Zwanger en paracetamol

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annick1984, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Er is op Google wel het 1 en ander op te vinden, maar zou graag van de dames hier willen weten wat ze er tegen doen.

Ben nu 5w7d, en voor het eerst (in mijn zwangerschap) ast van een zeurend hoofd. Lees op Google wel dat je paracetamol mag nemen, maar hoe veilig is het voor de baby? Wil met pijnstillers geen miskraam opwekken..

Noem mij overbezorgt, maar zou het prettig vinden als ik geruststelling cq andere verhalen hoor van dames die ook paracetamol hebben genomen, zo vroeg in de zwangerschap.

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    even de bijsluiter lezen.
    daarin staat dat het veilig gebruikt kan worden.

ik slik al mn hele zwangerschap pcm, en kindje doet het prima. soms zelfs wel 6 per dag. ook toen ik net zwanger was!

3. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Je mag 6 paracetamol per dag en 8 alleen op doktersadvies. Eertse zwangerschap heel de zwangerschap geslikt.

Ibrofen schrijf het vast verkeerd. Mag niet!

Probeer ook veel water te drinken, heb het ook de eerste weken gehad.

4. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Jep. Ik ben vandaag op controle geweest vanwege flinke buikpijn en de gyn gaf zelf aan dat ik gerust paracetamol mocht gebruiken. Andere pijnstilling mag niet. Ik twijfel nu alleen nog of ik die met coffeïne mag innemen.

5. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Dank jullie wel. Voelt toch wel prettig dat ik dit zo lees.

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Nee die mag niet! Alleen de gewone

7. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    In de bijsluiter stond dat je matig met gebruik van coffeïne moest zijn, maar ik heb 'm voor de zekerheid niet genomen ook al werkt die beter bij mij.

8. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Ik heb in het begin vaak genomen max aantal per dag wel zetpillen.. 'ik heb spatische darm en had maagkrampen en migraine ik heb zonder geprobeerd maar kon niks en heb een kleuter die iedere dag naar school moet..Nu heb ik het alleen heel soms nog nodig..Vandaag 20 weken echo tot nu toe deed de baby het altijd prima en voel haar gewoon bewegen..Pijn is stress en dat is ook slecht voor je baby zeggen ze.

9. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Die met coffeine mag je niet nemen gwn de standaard normale paracetamol 6 van 500 of 3 van 1000

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik mag wegens migraine max 4 PCM op een dag van 1gr van de gyn (bruis). Kom gelukkig niet aan dat aantal, maar heb t nu maandenlang toch wel intensief gebruikt.

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Gewone paracetamol kan geen kwaad hoor. Hier zelfs verdoving bij tandarts gehad in begin en vorige week ook nog wortelkanaalbehandeling. En baby doet het super.

12. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Je mag 4x1000mg per dag niet langer dan een week. Vorige week bij de arts te horen gekregen.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als ik migraine heb pak ik gewoon 1gr, soms is dat dagen achter elkaar maar niet 4 op een dag. De hoogste "dagdosis" is tot nu toe 2.

14. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi

Deel Deze Pagina