Kopen jullie prijsbewust?

Discussion in 'De lounge' started by Jucade, Apr 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Kopen jullie prijsbewust?

1. Ja maar geen producten die op of zelfs over datum zijn

2. Ja ik haal echt alleen maar wat ik nodig heb

3. Ik kijk wel wat in de reclame is maar ga er niet voor naar n bepaalde winkel

4. Ik ga naar bepaalde winkels als t in de reclame is ja!

5. Nee, moet er niet aan denken om producten te gebruiken/eten die op de/over datum zijn

6. Nee, wij hoeven t niet zuinig aan te doen dus..

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ff n poll vraagje.. Ik kijk heel vaak naar dingen die dan de helft goedkoper zijn omdat t anders over datum is. In n buurtsuper ben ik dan echt n stuk goedkoper uit! Ook let ik heel goed op reclames en desnoods ga ik daarvoor ff naar n andere winkel om dat product in de reclame dan te halen. Hoe hebben jullie dit?

2. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik koop absoluut wel prijsbewust hoor, maar ik koop gewoon geen produkten die op of over de datum zijn. Over de datum mogen ze trouwens niet eens verkopen volgens mij! Als ik melk koop (wat natuurlijk nooit in de aanbieding is) zoek ik altijd naar de 'jongste' melk. Dat doe ik eigenlijk wel met alles.

3. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Nee absoluut niet.
    Ik heb wel eens uitgerekend wat het me kost aan tijd om prijsbewust te kopen.
    Als ik die tijd ipv goedkoper shop gewoon ga werken verdien ik een stuk meer dan ik ooit prijsbewust bijelkaar kan shoppen.
    Na die berekening ben ik er voor altijd mee gestopt.
    Bovendien, heb ik een Nee stikker op de brievenbus.

boodschappen bij de AH, kleding waar het mooi is, en de douglas voor de verzorging, snel goed en ontspannend.

4. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    ik koop wel eens roerbakgroenten ofzo op de datum,of sla ofzo,of voorverpakte bakpiepers.het gaat toch dezelfde avond op en scheelt meer dan de helft soms!dingen als brood,melk en vlees/vleeswaren koop ik echt niet opdatum,dat moet wel nog ff houdbaar zijn.en ik haal op 3 plekken mijn boodschappen ,dus vis wel goed uit elke week waar ik het goedkoopst uit ben.

En ik probeer mijn man altijd thuis te laten,dat is een echte lekkerbek dus voor je het weet heb je 30,- euro meer uitgegeven!

5. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Ik let vooral op de duurdere dingen...

Luiers gebruik ik altijd pampers, dus zoek ik uit of ze ergens in de aanbieding zijn.
    Wasmiddel Ariel sensitive, idem...
    Verder koop ik veel huismerk... Ik koop zelden dingen die op de datum zijn, paar keer slechte ervaringen mee gehad...

6. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    koop eigenlijk geen dingen op de datum,wel koop ik pakjes drinken,toiletpapier e.d bij de lidl.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik haal wel degelijk spulletjes die in de aanbieding zijn! als ik boodschappen doe kijk bij het vlees ook altijd wat er afgeprijst is ivm de datum het gaat toch de vriezer in. verders haal ik alleen wat we nodig hebben anders gooi ik toch weer van alles weg dat is toch ook zonde!

8. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik koop zeker prijsbewust.Bij de C1000 doen ze ook vers weg als het aan de datum is, maar nooit over de datum. Ik eet het wel diezelfde dag, maar het scheelt toch de helft.

Verder kijk ik naar de aanbiedingen, dat eten we dan.

Folders kijk ik in, reclames die ik kan gebruiken koop ik dan.

Verder ga ik naar Liddl, met name voor de frisdrank, melk etc, scheelt bergen met geld!En goed!

Een ding, ik wil wel kwaliteit, ik ga niet voor minder, maar ik weet intussen wat ik kan kopen en wat niet.

Soms zijn dingen goedkoper als je ze per drie opf meer koopt, geen probleem, ik heb een kelder, een vriezer, dus daar maak ik dankbaar gebruik van.

