verdrietig. Wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door bijtjuh16, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    Nou kan je man die van mij niet iets bijleren? M'n schoonmoeder heeft zelfs tegen m'n vriend gezegd tijdens mijn zwangerschap "als ze straks geen inkomen heeft moet je wel af en toe wat kleding ofzo voor haar kopen want ze moet er wel goed bijlopen!" volgens m'n vriend ben ik altijd mooi, maar is dat een reden om daar niks mee te doen?
     
  2. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    wat vreemd. Wij hebben hier 1 rekening en daar komt alles binnen. Mijn vriend verdiend ook veel meer. Maar wij delen alles. Wanneer ik iets wil kopen of gaan doen wat geld kost dan doe ik dat en andersom, geen van beide problemen mee. We hebben eht er wel even over maar het is nog nooit voorgekomen dat hij zei dat wil ik niet.
    Ik zou met je vriend gaan praten dat het zo niet werkt. En met hem gaan zitten om te kijken wat wel voor jullie werkt.
    Succes
     
  3. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    En probeer nou eens te zeggen:

    'hij draait op voor het financieƫl onderhoud van zijn gezin, wat natuurlijk ook normaal is omdat hij aan het werk is.'

    Want zo zou het wel moeten zijn iig.
     
  4. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    Overigens, mijn verjaardags geld van afgelopen jaar is ook opgegaan aan boodschappen omdat ik wat meer geld in ons huis gestoken had waar we zomer vorig jaar ingetrokken zijn. Zegt m'n vriend ook nog, dan moet je dit jaar maar geen geld vragen want dan gebeuren dat soort dingen ook niet!
     
  5. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi, wat een rotsituatie... het gaat natuurlijk om geld dit topic maar het zegt mij meer iets van hoe jullie relatie in elkaar steekt... het klinkt als erg ongelijkwaardig... kijk we weten natuurlijk niet alles... maar als jij gewoon op een normale manier verantwoord met geld omgaat ( ik ken en stel waarvan vrouwlief echt zonder dat man het wist rekening had geplunderd en steeds maar onzin kocht totdat ze bijna hun huis moesten verkopen door alle schulden)dan snap ik niet waarom de financien op deze manier geregeld zijn... maar misschien laat je het zelf ook wel gebeuren.... hoe moeilijk ook.... koop gewoon eens geen luiers...( natuurlijk wel stiekem in huis hebben ) en betaal die voeding maar niet...het is gewoon zo raar..... de meestem annen hebben volgens mij juist toch het gevoel dat ze goed voor vrouw en kind moeten zorgen.... mijn man is een nuchtere nederlander en met valentijnsdag en dat soort gedoe hoef ik niet aan te komen.... maar hij laat wel zien dat hij me belangrijk vind....zo af en toe verrast hij me met een mooi kado of doet hij iets anders liefs....en voor zijn kind geeft hij zijn laatste stuiver nog weg...jouw verhaal klinkt heel erg kil.... is hij verder wel een lieve partner?

    gr Jose
     
  6. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja meis dat doet mijn man wel
    parfum,ondergoed,bloemen,een mooi boek enz enz
    maar wat heb jij aan dat antwoord....
    je moet heeeel snel met hem gaan praten
    deze situatie is voor mij echt niet normaal.

    en jij vind het gezien je vragen ook niet normaal
     
  7. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.394
    113
    Nou zeg, mijn mond valt open van verbazing. Wat denkt je vriend wel niet. Ik zou als de wiedeweerga eens afspraken met elkaar maken. Jullie zijn toch een gezin?!?! Echt heeeeel erg raar. Hoe oud is je vriend, zijn houding doet me echt denken aan mijn leerlingen van 17, die als we met de klas wat gaan doen ieder precies dat bedrag willen afrekenen dat ze verbruikt hebben, ipv het op een hoop te gooien en te delen door het aantal mensen. Sorry voor mijn reactie hoor, maar dit kan ik echt niet begrijpen.

