verdrietig. Wat vinden jullie?

Discussion in 'De lounge' started by bijtjuh16, Mar 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Idd, word maar eens boos, dat kan helemaal geen kwaad.
    Misschien heeft hij geen idee dat jij er ZO erg mee zit, als je het niet heel duidelijk laat merken.
    Mannen en hints/subtiliteit gaan over het algemeen niet zo goed samen.
    Hier in ieder geval niet. ;)
    Als ik ergens echt, echt mee zit (in de zin, hij doet iets en ik vind dat hij dat niet kan maken), kan ik hem dat alleen duidelijk maken door te zeggen waar het op staat.
    Ook al wordt het ruzie, jammer dan, dat komt in de beste relaties voor.

Zeg hem waar het op staat, niet bang zijn!

2. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

De toeslagen waar ik/wij recht op hebben krijgen we ook. Of beter gezegd.. krijgt hij ook! Hij ziet een daadwerkelijke baan of een baan als zorgen voor je gezin duidelijk als een groot verschil! Hij wil liever geen uren inleveren, omdat zijn uurloon 3,5x zo hoog is als de mijne, maar wil het liefst wel dat ik niet de hele dagen thuis zit.. lekker tegenstrijdig vind je niet?

3. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Die laatste zin is jou interpretatie....
    naar wat ik uit jou antwoorden kan halen heb jij nog niet eerder met hem rond de tafel gezeten om hierover je mening te geven.
    Er zijn ook mannen die gewoonweg dingen niet zo inzien als wij(vrouwen)dat doen of willen zien. Mannen die duidelijkheid nodig hebben en zich niet kunnen verplaatsen in hun partner. Het kan ook maar zo wezen dat hij verbaasd reageert en dan pas inziet dat het anders moet/kan.
    Misschien is jou vriend wel iemand die extra duidelijkheid nodig heeft en dat jij die moet geven door duidelijk te zeggen: ik wil......
    Enne...ff wat anders, met al die zwangerschapshormonen nog in je lijf is het helemaal niet vreemd als je dikke tranen laat lopen tijdens een gesprek...dat wordt door die hormonen juist extra versterkt!!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het is niet eerlijk zoals hij in jullie relatie staat. Laat ik dat voorop stellen. Maar het is naar hem toe evengoed niet eerlijk dat jij niet eerlijk bent, niet je gevoel hierover uit. Je mag er niet vanuit gaan dat hij het allemaal wel weet, niet zolang jij niet duidelijk hebt verwoord hoe jij er tegenaan kijkt. Dan kun je zijn daden maar tot zekere hoogte verwijten. Dus alsjeblieft, ga snel met hem praten. Eerder lost het probleem zich toch niet op.

Dat hij meer geld van de belastingdienst krijgt is logisch. Jij betaalt geen belasting, dus van jouw geld valt niet zoveel af te trekken. Het zou ongunstig zijn om het op jouw rekening te laten storten, want dan krijg je simpelweg veel minder. De regels voor fiscaal partnerschap zijn veranderd, dus wellicht is het niet eens mogelijk om op dit moment fiscaal partner te zijn. Wat echter al is genoemd is dat jij momenteel geen pensioen opbouwt en dat je rechten nihil zijn als hij bij je weg zou gaan. Als slimme jongen zou hij moeten weten dat dit voor jou zeer ongunstig is. Jullie moeten echt dingen op papier gaan zetten, zodat zaken eerlijker zijn geregeld.

Mijn man en ik hebben als uitgangspunt genomen dat na een eventuele scheiding we evenveel kans hebben om een nieuw leven op te kunnen bouwen, met name ivm de kinderen. Mijn man heeft veel meer spaargeld ingebracht, maar toch zou alles 50/50 worden verdeeld (wel huwelijkse voorwaarden). Ook ontvang ik de helft van zijn pensioen en hij de helft van die van mij. Dit soort dingen hebben wij in goed overleg besloten. Dat moeten jullie dus ook gaan doen.

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ja.
    Dus.....! Doe er wat aan!
    Kom voor jezelf op!

hup *schop onder je kont*
    ;)

6. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,960
    126
    63
    zuid holland
    Echt mijn mond valt open.
    Weet eigenlijk niks zinnigs te zeggen en ben het echt met alle andere meiden eens. PRATEN EN EISEN STELLEN. Het is toch verdorie ook zijn kind en in mijn ogen is het houden van wat betreft zijn vriendin ook ver te zoeken. Als hij van je houdt dan zou hij je toch alles willen geven???

7. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb het idee dat hij helemaal niet weet hoe moeilijk het voor je is om rond te komen.
    ik zou beginnen om het daar eens over te hebben

8. bijtjuh16

dankjewel voor zijn reactie. Ik weet niet of het tot het doordringt of niet, het komt in ieder geval vaak genoeg voor dat als we bij de kassa staan ik zeg, ik hoop dat ik genoeg heb.. en het komt zelfs wel eens voor dat mijn pas weigert en hij dus heel goed ziet dat ik het niet red.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar waarom zeg je niet gewoon dat jij misschien niet genoeg geld hebt en dat hij het dan maar moet betalen? Waarom zo indirect zijn? :(

10. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    Gelderland
    Mee eens! Het kan maar zo wezen dat deze beste man helemaal niets snapt van indirecte communicatie...gewoon benoemen wat je wilt....duidelijke taal! Zeg..."pin jij dat even, ik heb niets meer."

