Zwanger en blaasontsteking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Frambloosje, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Heel verhaal ...

Ik ben gevoelig voor blaasntstekingen en heb zelfs in het verleden meerdere malen een vergevorderde nierbekkenontsteking gehad (ziekenhuisopname).

Nu ben ik reeds 4 dagen rillerig, temperatuur wisselend van verhoging tot echt koorts. Ik kon mij herrineren dat de verloskundigetegen mij had gezegd dat ik beter een plasje teveel in kon leveren dan te weinig om een blaasontsteking uit te sluiten als ik zou voelen dat er 1 op de loer zou liggen.

Ik ben de afgelopen dagen ook snikverkouden geweest, had naast de verhoging/koorts ook wat pijn in mijn rug. Verder geen opvallende klachten als pijn bij plassen, veel plassen (ik drink ook veel tijdens mijn zwangerschap dus veel plassen is niet raar), etc.

Na het inleveren van mijn plasje ( ik dacht voor de zekerheid) blijkt dat ik nu toch een verwaarloosde blaasontsteking heb en deze ook richting nierbekken is gegaan (pijn in de rug, stekend) en moet ik 3x daags 10 dgn aan de antibiotica.
    De antibiotica die ik heb gekregen kan geen kwaad voor het ongeboren kind. Maar prettig voel ik mij er niet bij.

Mijn vraag is:
    wat zou ik moeten of kunnen voelen om in de toekomst eerder aan de bel te trekken omtrent mijn gevoeligheid voor blaasontstekingen.
    Waar merken jullie een blaasontsteking aan?
    De symptomen zijn anders tijdens als voor de zwangerschap.

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ik heb ook regelmatig blaasontsteking gehad, veel in mijn puberteit, bijna chronisch geworden. Ik heb deze zwangerschap 1x blaasontsteking gehad (geloof rond 20 wk). Ik merkte het aan veel menstruatiepijn in mn buik, wat harde buiken en ik kon niet heel goed uitplassen, maar had inderdaad niet de bekende branderige pijn bij het plassen oid.

Sterkte meis! Echt balen dat het al zo ver gevorderd is!!!

3. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    hier ook... te herkennen aan menstruatieachtige pijn in onderbuik

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik vermoed het ook. De HA vond wel een ontsteking, maar bij verder onderzoek weer niet. Nu morgen weer urine inleveren.

Ik wil eigenlijk geen antibiotica. Dit kan effect hebben op de darmen van het kindje, nog na de geboorte. Mijn eigen darmen krijgen daar ook weer een knal van.

Eerder gebruikte ik wel d mannose. Heeft iemand daar ervaring mee?
    Of een andere manier om er vanaf te komen, buiten antibiotica dus.

5. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ik denk dat AB de enige echte oplossing is, het is kiezen tussen 2 kwaden, maar als je blaasontsteking hebt, moet dat wel behandeld worden. Als het doorslaat naar je nieren heeft dat ook nog meer gevaar voor je kleintje!

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb net een blaasontsteking achter de rug en had het totaal niet bij dit symptoom gezocht. Ik had enorme buikpijn, maar het leek meer mijn maag, darmen te zijn dan mijn blaas. Verder had ik geen last van vaak en weinig plassen en troebele urine. Ik heb dan ook een aantal dagen met de pijn gelopen voordat ik mijn urine weg bracht.
    Ik zou gewoon bij elke twijfel urine wegbrengen, beter te vaak he.
    Neem je al extra vit. c? En evt. Dagelijks een glaasje cranberrysap?

