verdrietig. Wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door bijtjuh16, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Wat houdt je eigenlijk tegen om tegen hem te zeggen wat je graag zou willen? Hoe jij het allemaal voor je ziet? waar be je eigenljk bang voor?
     
  2. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik snap dit soort topics ook nooit zo goed. als je samen woond dan wordt alles toch op een grote hoop gegooid financieel? dat noemen ze toch een huishouden financieren? of het nu luiers zijn of de hypotheek moet daarbij niet uitmaken.

    het wordt dus hoog tijd voor een gezamelijke rekening. maar iets zegt me dat je vriend dat niet ziet zitten. die vind het volgens mij wel lekker zo. niet mijn manier van een relatie hebben.
     
  3. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het klinkt heel hard. Maar als je niet aan jezelf gaat werken en jullie samen ook in iets van therapie gaan dan zie ik jullie relatie gedoemd te mislukken binnen nu en twee jaar. Ik zie dit niet zomaar vanzelf oplossen, ik denk echt dat er fundamenteel iets goed fout zit bij jullie.
     
  4. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    Ik wou graag weten hoe andere mensen dit zouden zien, en hier tips uit halen om er inderdaad wat mee te gaan doen.
     
  5. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Duidelijk :) Je 'ziet' het gelukkig dus wel in.

    Wat houdt je tegen om met hem hierover te praten? Ben je bang voor zijn reactie? Ben je bang dat hij zegt dat hij je niks gunt, dat hij zelf graag wil sparen?
    Of kijk je op tegen een moeilijk gesprek?

    Onthou 1 ding: als jij niet voor jezelf opkomt zal hij het ZEKER niet doen.
    Hij gaat niet uit zichzelf aanbieden om jou wat meer adem te geven financieel gezien.
    Als jij verbetering wilt, ben jij degene die de eerste stap moet nemen.

    Schrijf op welke punten je wilt maken (verjaardagsgeld wat op gaat, alleen hij toeslagen en jij niks, enz ).

    Kies een moment uit om te praten. Vraag desnoods even je schoonmoeder om op te passen op de kleine.

    Maar je kan hem niet zo door laten gaan! En hij zal doorgaan hiermee zolang jij niet aangeeft dat jij dit niet pikt. Geef tegengas, want anders gaat het hem veel te makkelijk af.

    Kom op meid!
     
  6. lovelyengeltje

    lovelyengeltje Fanatiek lid

    8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    mijn vriend is 2 jr jonger als mij.
    ik ben 26

    mijn vriend heeft zelf 2 kleine kids.
    ik heb 1 klein dochtertje.
    en ben zwanger van kindje van ons samen.

    mn vriend is militair (en NEE dat betaalt echt neit goed)
    mn vriend moet zn ex alimentatie betalen.
    mn vriend komt elke avond thuis, terwijl dat 5 kwartier rijden is.
    dus niet echt financieel goed maar hij is liever bij mij dan dat hij op de kazerne blijft.
    hij eet liever elke dag droog brood zodat ik het goed heb met de kids.
    gelukkig heeft hij vanaf april werk in de buurt.
    zodat we wat meer overhouden.(hopelijk)

    maar vind het echt lullig van je vriend dat hij niks betaald.
     
  7. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    Hij heeft het inderdaad ook nog nooit over een gezamenlijke bankrekening of een dubbele pinpas gehad, en ik weet ook niet of hij dit ooit uit zichzelf zou gaan voorstellen. Ik wil het volgende week eens gaan voorstellen.
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    en als je nu alles leest, wat ben je dan van plan?
     
  9. anja89

    anja89 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Tja toen ik nog werkte was ik ook gewend om 500 euro per maand aan mezelf te kunnen besteden.
    Ik gaf mijn geld voornamelijk uit aan dure make-up merken en lette echt niet op een paar centen.
    Nu ik niets meer verdien is dat ook over en tja het zij zo... Zou wel willen maar het zit er gewoon niet in, jammer dan.