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    of je gaat met hem praten,of zo blijven...maar dat is ook niks.

je kunt zo nog beter alleenstaande moeder zijn zeg!! krijg je een uitkering en toeslagen enz...hou je mis nog iets meer over ook nog.

heeft hij het kind wel erkend????? krijg je ook nog alementatie ook!!

12. bijtjuh16

Hij heeft Kian wel erkend. En aangezien hij maandelijks nog een groot bedrag over houdt, kan hij ook genoeg missen.

13. bijtjuh16

Ik vind het moeilijk om zoiets te zeggen,maar misschien is het wel nodig inderdaad. Mannen zijn wat dat betreft soms echt om achter het behang te plakken!!

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

Misschien zeg je dat ook niet ineens als dit al tijden zo voortsleept. Maar jij bent dus wel gewend om veel geld uit te geven? Is het miss zo dat hij daar bang voor is en zo probeert je tegen te houden?

15. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

Jan 14, 2011
    3,399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Pfff wat een verhaal meissie..
    Ik ben het met de andere meiden eens, en ik hoop van harte dat het zonnetje voor jou ook snel weer gaat schijnen.
    Heel veel sterkte, en dat het bij jou gauw weer mag zijn zoals het in een gelijkwaardige relatie hoort te zijn!
    *hele dikke knuff*

16. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    Gelderland
    tis niet voor niks "vrouwen komen van venus en mannen van mars"er zit (zeker op emo gebied) een enorm verschil tussen wij en zij....

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik heb alles zo even gelezen en er is 1 ding dat me ontzettend opvalt.
    Je zit van alles voor hem in te vullen. Je geeft subtiele hints af en gaat er vanuit dat hij die wel snapt en er vervolgens niets mee doet.
    Ik denk dat je simpelweg jezelf in een slachtofferrol hebt geplaatst door niet voor jezelf op te komen, en hij het wel gemakkelijk vindt zo omdat ie je niet hoort klagen.

Als je geen geld hebt, dan vraag je zijn pinpas. Heb je zijn pincode niet, dan vraag je die toch gewoon? Zo moeilijk is dat toch niet?
    Wil hij die niet geven, dan kan je gewoon rechtstreeks aangeven dat hij per direct een bepaald bedrag moet overmaken.
    Wil je dat nieuwe jurkje en kan je hem niet betalen? Dan geef je geen subtiele hints, maar dan vraag je hem op dat moment gewoon of híj het voor je wil kopen.

Zo moeilijk is dat toch allemaal niet? Maar goed, misschien is het makkelijk praten vanaf de zijlijn....

18. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Mooie reactie en helemaal mee eens, alleen lijkt het inderdaad makkelijk! :D

19. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Kom op Bijtjuh...beetje assertiever meid!
    Jij hebt duidelijk een man getroffen die OF alles zo wel makkelijk vind OF een plaat voor zn kop heeft (en die mannen zijn er veel hoor!) wat betreft de dingen die een ander nodig heeft/vind.
    Duidelijke taal is dan nodig geen subtiele hints...mannen snappen dat soort dingen niet. Gewoon zeggen wat je nodig vind of hoe JIJ wil dat het gaat. En DAN weet hij hoe jij het ziet en kan hij zijn vizie hier op geven. Niet gaan lopen invullen wat JIJ denkt dat hij vind/doet/wil want dat weet je niet....tenzij je gedachten kan lezen?
    Ga niet zitten wachten tot het je wordt aangedragen. En ga nergens maar gewoon van uit. Dit is een man geen vriendin. Dus probeer hem ook niet te "lezen" als een vriendin en ook niet met hem te communiceren als een vriendin ;)
    Sommige mannen kunnen dat ook. De meeste slaan de plank echter finaal mis. En de rest snapt er werkelijk geen donder van (en ik denk dat jij de laatste categorie getroffen hebt!)
    Diepe hap adem en zonder aan te vallen eens vertellen hoe jij zit en wat hij er aan moet doen. Jullie zijn een gezin! En dat kan imho niet op deze manier.
    Succes (ik weet door ervaring hoe moeilijk dit is....maar OOK hoe nodig het is!) ;)

20. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik snap alleen niet waarom je volgende week gaat praten? Je moet gewoon meteen praten...

Ik zou dat niet eens kunnen (is dan misschien wel weer slechte eigenschap van mij:p) als ik pissig ben kan ik dat niet eens voor me houden hoor. Dan hangt er een donderwolk boven mijn hoofd. En al neem ik me voor het onderwerp even te laten, vriendlief hoeft maar iets te zeggen en het onweert:p;)

Share This Page