Verdrietig!

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent hoor. Ze heeft toch een tijdje slecht gezien zonder dat jij dat wist en het is best een flinke afwijking. Maar voel je niet zo schuldig. Het is juist hartstikke goed dat je hier zo snel achter bent gekomen. Misschien vindt ze zo'n bril wel hartstikke interessant. Ik zou er vanaf nu gewoon een 'feestje' van maken om die bril uit te zoeken.

Succes!

2. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Moet zeggen dat het nog best moeilijk was! Ze pakte alles wat roze en paars was, maar het was allemaal te groot, omdat ze zo'n smal gezichtje heeft. Bij 4 winkels geweest en uiteindelijk bij pearl geslaagd!
    Leuke neutrale kleur en hij staat er goed vind ik!
    Ze is er zelf blij mee en zeurde nog toen we weggingen dat ze haar bril wilde hebben:D

De opticien vertelde wel dat het voor kinderen met een cilinder afwijking moeilijker is om te wennen aan een bril. De ogen moeten heel erg wennen, waardoor ze niet meteen verbetering zal zien met de bril. Ook kan ze hoofdpijn krijgen en misselijk worden enz. Ben benieuwd!
    Ze heeft het vandaag ook op het kdv verteld.

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
  4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Staaat haar heel goed! Je zult Zien dat ze snel er aan went en jij ook! Hier wilde mannetje hem meteen op, en wilde hem mt slapen zelfs ophouden.. En ook hij heeft een cilinder afwijking. Maar bij bem geen hoofdpijn oid.

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor alle positieve verhalen trouwens allemaal. Fijn om te lezen!

Mooie foto's zijn er ook geplaatst!

6. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik snap je wel hoor!! het Staat haar goed!

Toen mijn dochter 2 jaar en 4 mnd was hoorden we ook dat ze een bril moest. Ze heeft + 6,5 en + 4.5 en in beide ogen idd ook een forse cilinder. Ik baalde er ook flink van ,maar goed het is idd niet anders. Onze dochter heeft helaas zelf ook wat moeite met de bril. in huis kan ze er niet mee overweg. Buiten gaat het super, behalve met het warme weer van de afgelopen dagen.

Hier onze dochter met bril:

Bekijk bijlage 333092

Bekijk bijlage 333093

7. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
  8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Haha schattig. Ze zat ook al te bedenken waar ze hem zou laten als ze ging slapen:p

@ appeltjes: hoe komt het dat ze er thuis meer moeite heeft dan?

9. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    DE oogarts zei dat ze dat wel vaker horen met zo'n enorme + In de " buitenwereld" valt dan echt het kwartje dat ze beter zien , maar binnenshuis nemen ze genoegen met minder. Oogarts zegt komt straks helemaal goed als ze op school zit.

En de leeftijd is ook haar pech zegt de oogarts. Ze is gewoon heel jong en dan is uitleggen ook heel moeilijk.

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Staat haar heel goed hoor Habibiana! Komt vast helemaal goed, even wennen misschien ;)
    En jouw dochter is ook cute Appeltjes, met en zonder bril :)

11. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Nou dit staat je kanjer super zeg!!!

12. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

leuk 2 verschillende monturen!! mooi dametje ook zeg!

13. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Komt vast goed. Als ze wat ouder is kan je het haar ook beter uitleggen.

@lotus: dankje:) de bril staat jouw dochter ook erg goed.

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Bedankt Habibiana en Appeltjes!

15. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Mijn meisje kreeg een bril toen ze 3 jaar en 2 maanden was.
    Ook 1 met cilinder.
    Ze heeft hem opgezet en niet weer afgedaan.
    Paar weken geleden haar 2e bril alweer uitgezocht.
    En weer binnen no time gewend aan het nieuwe koppie.
    Zonder bril vind ik geen gezicht meer,veel te kaal

image.jpg

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    In mijn geval een foto om te bekrachtigen dat een brilletje zeker leuk kan zijn!
    En voor Milan overigens vele malen prettiger!
    Hoop dat jullie mijn mening delen!

Bijgevoegde bestanden:

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook een bril, gekregen toen ze net een jaar was. In beide ogen +6 en ze kijkt ook nog erg scheel. Ik vond het ook niet leuk hoor, ben er ook erg verdrietig om geweest. Het voelde namelijk als falen van mijn kant omdat ze te vroeg geboren is en ik denk dat dat wel met elkaar in verband staat (maar is niet zeker natuurlijk). Ook wil ik natuurlijk niet dat ze gepest wordt op school later om die reden.
    Maar het wende snel en ik vind dat het haar leuk staat. Helaas zijn we nog steeds een beetje aan het stuntelen met opzetten, want probeer een eigenwijze dreumes maar eens een bril op te houden als die dat niet wil. Pff echt drama geweest en het gaat nog steeds niet zoals het moet, maar het begin is er.

De bril vind ik niet meer erg, maar hoop wel dat er iets aan haar scheelzien gedaan kan worden voordat ze naar school gaat. Maar ondanks dat is ze nog steeds een prachtige meid, het maakt haar tot hoe ze is :)

18. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Tegenwoordig is een bril toch best hip?? Toen ik vroeger een bril moest vond ik het echt niet leuk. Maar nu zijn er zoveel leuke brillen;)

19. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0

Wat een schatje!

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Habibiana ik vind het haar heel leuk staan. Mooie meid hoor!

Deel Deze Pagina