Verdrietig.....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door engeltje23, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hey meiden,

Na altijd gezworen te hebben nooit bv te willen geven, geef ik nu ondertussen al 8,5 maand volledige bv en ik vind het zo fijn! Had dat echt nooit verwacht van mezelf!!
    Heb al een aantal keren flinke dipjes gehad en iedere keer ging mijn productie uiteindelijk toch weer omhoog, tot deze week....
    Zit al een week lang iedere voeding na te kolven, maar er komt amper iets uit :( Net wilde mijn binkie niet drinken aan de borst omdat t niet snel genoeg kwam en toen ben ik ook gaan kolven, met als resultaat 30 cc :(
    Oxytocine neusspray gebruik ik al iedere voeding, bv thee, borstmassage, warmtecompressen etc. heb ik ook allemaal al geprobeerd en echt niks helpt! Baal er zo ontzettend van! Ik wil eigenlijk nog helemaal niet stoppen en ik hoop ook echt dat ik hem misschien nog wel 1 a 2 x per dag kan blijven voeden, liefst nog alle voedingen, maar vrees dat t niet meer gaat lukken :( Ben er zo ontzettend verdrietig door!!! Is er nog iemand met een gouden tip? Domperidon ben ik geen voorstander van, dus behalve dat zijn alle tips welkom!

Liefs engeltje

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Fenegriek ook al geprobeerd?
    Mijn borstvoeding is op helaas (door stress en 4x spruw) en daarmee heb ik het nog 4 weken kunnen redden.
    Heb 4x 3 capsules per dag genomen. 1x meer dan dat ik op internet vond.
    Helaas uiteindelijk besloten te stoppen ivm kosten.

succes!

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Wat vervelend!

Als je eens een melkdagje probeert? Jullie zijn samen thuis, je hoeft niks, draagt een klein hemdje dat je zoontje op ideeën brengt... Misschien dat het helpt! In t algemeen is goed voor jezelf zorgen een belangrijke factor.

Soms loopt t ook om hormonale redenen ineens hard terug, omdat je ongesteld moet worden of juist omdat je weer zwanger bent!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor jullie reacties meiden!

Fenegriek heb ik nog niet geprobeerd, waar haal je dat dan en is dat echt zo duur dan?

En zo'n melkdagje is misschien wel een idee idd. Zit toch ook zelf nog in de ziektewet, dus heb er alle tijd voor. Alleen om mn zoontje op ideeen te brengen moet ik denk ik helemaal geen shirtje aan hihi, hij heeft t veel te druk met spelen ;)

Ik heb vanmiddag met heel veel tegenzin de kinderarts opgebeld en gevraagd of ze een recept wilde voorschrijven voor voeding ( zoontje heeft kma namelijk ) Ik hoop dat ik het niet hoef te gebruiken, maar met dit warme weer is het natuurlijk het belangrijkste dat mn ventje genoeg vocht binnenkrijgt. Misschien werkt t nu ook wel zo dat de ergste druk er vanaf is en dat ik niet gelijk meer in de stress schiet bij het voeden en kolven....

Mn hormonen spelen idd ook een rol, ben afgelopen week ongi geweest. Alleen normaal herstelt het zich daarna dus wel weer en nu wordt t alleen maar minder. Zou het warme weer er misschien ook iets mee te maken kunnen hebben?

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Blijf vooral heel veel drinken, met dit warme weer merk ik het ook echt aan mijn productie.

Qua leeftijd zit hij in een 'lastige' periode, vaak zie je dat ze of hun interesse verliezen of juist heel erg aan de borst gaan hangen. Bij mijn dochter was het iets ertussenin. Ze was heel snel afgeleid en ook veel te druk om te drinken (haalde dus 's nachts in) maar liet haar melk ook niet staan. Die periode duurd eeen maandje ofzo, nog voor haar eerste verjaardag was het al weer stukken beter.

Hij is ook al 8,5 maand, dus wellicht heb je geen kv nodig. Als je nog 4 voedingen (live) kunt geven kan hij daarnaast water/thee/ander vocht drinken. Dan komt hij aan zijn zuivelbehoefte. Of je productie dat gaat trekken is de vraag, maar meestal kan zij wel wat hebben na 6 maanden.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ nescio: die interesse is idd ook wel een probleem bij hem. Hij is veel te druk met zijn omgeving, dus als het niet lukt, zet hij ook niet door om er nog wat uit te krijgen. Ik kolf dan wel na, maar er komt dan bijna niks uit.
    Op 4 voedingen zit hij al een hele tijd, maar vandaag heeft hij alleen vanochtend goed kunnen drinken en vanmiddag en vanavond dus maar een heel klein beetje. Heb nu na t voeden om 19.15 3 x gekolfd en heb nu 60 cc staan. Ik blijf gewoon nog een paar keer kolven en dan krijgt hij dat straks nog. Hopelijk krijg ik er nog minimaal 60 bij gekolfd....

7. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hoi Engeltje,

Wat jammer voor je dat het niet gaat zoals je graag zou willen.
    Ik weet dat je in het verleden vaak op topics van mij hebt gereageerd met adviezen en tips.
    Ik wou dat ik je tips kon geven, maar alles wat ik weet is hier al gezegd... Zorg goed voor jezelf, drink voldoende, rust voldoende. En vaak aanleggen. Bv-thee helpt hier goed, maar dat doe je al.
    Komt je zoontje 's nachts ook nog voor een voeding? Als ie dat niet doet, 's nachts een keertje kolven misschien?