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Helemaal mee eens. Ik wil ook geen risico lopen idd.
    Punt is dat ik chronisch last heb van mijn darmen en ook snel een schimmelinfectie heb. Beiden komen sowieso terug als ik aan de antibiotica ga en vooral die schimmel is ook niet best.
    Ik overleg wel even met de huisarts :) Eerst maar eens aantonen dat het werkelijk mijn blaas is ;)

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    je hebt van vogel voor weerstand in de blaas
    kan je ook als kuur gebruiken
    maar wat ik altijd heb begrepen is dat amoxciline echt geen kwaad kan
    en neem aan dat als het effect kan hebben op de darmen van de baby dat ze dat echt niet geven

9. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een blaasontsteking. ik heb 4 dagen antibiotica geslikt op advies van de huisarts. Helaas bleek de blaasontsteking bij de urinecheck nog niet weg. Het is nu op kweek gezet en deze week mag ik bellen voor de uitslag/ behandeling.
    ik merkte het vooral aan de buikpijn. Ik lag er echt wakker van in de nacht. daarnaast een sterke urinegeur.
    De huisarts kon mij alleen het advies cranberrysap drinken geven totdat de uitslag van de kweek binnen was. Dus daar drink ik nu iedere dag een glaasje van. Misschien kun je dit je hele zwangerschap preventief drinken? Veel sterkte!

10. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Dat is wel heel vervelend! :( Hoop dat het meevalt!!

11. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Ik heb 10 dgn AB meegekregen. Deze voorgeschreven AB kent geen bijwerkingen voor het ongeboren kind. Bij mij is het al doorgeslagen, dus heb sowieso geen keus.
    Drink nu ook cranberrysap, onmogelijk goor maar voor een goed doel. Ik slikte al vit. C en eet bergen vit. C rijk fruit per dag. Daar kan het dus niet aan liggen.

12. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Dank trouwens voor de reacties tot dusver. Blij mee.

13. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Sterkte ermee!! Hoop dat je er snel vanaf bent!

Heb je trouwens, nu achteraf gezien, het idee dat je wat symptomen die genoemd zijn in dit topic herkend? Ben ik wel benieuwd naar!

14. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Laura,

Ik herken vooral de het vage ongi gevoel in de onderbuik en buikpijn.
    Buikpijn niet gelinkt aan mijn blaas maar voelde meer richting de maag, hoge darmen.
    Ik gaf daar in eerste instantie geen aandacht aan ondat ik dacht : alle ingewanden moeten een plekje vinden en mijn baarmoeder komt wat omhoog. Toch ging er een belletje ergens af met de boodschap: urine inleveren. Onder het mom van baat het niet, schaadt het niet. Zo zie je maar.

Voor het eerst zwanger, alles voelt nieuw en soms weet ik het gevoel niet te koppelen, zoals nu, aan het juiste. Grote ontdekkingsreis, ook voor mij. :)

15. knofje2008

knofje2008 Niet meer actief

Ook ik heb blaasontsteking. Gister acute buikpijn en pijn in de rug.
    Hoop dat de kuur snel aanslaat.

16. knofje2008

knofje2008 Niet meer actief

@frambloosje heel veel beterschap. Heb je al het idee dat de antibiotica helpt?

17. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Ik ben pas aan mijn tweede pil van de 30 die ik heb gekregen. Ik kan er nog niet veel over zeggen. Bij mijn eerdere nierbekkenontsteking sloeg de kuur pas aan bij dag 5.

Het is afwachten..

Jij ook beterschap!

18. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hier ook blaasontsteking; in de snelle test wat onduidelijkheid, en de kweek kwam het definitief uit dat het wel blaasontsteking was...moest voor de uitslag van de kweek al aan de antibiotica, omdat het gevaarlijk kan zijn voor zwangeren (ivm vroege weeen).
    had zelf al lang harde buiken (werden pijnlijk) en kreeg eergisteren pijn in mijn rug:S. dus je kan het zomaar hebben zondder dat je bedenkt dat het een blaasontsteking kan zijn....
    vervelend dat het al naar je nieren slaat zeg...wanneer krijgje de uitslag van de kweek? iemand enig idee wat ze daar verder aan doen, ik begreep iig kijken of ze de goede AB kuur hebben gegevene, maar is dit ook om de streptococcen uit te sluiten ?

Deel Deze Pagina