    Maar wat je zegt, dat hij zegt dat hij anders wel wat meer zou betalen, ik heb niet het idee dat hij zich daaraan houdt, of wel?
    Tenminste, hij zal vast meer betalen dan jij in de zin van rekeningen etc, maar samenwonen is niet alleen rekeningen betalen in mijn ogen.
    Helemaal niet als hij veel meer verdient dan jij.
    Bedoel, als hij 500 euro per maand overhoudt, kan hij best wat missen dacht ik zo.
     
  10. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    ik sluit me aan. Hier gaat ook alles op een hoop.. Er is allen "ons" geld.
     
  11. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ok duidelijk.
    Maar ga het gesprek aan. Doe het voor jezelf en je kleine mannetje.
    Vecht voor je rechten! :)
    Succes!
     
  12. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik zou zeggen, stel het hem nu voor..of heeft ie iets beters te doen dan naar jou te luisteren? Van uitstel komt afstel
     
  13. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    Dankjewel. Ik ga het inderdaad maar eens zo proberen aan te pakken. Ik ben bang dat hij boos wordt en vindt dat hij al genoeg betaald. die indruk krijg ik namelijk wel een beetje.
     
  14. anja89

    anja89 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier niet.
    Zijn geld is zijn geld en mijn geld is mijn geld, ook al heb ik maar zo weinig.
    We hebben ook geen gezamenlijke rekening.
    Ik moet het dus een soort van 'vragen' als ik iets wil hebben.
    Maar zie dit zelf eigenlijk niet als een probleem hoor... Ik voel het niet als toestemming vragen.
    Het is meer, ik wil iets, dus ik vraag zijn pinpas, en ik ga halen wat ik nodig heb.
     
  15. MissX28

    MissX28 Bekend lid

    2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoor wat je zegt... "Ik ben bang dat" klinkt echt niet goed meid, eerder onderdanig! Ja en, dan wordt hij boos! Dan heb je eindelijk kans om eens een goede discussie op gang te krijgen. Laat je niet ondersneeuwen maar kom voor jezelf op! Het klinkt bijna alsof je niet durft, alsof je bang voor hem bent. Hoop dat ik het fout heb...
     
  16. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    Dat is een stuk makkelijker dan hoe het hier gaat! Ik geef ook aan dat ik het vervelend vind dat ik niks voor mezelf kan kopen, maar het enige wat ik dan te horen krijg is: het wordt vanzelf wel een keer beter!
     
  17. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Dan moet je hem keiharde cijfers onder zijn neus duwen. Als cijferman zal hij daar misschien wel gevoelig voor zijn.

    Zet alles op papier, inkomsten en uitgaven.
    Cijfers liegen niet. Daar kan je lang en breed over praten, maar die zijn gewoon echt zwart wit.

    Laat hem maar boos worden. Als jij dan ook maar je boosheid en verdriet toont. Want jij hebt REDEN om boos te zijn.
    Hij kan wel vinden dat ie genoeg betaald, maar als uit de cijfers blijkt dat hij het niet doet, dan is dat vrij simpel.

    Onthoud: jij hebt een fulltime baan binnenshuis en hij buitenshuis. Beiden verdienen jullie daarvoor een beloning. In geld.
    Dus alles op de grote hoop en alleszullenweeerlijkdelen.

    Niet delen? Dan ook geen voordelen voor hem. Dan zou ik dus zelf gaan werken en hem een deel van de zorgtaak op zich laten nemen.
    Of even bij zijn collega informatie inwinnen wat jij nou als eventuele alleenstaande moeder allemaal aan belastingtoeslagen kan ontvangen

    ;)
     
  18. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    Ik ben absoluut niet bang voor hem. Hij is ook een lieve vader voor onze zoon, maar hij zou soms eens wat meer verantwoordelijkheid moeten nemen. Ik ben iemand die ruzies het liefst vermijd, hou daar totaal niet van. Maar ik geloof dat het soms gewoon niet anders kan!
     
  19. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Wilde net zeggen, wat heb je te verliezen als hij boos wordt?? iK denk dat het ergste at hij kan doen is, je de bons geven. Ik denk dat ie dat niet doet, maar zou je dat erg vinden??
     
  20. MissX28

    MissX28 Bekend lid

    2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Gelukkig! In dit geval kan het niet anders (is mijn mening). Succes meis!
     

Deel Deze Pagina