Sterkte ermee! Ik snap dat je er verdrietig van wordt, maar als je er alles aan gedaan hebt, is het misschien goed zo...

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sportysteenbok: thnx voor je reactie meis!
    Mijn zoontje komt snachts niet meer voor een voeding, maar heb zelf ptss gekregen door de bevalling en daardoor slaap ik al erg slecht. Als ik dan ook nog eens ga kolven snachts wordt ik te wakker en ga ik alleen maar meer liggen piekeren.....
    Heb vandaag wel nog veel meer gedronken en meer rust genomen en het lijkt iets te helpen. Ook nu ik de opvolgmelk in huis heb lijkt het me weer iets meer rust te geven waardoor t kolven en voeden iets beter gaat. Het zit op t randje, maar heb de opvolgmelk nog niet hoeven gebruiken!
    Ben dus weer ff iets positiever! Hoop echt dat ik het gewoon tot een jaar kan gaan geven!

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik betaal voor 1 pot 16 euro, bij de Tuinen.
    zitten er 100 in, dus reken maar uit. Dat kon ik niet blijven gebruiken, helaas!!

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ok, daar doe je 25 dagen mee dus..... Maar dan is kv toch alsnog duurder? Al krijgen wij wel de voeding vergoed volgens mij.
    In ieder geval thnx voor je reacties!

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Ligt het niet aan de leeftijd? Hier holt de opbrengst van het kolven ook achteruit, en dan te bedenken dat het kolfrecht op mijn werk nu afloopt....
    Wat ik hier doe is op de dagen dat ik thuis ben wat vaker aanleggen. Helaas is alles interessant wat er om haar heen gebeurd, behalve mama's borsten. De oplossing is hier een ketting waar ze lekker aan kan frummelen of een afstandsbediening in haar hand (is ze gek op), op die manier blijft ze wat langer drinken. Ook merk ik dat ze tussendoor vaak meer behoefte heeft aan wat ander vocht zoals water oid. Want de borst weigert ze dan terwijl ze zit te schreeuwen om de beker van haar broer. Als ze dan zelf wat krijgt gaat dat ook zo op.
    Dus wie weet heeft Quinten ook minder behoefte aan melk maar wat meer aan ander vocht? Misschien kan je hem iets van water oid aanbieden terwijl je zelf wel kolft op die momenten zodat je productie weer stabiliseert? Want om nu nog aan kv te beginnen is erg zonde!

12. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    fenegriek heb ik bij de reformwinkel gehaald voor n paar euro, hielp goed.
    intresse is op deze leeftijd idd een punt. Ik heb n heel ritueel, ze krijgt voeding voor haar slaapje en we doen t met zn tweeen in mamma''s bed zodat er geen afleiding is.
    Succes !

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej meis,

Hier ook altijd dat ze zo snel is afgeleid. Daarom voed ik dan ook zo vaak als mogelijk is gewoon liggend in bed. Misschien dat proberen?

En als je toch moet bijvoeden zou ik het via het bv hulpsetje doen.

En voor je naar bed gaat nog een droomvoeding aanbieden?

14. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Tja, dat je dan niet nóg minder wilt slapen, begrijp ik wel!
    Dat gevoel van nu je de opvolgmelk in huis hebt, gaat het weer beter, herken ik wel. Ik had erg veel moeite met kolven. Toen na een tijd tobben besloten om naar het kdv 1 flesje kv per dag mee te geven. Ze krijgt dus 3 flesjes kv per week en "spontaan" ging het kolven stukken beter... ;)
    Hoe gaat het nu bij je?

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Twee vraagjes:

Waarom kolf je?
    Hoe vaak voed je per overdag en 's nachts?

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor al jullie lieve reacties meiden!

Ik denk dat deze megadip door meerdere dingen kwam. Heb wat meer rust geprobeerd te nemen en heb alle voedingen nagekolfd en savonds ben ik gaa clusterkolven een paar dagen. Heb het nu weer flink op peil gekregen. Thnx voor alle tips!!

@ zogelukkig: ik geef 4 voedingen per dag waarvan ik normaal gesproken alleen de laatste kolf. Mijn borsten zijn dan goed leeg voor het slapen en mijn man vindt het heerlijk om hem savonds een flesje te geven. 'S ochtends kolf ik meestal na de voeding wat na om te proberen wat voorraad op te bouwen. Zeker aangezien ik geen voorraad meer had omdat mijn ventje koemelk vrij moet drinken nu.
    Verder weigert Quinten regelmatig te drinken zodra er maar een snottebel of een tandje dwars zit. Om ervoor te zorgen dat het dan niet verder terugloopt kolf ik de voeding die hij weigert af.

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Fijn dat het weer beter gaat!

Lastig zeg met dat koevrijedieet, anders heb ik nog wel wat melk voor je gehad.

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sja heb zelf ook nog heel veel liggen! Wilde het al doneren, maar heb niet het minimale voor een eenmalige donatie. Anders is het de bloedtest niet waard helaas. Toch jammer aangezien er zo'n tekort is! Heb het zelf ook nog niet weg kunnen gooien, vind het zo zonde! Maarja het kan ook niet eeuwig bewaard blijven he...

Deel Deze Pagina