Ik heb eind juni een curretage gehad, daarna werd ik na 4 weken ongesteld. Mijn cyclus was weer op gang gekomen, gelukkig. In mijn 4e cyclus weer zwanger geworden. In week 5 van mijn zwangerschap is het bloeden begonnen dit heeft ruim 2 weken geduurd. Vandaag een echo gehad (zou mijn 1e blije echo moeten zijn) mijn lichaam heeft gelukkig alles zelf verwijderd. Alles was schoon en gelukkig in orde. Het voelt als een opluchting dat ik niet weer een curretage moet, maar voel me ook erg leeg. Nu is het werkelijk voorbij. Waarom is het weer mis gegaan, waar ligt dat nou aan? Wanneer word ik weer gewoon ongesteld? En zou het waar zijn dat ik nu extra vruchtbaar ben? Ik moest dit even van mij afschrijven.
Sterkte Matilde! Er wordt wel gezegd dat je na een mk extra vruchtbaar bent, maar bij mij is het na een mk nooit de eerste ronde weer raak geweest. Misschien is dat nu anders, maar dat weet ik nog niet. De oorzaak is altijd lastig te vinden, daar wordt iig in NL ook niet standaard onderzoek naar gedaan. Bij ons zijn er na de derde mk een aantal onderzoeken gedaan, maar dat leverde niets op. De oorzaak van een miskraam is vaak dat het vruchtje in aanleg niet goed is. Het is wel fijn dat je lichaam het 'zelf opgelost' heeft, maakt het niet minder verdrietig maar zorgt er misschien voor dat je sneller weer wat vertrouwen in je lijf krijgt. Veel sterkte en als je wilt kletsen, dan hoor ik het wel.
sterkte!! en jah die vragen.... ik weet wat je voelt! hoop voor je dat het snel helemaal goed gaat!! liefs linpin
Hoi Matilde, Ook ik heb deze week waarschijnlijk een miskraam gehad. Ik was 6 weken zwanger. Ik bloed nog steeds en ben nog niet bij de verloskundige geweest.... Ik hoop dat ik daar snel terecht kan, zodat ook ik zeker weet dat het echt voorbij is. k ken het gevoel dat je "iets" van je af wil schrijven, vandaar dat ik reageer... Hoe ver was je zwanger? Voor mij was het erg kort, maar al zo werkelijk... Ik had er helemaal zin in gekregen... Nu is het plotseling over. Vraag me nu ook af hoe dit verder gaat. Wanneer stopt het bloeden? Wanneer kan ik weer proberen? Moet ik wachten tot de volgende menstruatie? Misschien kunnen we elkaar tot steun zijn? Jij in ieder geval ook veel sterkte!!!
Bedankt voor de reacties. Sterkte ook!! Mijn bloeding begon in de 5e week. Het leek een ongesteldheid maar dan zonder krampen. Het was ook bruin bloed en dat gaf wel hoop. In de 6e week heb ik 's ochtends een plas bloed verloren en ik had buikkrampen. ik heb toen ook een zwangerschaps test gedaan en deze was een stuk lichter dan de week ervoor. Ik heb ruim 2 weken gebloed. Voor mij was het toen wel duidelijk dat het over was. Maar toen ik afgelopen week de echo had had ik toch een klein beetje hoop....... Ik ben do en vrij thuis gebleven, moest er echt niet aa denken om te werken. maandag naar de gyneacoloog en dan ga ik mijn vragen stellen. Na mijn curretage in juni werd mij geadviseerd om mijn 1e menstruatie af te wachten. Nu weet ik het niet, heb eigenlijk nu al niet meer gewacht
Ik heb wel een menstruatie afgewacht omdat dat toch beter is. EN ik werd keurig netjes op mijn dag dat ik het zou moeten worden ongesteld. HEt geeft gewoon aan dat je lichaam hersteld is, en dan kan je er wel weer voor gaan. De gyn heeft gezegt als je een menstruatie hebt gehad, dan mag je het gewoon weer gaan proberen,want dan is je lichaam op orde. Dus 2010 mag het voor 2009 wel goed gaan maken, want dat is voor mij een k*t jaar geweest. 2x een MK. Maar ik ben weer positief aan het worden en het zal toch zeker een keer goed moeten komen en gaan. Succes meid. Sun
Heel veel sterkte meid. Op je vragen kan ik niet exact een antwoord geven, want het verschilt per vrouw wanneer je weer ongesteld wordt. En het klopt wel dat je na een curettage extra vruchtbaar bent. Ze raden wel aan om te wachten op een menstruatie, dit ivm een correcte berekening mocht je weer zwanger worden.
Alleereerst heel veel sterkte met weer het verlies van jullie kindje ....dikkke kknuufffff NA mijn bbz en operatie duurde het 5,5 week voordat ik weer ongesteld werd , na mijn curretage 31 dagen en na mijn miskraam had ik na 29 dagen weer een positieve test in handen , en nu gaat de zwangerschap goed ......Mijn gyneacoloog zegt je hoeft niet te wachten , want als je lichaam niet klaar is voor weer een zwangerschap dan gebeurd het ook niet ........