hallo allemaal, ik heb nog nooit iets geschreven hier op het forum maar wilde nu toch graag mijn verhaal even kwijt. mijn vriend en ik waren inmiddels sinds maart bezig met zwanger worden. hij is veel weg voor zijn werk dus heel veel kansen hebben we niet gehad. nu was ik een aantal weken terug zwanger, en we waren allebei heel erg blij. helaas is dat mis gegaan, maar goed met volle moed weer verder proberen. alleen afgelopen week vertelde hij dat hij het niet meer wil. hij vind dat hij te veel weg is en dan alles mist enzo, maar dit waren dingen die wij vooraf allemaal hebben besproken. ik ben hier zo verdrietig van. ik dacht dat wij het allebei heel graag wilden, en nu moet ik maar accepteren dat het dus niet gebeurt. ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier nou mee moet.
Hai Bibi, wat vervelend voor je! Misschien moet je hem even de tijd geven en zal hij er zelf op terug komen dat hij wel wil proberen om zwanger te worden. Hem onderdruk zetten en zeggen van waarom eerst wel ofzo zal niet helpen. Jullie geluk zal nog wel komen.Veel sterkte ermee. Groetjes Sara
Als hij echt nooit meer zou willen pfoe, het licht natuurlijk aan de samenhang van omstandigheden wat je verdere opties blijven uiteraard even goed kut! Daarvoor een hele dikke knuf, als je nog de "tijd" hebt om op hem te wachten zou je hem ook even tijd geven, misschien heeft hij de miskraam nog niet verwerkt en is de realiteit dat zo iets kleins en moois zo snel weer van je afgenomen kan worden Er in geslagen. Mannen dealen anders met hun gevoelens en dat kan soms enorm afkerend overkomen en geloof mij daar heb ik ervaring mee! Sterkte x
@bibi wat erg van je miskraam. Moeilijke situatie. Zal hij altijd vaak weg zijn van huis of is dit tijdelijk? Misschien kun je hem vragen wanneer hij er dan wel voor klaar denkt te zijn. Misschien heeft hij even de tijd nodig om hier overheen te komen. Ik wens jullie veel geluk toe en hopelijk binnenkort een mooi baby'tje.
Bibi, wat vervelend dat je zwangerschap is misgegaan. misschien komt het voor je vriend/man nu iets te dichtbij? komt voor jou hard aan natuurlijk. ik hoop dat jullie een besluit kunnen maken waar jullie het beide mee eens zijn
He Bibi, Ten eerste heel veel sterkte en een dikke knuff, want een miskraam is niet niks, hoe klein ook. Ten tweede, ik kan hier niet goed beoordelen, waarom precies je vriend niet meer wil, maar je verteld dat hij regelmatig weg is en hij zelf zegt dat hij het daarom niet wil. Mijn man is ook wel eens 2 weken van huis en na mijn MK kreeg ik ook (dit werd echt op een woedende manier gezegd), dat hij geen kinderen meer wilde en dat hij met alles wilde stoppen. Achteraf bleek dat hij niet meer wilde omdat hij niet wou dat ik als ik zo'n verdriet had zonder hem moest zijn... Uiteindelijk hebben we toch weer de stap genomen verder te gaan. Maar het hoeft dus maar in iets heel kleins te zitten. Hoe dan ook heel veel succes!!
Hoi, Tjeetje, wat moeilijk.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat er meer speelt dan de reden die hij aangeeft om geen vader meer te willen worden. Wat als je geen miskraam had gehad? Dan was hij toch echt vader geworden. Wat voor werk doet hij als ik vragen mag? Misschien is dit inderdaad zijn manier van verdriet verwerken, of kan hij moeilijk omgaan met jouw verdriet. Je leest het al: je gaat invullen. Ik denk dat het verstandig is om nog een keer met hem hierover in gesprek te gaan. Inderdaad geen druk leggen, maar vragen of er misschien meer aan de hand is. Als hij bij zijn keuze blijft, dan zul jij een keuze moeten maken. Een hele, hele moeilijke keuze. Heel veel sterkte, meid! Liefs Patricia
hey, bedankt allemaal! fijn om toch ergens wat steun te kunnen vinden. mijn vriend is internationaal chauffeur, dus hij zal voor zijn werk altijd veel weg zijn. misschien is het inderdaad goed om over een tijdje er nog eens over te praten, en dan wat meer doorvragen. zal hem eerst wel even wat tijd gunnen, al is dat erg moeilijk!