verdrietig. Wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door bijtjuh16, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

hier ben ik het ook mee eens !

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ook ik denk dat je het gewoon moet zeggen. Soms begrijpen mannen hints gewoon niet, die hebben het 'betaal het ff' zinnetje nodig.

Waarom zeg je dat je pin het niet doet? Zeg gewoon, betaal jij dit ff, heb niet meer zoveel over. Klaar, als jij al aanbied om te betalen, is hij gewoon laks.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja idd, vaak komt het er dan op het verkeerde moment uit, en ook nog eens op een heel verkeerde toon en hebben we alsnog ruzie ;)
    Maar dan heb ik het iig gezegd ;)

4. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Als ik jou was zou ik niet zo afhankelijk willen van mijn partner.
    Een baan zoeken en eigen inkomen hebben.
    Je vriend laat je nu gewoon bedelen, dit geeft hem een machts positie. En dan zegt hij ook nog je hoeft niet te werken, zo wordt je compleet afhankelijk van hem.

Hier verdiend mijn vried ook meer als het dubbele maar de kosten zijn eerlijk verdeeld. Zo ga je gelijkwaardig met elkaar om. Deze situatie is bij jullie ver te zoeken.

Een vriend van ons is ook belasting adviseur en ik dat eerst dat mijn vriendin dit had geschreven, heel herkenbaar allemaal.
    Maar de enige die er wat aan kan veranderen dat ben jij, en voor je partner hoef je je toch niet te verontschuldigen?

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik ben met de andere eens.. jullie izjn toch een gezin, waarom nou aparte rekeningen, begrijp ik niet.

Wij hebben ook een gezamelijke rekening, Alles wordt via het rekening betaald en sparen is ook voor ons beide..

6. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    misschien is het een dom idee, maar mijn moeder deed het volgende
    goedkope merken halen kwa eten en drinken, zoals euroshopper.
    reclamefolders doorspitten als vriend thuis is, daar gaanze zich aaan ergeren en vragen zezelf waarom je dat doet.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar waarom die omweg? Ze kan hem toch ook rechtstreeks aanspreken?

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

wat naar voor je zeg... wij hebben 1 rekening..... ben ik wel blij mee... ik haat het als ik om geld moet bedelen!
    ik zou gewoon aankaarten dat jullie nu een gezin zijn en dat je het fijn vindt als jullie gewoon 1 rekening hebben....... en wie er ook meer verdiend, ik vind dat je gewoon beide evenveel recht hebt op wat geld voor jezelf..... of je nou geen werk kan krijgen, of fulltime moeder bent.. je leeft samen en daar moet je rekening mee houden vind ik...

sterkte!! liefs Muis

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    kun je niet vragen of jullie rekeningen aan elkaar gekoppeld kunnen worden? zo kun je via internetbankieren geld overmaken voor de boodschappen.

10. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Sjongjonge... Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wel alle van TS.

Ik vind het echt een onvoorstelbare situatie. Bijtjuh ik snap jou ook niet helemaal. Zoals Caithlin aangaf, bij mannen moet je doorpakken. Stille hints werken niet. Ga de confrontatie aan!
    Hij kan nagaan dat als jij géén geld hebt, dit ook niet kan uitgeven. Dit móet veranderen. Hoezo geen pincode als hij jou de pas meegeeft; vraag ernaar! Verman jezelf en ga de strijd aan.

Zoals iemand anders ook al zei: Kan het zijn dat hij bang is dat jij een gat in de hand hebt. Ik persoonlijk zou het een super idee vinden om bijv die bonnen voor een autostoel te bewaren. Dat noem ik met beleid met geld omgaan. Op de één of andere manier heb ik namelijk de indruk dat jullie op financieel gebied uitersten zijn
    Hij wil erg spaarzaam leven terwijl jij een beetje wil kopen waar je zin in hebt (dat lees ik wat tussen de regels door) Jullie moeten hier samen een tussenweg in zoeken.

Ik wil je overigens niet afkraken hoor; er moet wel een fatsoenlijk budget zijn voor alle benogdheden, maar er moeten hier wel duidelijk afspraken over komen. Als hij zo graag de rekeningen gescheiden wil houden, laat hij dan maandelijks boodschappen en kledinggeld overmaken naar jouw rekening.

Ga praten met je kerel en zorg dat je erachter komt hoe het kan dat jij geen cent te makken hebt en hij in het geld zwemt terwijl jullie een gezamelijke rekening hebben.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik herken het wel een beetje. Als ik er om vraag zou ik heus wel iets krijgen denk ik maar dat doe ik niet zo snel. Resultaat ik heb bijna nooit echt iets extra voor mezelf en vriendlief wel.

Ik werk niet en krijg ook helemaal NIKS! dus ja als je niks hebt kan je niks uitgeven. Maar het is wel is rot om jezelf als een sloeber te voellen!

12. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Je bent terecht boos en verdrietig, alleen je houdt het op deze manier erg intern. Je vriend weet het niet en zo te horen komt hij er ook niet zelf achter.

