressief.. is dat het waard??
    Ik zou flink met hem praten want hij denkt echt 'het is mijn salaris!'
    bah..

    Heeeeeeeeeeeeel veel sterkte!!
     
  13. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hier ook... ik beheer al het geld, komt op mijn rekening!
    Kan niet anders... Mijn vriend kan er niet zo goed mee omgaan.
    Tegenwoordig ben ik milder en laat ik altijd het pasje thuis, dus hij kan er altijd bij. Hij kan het ook beter sinds we kinderen hebben.
    En...volgens mijn zoon van drie is het mama-huis
    en papa-auto, zo zijn de rollen een beetje verdeeld thuis :D
     

Deel Deze Pagina