Verdrietig!

Discussion in 'De lounge' started by HabibiAna, Jun 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Ik draag vanaf mijn vierde jaar een bril. Ben er nog nooit mee gepest of minder mee geworden....!

2. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Dank! Nee ze hebben echt hele leuke kinderbrillen! En ik vond de keuze ook te groot zehadden er zoveel. Wij hadden wel meerdere monturen laten komen, ze hebben in de winkel soms niet veel kinderbrillen.. Dus bestellen ze er paar naar het gezicht van je kind, en kan je weekje later monturen passen.

3. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Mijn zusje is geboren met retinitus pigmentosa. in het begin zag ze 50 % nu nog maar 10 % en het duurt niet lang meer voordat ze blind is. ik heb mijn moeder regelmatig emotioneel gezien hierom. volgens mij is dat geen schande ofzo. ik ben ook wel eens emotioneel geweest omdat mijn zoontje een spraakstoornis heeft en waarschijnlijk autistisch, en nee dat is ook niet het einde van de wereld maar een moeder mag toch zeker wel emoties hebben.

Meid komt vast wel goed;) en het is niets ergs aan dat je daar eventjes over moest huilen, het is vast ook de begin schrik.

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Oh dat is balen dat het niet goed gelukt is! Ik heb eigenlijk alleen maar positieve verhalen gehoord. Veel vriendinnen van mij hebben het in Turkije gedaan. Mijn man, schoonmoeder en ik hebben het in Egypte gedaan. De prijzen zijn daar een stuk lager als hier. En de deskundigheid hetzelfde. Je moet dan wel een bekende arts nemen natuurlijk.

Ik heb zelf niet gezien dat hij bezig was nee. Had zoveel druppels in mn ogen en was geconcentreerd naar het laser lampje aan het kijken, omdat ik bang was dat het anders niet goed zo gaan haha. Heb okk lang getwijfeld hoor, maar gelukkig geen spijt van gehad.

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Het is nooit leuk als er iets mis is met je kind, snap je wel. Ik hoop dat jullie er snel aan wennen :)

6. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    tuurlijk is het niet leuk als je kind een bril moet maar als het er alleen over gaat dat ze dan " minder mooi zijn met bril op " , dat vind ik pas zielig.
    Kindjes met een bril op zijn ook mooie kindjes en hoe nuchter jij er over doet hoe minder erg je kind het vind...

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Heftig zeg. Ik vind het ook heel logisch dat je meoder daar emotioneel van wordt. Het is toch je kind, waar je het beste mee voor hebt. En het is nooit leuk om te horen dat er iets met je kindje aan de hand is. Hoe groot of klein datgene dan ook is.
    Sterkte met je zoontje en hoop dat je binnenkort meer duidelijkheid hebt.:)

8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Dat is goed om te horen:)

9. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    als je een lullig brilletje koopt tja dan wel...
    maar mijn meisje staat ie superstoer hoor hahahha
    is net wat je uitzoekt natuurlijk....

succes met uitzoekken
    en google maar eens op red brillen supergaaf voor kids

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Ik reageerde ook met de vraag of het zo'n 'ramp' is, en ik bedoelde dat vooral om het in perspectief te zetten. Soms kan het enorm helpen door te kijken naar wat er 'erger' kan. ;)

Ik hoop dat jullie samen een mooie uit kunnen zoeken! Kwestie van wennen, wat ik hier ook al las, en zelf enthousiast zijn, dan zal ze er zelf niet zo snel moeite mee krijgen, denk ik. :)

Liefs,

11. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Zelf heb ik vanaf groep 4 een bril, was toen ook heel erg bang om dr mee geplaagd te worden.
    Maar niets bleek minder waar, ik was juist helemaal stoer, was namelijk de enige in de klas met een bril:D
    En hoe slechter mn ogen werden hoe interessanter het werd;)

12. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    sorry hoor maar ik heb ook behoorlijk moeten huilen dat ik hoorde dat mijn dochter +8 en +7.5 had en cilinderafwijkingen en maar 30% zicht had....