Dus zet allen voor jezelf op een rijtje en ga het gesprek aan. Het is doodeng dat begrijp ik.
    Deze situatie zoals hij nu is, ken je en voelt vertrouwd. Het doorbreken ervan en in een nieuwe sitatie terecht komen voelt naar en nieuw. Het is echter wel de beste oplossing voor deze situatie.

Je moet nu een investering doen in jezelf. Leren opkomen voor jezelf en je kind! Je zit vol hormonen en je steeds slechter over jezel fgaan voelen dragen niet bij aan deze situatie.

Meid, offer jezelf niet meer zo op en ga praten!

Leifs Suzanne

13. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Ik geloof niet dat ts een gesprek aangaat met "vriendlief"

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    sorry hoor maar je noemt het dat je vriend geld voor boodschappen moet voorschieten? leven jullie apart ofzo? erg vreemd dat niet alles op 1 hoop gaat en ieder kan gebruiken wat nodig is zonder steeds om geld te hoeven vragen! dankzij jou kan je vriend fulltime werken! zeg hem dat maar eens... of zeg eens dat je zelf ook weer aan het werk wilt zodat je zelf meer te besteden hebt en dat hij de kinderopvang mag betalen.... wat een hork zeg sorry dat ik het zeg!

bij ons gaat het gewoon gezamelijk allemaal, als ik wat wil kopen neem ik de pinpas mee van mijn man... hij heeft daar echt nog nooit moeilijk om gedaan en vind het wel best.... denk dat je toch eens goed moet praten hoe jij je hier onder voelt... dit is niet normaal hoor... je mag toch best ook eens wat voor jezelf kopen meid! jullie hebben samen een kind en een huishouden dus ook gezamelijk de kosten, degene die het meest verdiend draaid automatisch voor de meeste kosten op lijkt me....

15. Bri

Bri Niet meer actief

zoooo, in zo korte tijd al 16 pagina's.... dit is wel een hot topic! sorry, heb lang niet alles gelezen, dus mocht mijn bijdrage niets toevoegen bied ik hierbij mijn excuses aan.

Wij hebben beide ons eigen inkomen en eigen bankrekening. Het is dus niet zo dat zijn geld, mijn geld is of andersom.
    Maar we hebben wel een gezamenlijke bankrekening, waarop we allebei een vast bedrag per maand storten. Hier betalen we alle gezamenlijke dingen van (hypotheek, energie, water, gemeenteheffingen, boodschappen, alles voor de kinderen). Omdat we allebei een voldoende hoog inkomen hebben, leggen we allebei evenveel in.
    Als jullie er samen voor hebben gekozen dat de ene (veel) minder werkt dan de ander, omdat die meer in het huishouden doet bijvoorbeeld, vind ik het logisch om af te spreken dat de ene meer inlegt dan de ander. Die ander draagt dan meer bij aan het huishouden door daar arbeid in te verrichten, wat ook waarde heeft.

Kortom: ik vind de situatie zoals je 'm beschrijft alles behalve redelijk. Doe er wat aan!

16. tulip

tulip Niet meer actief

ik zal de aparte rekeningen als in mijne en de jouwe nooit begrijpen als je samen bent en kindjes hebt. Vertrouw je elkaar niet dan???

Maar goed, ik zou iig lekker werk gaan zoeken. Dan ben je voor jouw gevoel niet meer zo afhankelijk.

17. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Wij hebben ook allebei een eigen rekening hoor.
    Maar, ik weet wel de pincode van mijn vriend en ik krijg ook altijd zijn pasje mee als ik daarom vraag.
    Ook weet ik precies waar al het geld heen gaat en hoeveel er waaraan wordt uitgegeven.
    Sterker nog, het is mijn vriend zijn rekening, maar ik hou alle financiën bij.

Vind dat je niet per se een gezamenlijke rekening moet hebben omdat je samenwoont en kindjes hebt.
    Zolang het geld wat binnenkomt voor iedereen is, en dat is hier ook zo.

Aangezien dat voor de TS niet geldt, zou ik zeggen, meid, zoek een baan zodat je een eigen inkomen krijgt.
    Praat met je vriend dat dit zo echt niet kan, en doe dat dan ook ECHT.
    Ik krijg het idee dat je het vermijdt om een gesprek met hem aan te gaan.

18. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Dat gevoel heb ik ook gekregen.Ben bang dat alle goedbedoelde energie en raad beetje tevergeefs is...
    Iedereen heeft een keuze om veranderingen te brengen in het leven, maar ja dan moet je wel risico's durven nemen en dat is niet voor iedereen weggelegd.

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ja maar waar is ze dan bang voor? Dat hij boos wordt? EN? Naja ik zal wel simpel denken.

20. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    onzekerheid??Bang voor wat er komen gaat...?Niet iedereen is even goed gebekt en durft risico's te nemen..

Deel Deze Pagina