    Ook ik ben niet getrouwd, wij hebben 3 lopende rekeningen. Een gezamenlijke waar we iedere maand, naar draagkracht geld op overmaken om rond te kunnen komen. Daar worden dus alle vaste lasten van betaald. Wij houden beide ook nog wat geld over voor hobbies, sparen en kleding, maar dat laten we op onze eigen rekening staan. Ik maak namelijk gemiddeld heel wat meer op dan hij.

    Heel veel succes ermee en als je er met hem niet uit komt schakel dan hulp in. Misschien dat zijn ouders of jullie beide ouders dan tot hem door kunnen dringen.
     
  8. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    mooi compliment maar daar koop je niets voor he.
    Wat ik mij afvraag, was dit voor de zwangerschap ook al aan de orde??
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    LOL
    :D
    Die van mij vraagt ook eerst netjes toestemming als ie iets wil kopen, haha, terwijl ie toch het 3-dubbele binnenbrengt.

    OT:
    Maar ik vind het een zeer ongezonde relatie die jullie hebben Bijtjuh.
    Dit is niet normaal in ieder geval en ik zou er zeker werk van maken. Zo wordt je niet gelukkig, ten minste dat is de conclusie die ik trek uit de berichtjes die je schrijft.
     
  10. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Nogmaals: ga het gesprek aan. Ga niet in de slachtoffer rol zitten maar probeer voor jezelf en voor je zoontje op te komen. Wat je vriend doet is niet normaal namelijk.

    Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag??
     
  11. Cos

    Cos Fanatiek lid

    5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hmm ik zou zelf echt niet blij zijn met zo'n situatie .. Het geld is van ons samen en als ik wat nodig heb dan kan ik de pinpas mee krijgen.

    Zodra het hele grote uitgaven zijn dan overleggen we dat met elkaar.
     
  12. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    mijn eerste reactie: zo daar zit iets niet goed!

    hier kan toch niet zo zijn dat jij even botweg gezegd in armoede moet leven terwijl er naast je op de bank een hebt zitten die bulkt van het geld!

    wat ongelovelijk egoistisch zeg.

    ik zou de kinder bijslag en je toeslagen over zetten naar jou naam zodat je daar wat van binnen krijgt en gelijk ook eens even laten kijken of je geen recht hebt op een maandelijkse teruggaaf voor de algemene heffings koritng tis geen vetpot maar wel wat.

    ik zou trouwens wel even een goed gesprek voeren. en mischien is een en/of rekening iets? jij moet toch inzage hebben in jullie financieele situatie? voor het zelfde geld betaald hij helemaal niet en staan er binnen kort deurwaarders op de stoep. (even een heel erg extreem voorbeeld hoor)
     
  13. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Wijze woorden van je schoonmoeder, kun je niet eens met haar gaan praten ;)

    Hoe lang wonen jullie eigenlijk al samen? Misschien dat het niet echt in zijn hoofd is opgekomen dat het nu allemaal anders moet nu jullie een kind hebben en samenwonen (al is dat natuurlijk stom, maar dat zou ik me nog ergens kunnen voorstellen). Bij mijn man en ik is het ook gegroeid namelijk. Al was hij vanaf het begin wel vrij makkelijk hoor, maar pas na een tijdje heb ik een bankpas gekregen en ben ik zelf het geld gaan beheren.

    Ik denk dat er niets zal veranderen zolang je niet met hem gaat praten. En aangezien je je er rot onder voelt, zul je dus toch de stap moeten zetten in de hoop dat het dan beter wordt.
     
  14. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik denk dat jullie een gezamelijke rekening moeten openen voor de vaste lasten, boodschappen en zaken van jullie zoon. Daar kan dan ieder van jullie een bedrag naar draagkracht opstorten.]
    Dat lijkt me verre uit eerlijker dan de huidige situatie!
    hoewel ikhet voor je wel verdrietig vind dat het zo moet.

    Tussen de regels door merk ik dat je behoorlijk boos bent op je partner (en terrecht denk ik) Daarom wil ik je toch het advies geven samen te praten..
    De woede vreet anders misschien stilletjes je liefde voor hem
    kapot!
    Eventueel stuur je hem een brief oid.. Dan kun je er beter over nadenken en je emoties spelen minder een rol.
     
