Jaa daar ben ik weer met de zoveelste topic over mn dochter... ze maakt het me wel lastig hoor haha. Tot 3 maanden was er niets aan de hand. Sliep al keurig van 22u tot 5 a 6 uur. Daarna begon het allemaal. Ze werd snachts eerder wakker dus deden we rond 3.5 maand rijstebloem in de voeding. Werd ze alsnog wakker maar wilde geen fles..dus zijn we weer gestopt met de pap. Op cb werd geadviseerd om groente en fruithapjes voorzichtig te beginnen. Zijn we weer mee gestopt. Werd ze weer erg onrustig van. Nu word ze weer wakker snachts rond 3 uur en drinkt dr flesje niet leeg. Wij moeten haar altijd wakker maken voor de laatste fles. Misschien dat het daar aan lag dus proberen we haar de laatste fles eerder te geven. Maar nu is ze zo onregelmatig voor de fles dat ik dus de ene dag 5 voedingen heb en de andere dag 4. Maar op een dag van 5 voedingen heeft ze teveel. Ze drinkt haar flessen niet leeg. Ze slaapt nu snachts wel een uurtje of 8 aan een stuk door. Overdag leg ik haar niet op vaste tijden in bed maar wanneer ze moe is. Begrijp me niet verkeerd dat ik nachtvoedingen niet wil. Als dat zo is is dat zo maar ze krijgt gewoon te veel en ik krijg het niet in een ritme..iemand tips?
Naar verwachting zal ze nu > 5 kg wegen. Dan is 5 voedingen (van 180/6) niet te veel, zeker niet als ze niet op gaan.
Ze krijgt niet te veel hoor, met 5 flessen. Tips? Ik zou geen bijvoeding aanbieden (geen pap, geen groente en geen fruit) maar het nu even bij melk houden. Ik zou haar zelf laten komen voor een fles en dus niet 's avonds laat wakker maken. En als je merkt dat ze ze niet leeg drinkt, heeft ze misschien behoefte aan een kleinere fles, maar vaker? Bijvoorbeeld 150/5?
Ook al geprobeerd maar dan is ze niet tevreden na de fles... vandaag weer op de 5 voedingen. Van 2 heeft ze 100 laten staan en had totaal geen honger. Lastig lastig..
Hier op het moment ook een onrustige drinker. Wij bieden 5 x 180/6 aan. Soms bij de eerste fles (07.00 uur) bieden bij 210/7 aan, welke nagenoeg altijd leeg gaat na een nachtje lekker slapen. Overdag en 's avonds is het een ander verhaal. Volgens het CB kan het te maken hebben met de fase waarin ze nu zit. Onze dochter is heel druk met alles, nieuwe geluiden maken, willen zitten, willen rollen, heel nieuwsgierig om haar heen kijken enz. Ons werd afgeradenom er een papfles aan toe te voegen, omdat dit onnodige kalorieen zijn. Er werd wel geadviseerd om eens te kijken wat hapjes toevoegen voor haar. Overigens was het advies ook om te kijken hoe het kind reageert op alles. Ze is de hele dag vrolijk en blij, plast goed en is voor de rest tevreden. Wijzelf hebben ook wel eens een dag dat iets niet smaakt of dat je minder honger hebt. Dus ik denk dat het bij haar ook zo is. Ik zie het wel. Ze groeit nog goed, zit met alles boven het gemiddelde (controle vanmorgen gehad).