ik vind dat soort dingen niet echt om te lachen namelijk
    en als een oogarts erbij verteld dat ze nog geen 30% zicht heeft
    en niet eens weet hoe dr eigen mama er uit ziet van dichtbij
    ja daar was ik behooooorlijk verdrietig om

en zulk nieuws krijg ik niet wekelijks

ja daar heb ik echt om moeten janken ja.....

beetje raar dat er word gezegd er zijn ergere dingen

er zijn altijd wel ergens ergere dingen...duhhh

en die bril dat vond ik niet zo erg
    heel gaaf montuur en staat haar supergaaf hip
    ze heeft echt een brillengezichtje

13. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    mischien reageer ik wel beetje heftig

maar met bril heeft mijn meisje evengoed maar 70% zicht
    dat is nog steeds geen 100

en nogmaals
    die bril....staat haar onwijs gaaf

14. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

ik heb nog een hele stoere briilemien in de aanbieding

15. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Helemaal mee eens! Ik zou er ook erg verdrietig van zijn vooral ook omdat ze dan zo'n slecht zicht heb wat je logischerwijs niet doorhad. Ook vind ik mijn mannetje erg stoer en met een bril lijkt me dat toch minder terwijl dat echt niet zoo hoeft te zijn.

Ik vind de reacties hier erg raar, er zijn ergere dingen?! Tuurlijk zijn die er maar dat kun je van alles wel zeggen..

Succes en ik hoop dat je een stoere bril kunt scoren.

16. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Weet niet hoe oud je bent? Maar ik ben 26 en had vanaf mijn 4e ook een bril en ben er NOOIT mee gepest. Ken ook niemand met bril die om die reden werd gepest.
    Is echt niks mis met een bril.
    Grote kans dat mijn dochter ook een bril moet want iedereen aan mijn kant van het gezin heeft een bril. Zou fijn zijn als ze de ogen van der papa heeft, maar zo erg is het nou ook weer niet.

17. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    ik reageer nog even op iets

ik heb wel gehuild waar mijn meisje bij was en heb haar verteld
    dat ik het heel erg vind dat ze zo weinig kan zien en dat haar oogjes zo slecht zijn.

en hier noem ik haar brillemientje brilsmurf 4oog enz
    als ooit iemand brillie tegen haar zegt huilt ze niet meteen

en als ze niet luistert zeg ik heey die oren zijn er niet alleen om je bril mee vast te klemmen hoor!

wij hebben hier geen briltaboe

van de bril uitzoekken hebben we een feestje gemaakt
    koffie met gebak in een tentje en lekker wezen lunchen
    en bij een stoere bril hoorde ook een leuk kadootje

18. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Wow! Dat vind ik echt een hele mooi bril. Staat hem ook super.

19. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    #59 bloem82, Jun 19, 2013
    Last edited: Jun 19, 2013
    Mee eens. Het is toch juist fijn dat je er nu achter komt dan over een jaar of zo.

Een brilletje staat ook nog wijs ook nog en ik vind het schattig staan bij kindjes :)

Edit: Kan me eigenlijk ook best wel voorstellen dat je schrok en een beetje verdrietig was/bent. Ik hoop dat jullie er snel aan wennen en dat ze straks alles weer mooi en duidelijk ziet :)

20. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Ik snap je helemaal!ik schrok me ook rot toen ze zei dat ze 40 tot 50% zicht had! Als we in de bios of het theater zaten dan vroegbze constant water gebeurde. Ik zei dan altijd dat ze stil moest zijn en zelf moest kijken. Tjonge, daar voel ik me nu wel schuldig om! Ze zag het gewoon niet:(
    Maar goed, ben blij dat we het nu weten. En hoop ook dat mijn dochter zo blij zal zijn met een bril en dat ik er makkelijk aan kan wennen;)

Heb je nog tips waar ik op moet letten? Wat wel of wat niet handig is bij kinderen?
    De red brillen vind ik iets te opzichtig. Heb liever iets wat niet zo opvalt. Maar heb ook nog geen idee wat bij haar gezicht past. Ben benieuwd!

Share This Page