  15. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Wat sneu voor jou, dat jij je zo rot voelt hierover. Het is ook niet leuk, zeker niet als je niet eens een toetje durft te kopen, of een vest...

    Dat jij nu geen/weinig inkomen hebt is logisch. Je bent moeder geworden en zorgt voor jullie kindje. Verder zorg je voor het huishouden, boodschappen, enz. Allemaal dingen wat hij nu dus niet hoeft te doen. Maar daardoor heb jij dus ook niet de kans om een goede baan te krijgen. Hem geef je hierdoor echter wel de kans om hogerop te komen, hij hoeft tenslotte die zorgtaken niet uit te oefenen.
    Maar, beide personen in deze relatie hebben een fulltime baan.
    De 1 is echter niet een betaalde baan. Maar dat wil niet zeggen dat jij geen recht heb op geld.

    Het lijkt mij vrij simpel. Je hebt 3 rekeningen nodig. Ieder een eigen en een gezamelijke.
    Tel al het geld bij elkaar op wat er per maand binnenkomt. Haal daar de vaste lasten vanaf en stort dat op de gezamelijke rekening.
    Van de gezamelijke rekening gaat dus: huur, elektra, verzekeringen, woonlasten, enz enz. Hier komt ook het KGB en het KBS op binnen.
    Van het bedrag wat je overhoudt nadat je de vaste lasten hebt afgetrokken, haal je ook een boodschappenbudget. (zeg 400 euro in de maand). Pin dat vooraf (iedere maand) en doe daarvan de boodschappen (inclusief luiers en flesvoeding.)

    Dus nu heb je:
    salaris
    vastelasten-
    boodschappenbudget-
    -----------------------
    over.

    Wat over is, deel je door 2 en ieder krijgt daarvan dus hun deel op hun eigen rekening.
    Daarvan betaal je dingen voor jezelf, telefoon, kapper, kleding, schoenen.

    Zo heeft ieder een evenredig deel van het gezinsinkomen.

    De 1 gaat toch niet aan een biefstuk zitten terwijl de ander op droog brood zit?
    Dat kan niet hoor!
    Zijn jullie belastingpartners? Want dan mag hij als belastingadviseur wel even in de gaten houden dat hij wel voordeel heeft van jouw lage inkomen....
     
  16. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.394
    113
    Nou breekt m'n klomp helemaal!!! Ik ga er verder niks over zeggen, want het roept bij mij alleen maar reacties op die jou helemaal niet gaan helpen, maar jullie moeten niet alleen financieel iets regelen, maar ook op relationeel vlak moet er bij jullie heeeeeeel wat veranderen, zo niet, dan denk ik echt dat je gelukkiger wordt zonder hem.
     
  17. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    als ik dit lees vind ik dat jullie een niet gelijkwaardige relatie hebben
     
  18. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    Voor de zwangerschap was dit ook al zo. Toen kwam ik nog net rond en kon af en toe nog iets kopen. maar als je nu kijkt naar hoe de verhoudingen in elkaar steken. ik geef gemiddeld 100% van mijn inkomen uit en hij pakweg 70%? als het niet minder is, want ik heb er geen zicht op. Als de telefoonkosten een keer 5 of 10 euro meer zijn is het gelijk.. goh je hebt vast weer een uur met je moeder aan de telefoon gehangen.

    Hij zag toestraks wel dat ik niet zo happy naar boven ging. (hij was kian z'n flesje aan het geven) dat is al zeker een uur geleden, maar hij zal ook niet komen kijken wat ik aan het doen ben.
     
  19. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    moet zeggen dat ik zelfs beetje boos voel worden als ik het allemaal lees hoe hij is
     
  20. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    Dankjewel voor de tips. We zijn geen fiscale partners. Hij weet echt wel hoe hij overal het maximale uit kan halen. Meneer krijgt bijna 6000 euro terug van de belasting (o.a. door hypotheek aftrek en studiekosten) en ik krijg 16 euro terug..
     

Deel Deze Pagina