En de markt niet te vergeten, voor fruit en groente. Groente halen we straks uit onze groentetuin.

9. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

Apr 12, 2007
    1,090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Ik haal echt alleen wat ik nodig heb. Ik let zeker wel op reclame, maar ik ga er niet helemaal voor omfietsen [we hebben geen auto]. Wij doen 1x per week de boodschappen bij de Jumbo en bij de Aldi en op zaterdag gaan we naar de markt. Etenswaren die over de datum zijn koop ik niet en als je op datum zijn, dan alleen als we het die dag ook gebruiken. We werken allebei fulltime, dus dan heb je ook niet echt tijd om te sjoppen.

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Hier een nee - nee sticker op de deur. Dus aanbiedingen volg ik niet echt goed. En een keer in de week naar de supermarkt vind ik meer dan genoeg. Als daar dan iets in de aanbieding is, ben ik wel geneigd om meer mee te nemen (mist het lang houdbaar is) de rekening is hier dan eigenlijk ook altijd hetzelfde.
    En vlees halen wij bij de scharrelslager, en die is zowiezo wat prijziger :(

11. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Spullen die over de datum zijn, koop ik niet. Ik kijk altijd wel even wat er in de reklame is bij de Bas v/d Heijden. En bij sommige producten, waar het merk niet uitmaakt, koop ik wel de goedkoopste. Ik vind de Unox rookworsten de lekkerste, daar ga ik dus niet op bezuinigen door een goedkopere worst te kopen en als het in de reklame is, dan koop ik er gelijk wat meer.
    Voor de rest ga ik niet ergens anders shoppen, daar heb ik echt geen zin in. Ben je de halve week bezig om boodschappen te doen.

12. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    oh ja,ik koop zoveel mogelijk biologisch, dan moet je echt neit over de prijs nadenken.
    Behalve laatst met de bio weken bij AH. Dat was zowaar een goedkope tijd voor ons :)

Ik( we) heb daar echt geen tijd voor al die winkels af te gaan.
    Gewoon 1x per week AH, nog net even langs de bakker zonde van onze zaterdag.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,791
    113
    Wij doen 1 keer per week boodschappen ( brood iets vaker)

We hebben niet echt een groot budget, maar we kopen eigenlijk wel wat we willen. We geven ongeveer 200 euro per maand uit aan eten.

Ik koop wat goedkoop kan, huismerk, en anders gewoon wat we nodig hebben. Mijn vriend drinkt bijvoorbeeld alleen coca cola ( hij proeft echt wel verschil) en groente bij de AH is echt lekkerder en beter.

Wat ik doe is een menu maken voor een week, en daar haal ik de spullen voor in huis. Daarnaast de kleine dingen ( suiker, koffie, koekjes chips enz...) erbij zetten en je hebt alles in huis.

Oja, appelsientje jus extra mild is errrgggg lekker en 3 keer zo duur als aldi jus. Maar dan ga ik dus wel echt voor lekker en koop het gewoon.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja het ligt er aan.. als iets perse vandaag verkocht moet worden heb ik er niet echt moeite mee.
    en zla ik zeker het goedkopere pakje kopen
    vooral als het voor het avondeten van die dag is :)

aan de andere kant betekend prijsbewust shoppen natuurlijk niet dat je altijd enkel het goedkoopste koopt
    wel dat je weet wat je uitgeeft en bovenal dat je KIJKT wat je uitgeeft.

zo koop ik bijv. nooit goedkope appels omdat ik die gewoon niet zo lekker vind.
    daarentegen koop ik diezelfde "dure" appels dus wel bij de turk omdat ze daar niet enkel verser.. maar ook beduidend goedkoper zijn dan bij de super.

