Baby 5 maanden snachts weer vaak wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miracle1984, Feb 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Hoihoi,

Ons zoontje van bijna 5 maanden sliep eigenlijk vanaf 6 weken al door en ging helemaal prima. Nu sinds een week of 2 wordt hij meerdere malen per nacht wakker.
    Hij krijgt 5 flessen van 180 +6. Hij gaat meestal rond half 8 in bed, fles en naar bed en om 23.00uur maken we hem wakker voor zn laatste fles (plus rijstbloempap) en slaapt hij daarna weer lekker verder. Maar sinds kort, vanaf een uur of 4 (of soms 2 uur) begint hij met brabbelen, hij heeft dan zn tuttel vast (waarmee hij altijd in slaap valt) en is daar tegen aan het praten ofzo. We leggen die dan opzij en geven hem dan een speentje en deze spuugt hij of weer uit of is weer even stil en begint een kwartier later weer. Dit gaat een beetje door tot de ochtend (een uur of 7 wordt hij weer wakker (zoals altijd) en haal ik hem eruit, op sommige dagen half 7 ivm kdv) Hij is niet aan het huilen ofzo.

Zijn flessen drinkt hij allemaal leeg. Zou het misschien kunnen dat hij toch niet voldaan is en wat meer voeding nodig heeft (hij is vrij groot, 4 weken terug was hij 66 cm en woog 6800)? Of zal het gewoon een periode zijn? Hij krijgt trouwens ook wel fruit erbij maar dit vindt hij nog heel vies. Misschien anders proberen om pap weer er af te halen ofzo? Hij hoest ook na de papfles (overdag verder niet) misschien dat hij hier last van heeft?

Ik mag overigens niet klagen hoor want we hebben echt geluk dat hij zo snel is geweest met doorslapen!

Groetjes Miracle.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Waarom ga je er naartoe als ik vragen mag? Zolang hij niet huilt zou ik hem lekker zelf laten aanprutsen. Hij zal uiteindelijk vast wel weer vanzelf in slaap vallen, door er niet naartoe te gaan went hij daar misschien ook meer aan. En als hij huilt kun je er alsnog naartoe gaan.

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik ben het met Eylem eens.
    Dit deed mijn oudste ook.Zat gewoon hele verhalen te vertellen en ik heb haar gewoon laten gaan.Ze viel na een 1 gewoon in slaap en werd pas tegen 8 uur weer wakker.

4. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Hoi,

Jullie hebben wel gelijk nu ik er zo over nadenk idd! Wij liggen er automatisch ook wakker van dus je probeert dan toch of hij met speentje verder slaapt, maar het heeft ook geen effect als hij na een kwartiertje weer begint. Misschien vannacht maar eens gaan proberen!

thnx!

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier hetzelfde en laat haar maar gewoon liggen.. Als ze honger heeft, laat ze zich luid en duidelijk horen en dan ga ik er wel naar toe natuurlijk..

6. holagirl

holagirl Actief lid

Feb 3, 2009
    232
    0
    0
    Ik heb er ook last van hoor!
    Onze kamer grenst aan die van hem, dus het kletsen is heel duidelijk en wij liggen er ook wakker van.
    Vaak als we zijn speen erin doen slaaptie door, dus proberen we dit vaak wel.
    Soms heeft meneer ook ineens erg honger!!
    het zijn weer drukke nachten en dit begint elke nacht om 3:00 uur!
    sprongetje??? geen idee, maar wel vervelend en vermoeiend!

7. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Op aanraden van het cb hebben we de laatste voeding van 23.00uur eraf gehaald. Ik had gisteravond om 19.30 de laatste fles gegeven met 210+7 en 2 schepjes rijstbloempap en we hebben hem vannacht niet gehoord! Moest hem vanmorgen wakker maken voor het kdv!:p
    Misschien dat we hem dan toch uit diepe slaap halen met de fles van 23.00uur.... Dus nu geven we 3 flessen van 180 en 1 van 210 (plus fruit). Ben benieuwd hoe het de komende nacht gaat!

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij hebben sinds een paar dagen de vijfde fles weer trug en dat gaat goed.. Doe liever om elf uur een voeding dan een 's nachts..

9. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Ja dat kan ik begrijpen! Snachts breekt echt op. Op zich ging 23.00uur fles geven goed maar we moesten hem echt wakker maken en de afgelopen tijd werd hij veel wakker daarna. Vannacht hebben we verder geen voeding gegeven. Op het cb zeiden ze dat als hij toch snachts wakker wordt een beetje water geven. Maar goed als ze echt nog trek hebben dan geef ik natuurlijk wel melk. Ben heel benieuwd hoe het de komende nachten gaat!

Share This Page