'Blaar' op tepel?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Nescio, Jun 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dag dames,

Mijn dochter is nu 14 maanden en drinkt nog zeker 5 a 6 keer op een dag. Sinds een aantal dagen heb ik echter een stekende pijn in mijn linkertepel tijdens het voeden. Ze drinkt daar ook onrustig, beweegt haar hoofd heel veel zodat haar tandjes erlangs schrapen. Ook 'beukt' ze heel hard op die borst, alsof er niet genoeg uitkomt. Ze blijft wel aangelegd, ongeveer 10 minuten, en na het drinken is ze wel verzadigd.

Nu heb ik net gezien dat ik een soort wondje aan mijn tepel heb, maar geen bijtwond (die heb ik ook al gehad). Het lijkt een soort 'blaar' te zijn, met een kring eromheen en met losse velletjes. Ik durf er niet goed aan te komen, heb er melk op laten lopen. Het doet geen pijn, maar brandt een beetje. Enig idee wat dit kan zijn? En mag ze wel uit deze borst drinken?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zou een brandblaar kunnen zijn omdat er tijdens het drinken iets langs schuurt. Geeft ze ook kopstoten als je die borst tijdens het drinken heel steig masseert?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een brandblaar, daar lijkt het inderdaad op. Komt dat dan door haar (doorkomende tand)?
    Ik zal eens proberen de borst te masseren tijdens het drinken. Ze krijgt straks haar laatste voeding.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, kan door frictie met de bubbel komen.
    Probeer mond in wat andere positie om je tepel te krijgen.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Is het geen melkblaar? Is ie wit of rood?

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

De blaar is iets roder dan mijn huid, met losse velletjes.
    Gisteren na het drinken ook wat bloed :( heb er melk op laten lopen. Vanmorgen ging het weer beter.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Even een update, het gaat steeds minder met de linkerkant. Het geneest niet, omdat elke keer als mijn dochter gedronken heeft, het wondje weer open is. Net zelfs veel bloed gezien.:( Mijn dochter drinkt niet van harte aan die kant en met dat open wondje voel ik me er ook niet lekker bij. Ik bied dus steeds de rechterborst aan. Heb ook helemaal geen stuwing of een vol gevoel aan de linkerkant.

Afkolven heb ik geprobeerd, maar dat doet 100x meer pijn dan haar aanleggen.

Is het normaal dat de genezing zo lang duurt?

Share This Page