en ook met kleding heb ik gemerkt dat goedkope kleding vaak minder leuk is en een mindere kwaliteit
    shirtjes en zomerjurkjes vind ik dat niet zo erg.. die koop ik graag erg goedkoop en dan maar wat vaker (beetje afwisseling vind ik wel fijn)
    maar schoenen en broeken zijn meestal wat duurder.. omdat ik die vaker draag en liefst zo lang mogelijk mee moeten gaan.
    i mean.. of ik nou de ene zwarte broek draag of de andere..d an liever goede kwaliteit dat ik niet na een half jaar wee rnieuwe hoef te kopen :)

dus tja.. het wisselt :)

laatst vond job een rompertje van 17e "erg gaaf en niet zo duur"
    dus die heb ik maar even aan zn oren naar de hema gesleept... om te laten zien wat een rompertje ook kan kosten :)
    (daar waren ze 3e zegmaar)

ik koop soms bewust dingen die duurder zijn.. maar meestal zit daar dan ook wel een reden achter :)
    kunnen het ook gewoon doen qua salaris omdat we allebei werken
    maar vind het gewoon onzin om voor sommige dingen heel veel geld uit te gaan geven.
    vooral verbruiksartikelen die niet lang mee gaan.. mogen wat mij betreft tot op de bodem afgeprijsd :)

15. hardloper

hardloper Niet meer actief

haal allen wat ik nodig heb, shouw daarvoor ook de goedkoopste winkels af, neem evt voorraad als erg goedkoop is, over datum mag niet verkocht worden, maar op datum koop ik veel. vlees vries ik dan in. en ik maak ook voor een paar dagen tegelijk dezelfde maaltijd, dat is ook goedkoper :D . en dan weer vriezen natuurlijk. en als ik erg krap zit doe ik aan euromaaltijden.( voor max. 1.50 een maaltijd voor allemaal :D )

16. Saskia78

overigens.. toen ik samenwoonde met een student.. en bovendien parttime werkte

gingen we dus altijd naar de markt en liepen we oo braaf de 3 supermarkten rondom ons huis af.

als je de tijd hebt.. scheelt het echt enorm veel geld.
    en ook volgenden de aanbiedingen elkaar daar op
    deze week gehakt bij de super in de aanbieding.. nou dan volgende week bij de edah...
    en toen kochten we ook bijv. vlees altijd per kg

scheelde echt bergen geld

maar met 2verdieners gezin komt er iets meer geld binnen
    en bovendien is er gewoon te weinig tijd om ZO uitgebreid te shoppen. :)

17. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik let wel heel erg op de prijs, we gaan dan ook diverse winkels af voor de aanbiedingen. We hebben de meeste supers dan ook wel enigszins in de buurt :)
    Op zaterdag gaan we met de auto naar 1 winkel voor de grotere boodschappen, zoals kratje bier en zakken voer etc. voor de dieren. Daar kan ik niet eens mee slepen op de fiets !
    Ik koop wel producten op datum, maar niet over datum. Meestal is dit vlees (voor in de vriezer) of o.a.vleeswaren die dezelfde dag nog geconsumeerd worden ;)
    Fruit komt van de markt (gister had ik een prijsvraag gewonnen en mocht ik voor 15 euro bij de groenteboer uit komen zoeken :D)

In totaal geven we ongeveer 130 euro p.m. uit aan boodschappen.

Racebabe

18. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ah toen we nog studeerden, alle winkels af, veel witte bonen in tomatensaus met rijst ,eten voor 25 gulden per week met zijn 2e....
    Tja mooie tijd :)
    Maar ben wel blij dat dat nu niet meer zo hoeft.

19. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    ikke niet.
    ik snuffel wel eens in het foldertje van de supermarkt waar we altijd boodschappen ga doen, maar ga niet bewust iets kopen wat in de aanbieding is.
    Ik zou er geen behoefte aan hebben om bij 3 verschillende supermarkten boodschappen te doen voor de aanbiedingen, als ik dan soms me schoonmoeder hoor, pfff die struint alle supermarkten af voor aanbiedingen. Ik heb toch al zo'n hekel aan boodschappen doen en dan vind ik dat in 1 supermarkt meer dan genoeg. Wij gaan altijd na super de boer, hier om de hoek, dus lekker makkelijk ;)

20. Saskia78

het had absoluut zn charmes ja
    vooral achteraf *grin*
    alhoewel we toen het ook lang niet slecht hadden hoor :)

300hfl per maand om alles behalve de huur van te doen
    en dat ging eh... tja best goed ;)

maar inderdaad... ben blijdat het nu niet meer zo hoeft :)

Share This Page