Zet nooit je maxi cosi op een winkelwagen!!

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 14 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Toen mijn zoontje een paar maanden oud was waren we opweg naar de aldi om boodschappen te doen.
    Ik zette hem met maxi cosi en al in het zitje van het winkelwagentje, zoals ik altijd deed.
    Toen ik bij de groenteafdeling kwam wilde ik een krop ijsbergsla pakken en hield met één hand het karretje vast en rijkte naar de sla.
    In 1 seconde stond mijn hele leven op z'n kop.
    De kleine was met maxi cosi en al van de winkelwagen geduikeld.
    Ik werd zowat hysteries, hij lag onderste boven op de grond en er was geen geluid.
    Ik durfde hem niet om te draaien, ik was zo verschrikkelijk bang!
    Mijn man pakte 'm op en godzijdank zat mijn kleine mannetje met z'n grote geschrokken ogen naar ons te kijken.
    Geen schrammetje, geen builen, helemaal niets.
    We zijn direct naar de dokterspost gereden en hebben m'n zoon laten onderzoeken, gelukkig mankeerde hij niets.
    De maxie cosi had de klap opgevangen, de uit stekende kanten naast zijn hoofdje hebben hem gered van ik weet niet wat.
    Ik durf er niet eens aan te denken.

    Ik heb na deze ervaring weken lang nachtmerries gehad, ik heb gehuild, en me zo verschrikkelijk rot gevoeld.

    Naar alle waarschijnlijkheid heeft mijn zoontje een beweging gemaakt en is de cosi weg gegleden.
    Als ik nu bij de aldi loop of welke supermarkt dan ook en ik zie vrouwen met de cosie op het winkelwagentje dan heb ik de neiging om er naar toe te lopen en te zeggen, haal 'm eraf!!

    In een fractie van een seconde werd mijn wereld ff zwart, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen.
    Ik dank maxi cosi dan ook uit het diepst van mijn hart voor het maken van deze superveilige stoeltjes.

    Liefs Nies
     
  2. Niet meer actief

    Mens wat een schrik zeg, vreselijk. Nee zal het ook nooit doen
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Jeetje, kan me voorstellen dat je er nachtmerries van over houd. Gelukkig is het goed afgelopen. Ikzelf zet de maxi-cosi altijd in de winkelwagen. De oudste zit dan in het zitje. Meestal is dit het geval als ik maar een paar dingen hoef te halen. Want de wagen is immer al vol ;)
    Maar bovenop het zitje....brrrrrrr moet er nu na het lezen van jouw verhaal niet aan denken.

    kwebbel
     
  4. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ohh wat zul jij je kapot geschrokken zijn.
     
  5. Cinderella

    Cinderella Bekend lid

    20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Dat is schrikken!

    Ik zal er aan denken als het straks zover is.
     
  6. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Zoo dat is schrikken nu weet ik in ieder geval dat ik dus de maxi cosy nooit zo ga zetten!
     
  7. Niet meer actief

    Ja, IN het karretje is heel wat verstandiger hoor!
    Het was echt een fractie, ik had het wagentje niet eens los.

    M'n zoontje is nu 4 maar ik denk er nog vaak genoeg aan terug, het was echt een nachtmerrie.
    Op die harde stenen vloer, je haalt je de meest verschrikkelijke scenario's in je hoofd van hoe het wel niet had kunnen aflopen.

    Wilde m'n verhaal toch even neer zetten, niet alleen om de opluchting maar ook gewoon om te waarschuwen.

    Liefs Nies
     
  8. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik heb het ook een keer bijna gehad ja, toen kantelde het winkelwagentje, wilde naar binnenrijden ermee, maar dan moet je eerst een rare draai maken naar achteren en dan weer een holletje op! Het wagentje kantelde dus bijna en ik kon nog net de maxi cosi tegenhouden, zodat ze niet op de grond viel! Mijn hart zat in mijn keel!!!

    In eerste instantie probeer ik het ook altijd er in te zetten, maar bij deze supermarkt zijn de karretjes te smal, maar ook ik doe het echt nooit meer!!!
     
  9. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    ooh wat een verschrikkelijke ervaring zeg!! Ooh wat heb jij je rot gevoeld... ik ken het gevoel!

    Altijd goed om zulke dingen aan te geven want dan heeft iemand er wat aan!
     
  10. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik zette de maxi cosi ook wel OP het wagentje .
    Maar ik hield wel altijd de maxi cosi vast .
    Gewoon voor de zekerheid omdat er altijd van die rotjochies rond rennen bij ons in de supermarkt .
    Zag het al helemaal gebeuren dat die de maxi cosi een duw zouden geven :confused:
    Maar ik vertel er wel bij dat mijn mannetje en ik altijd samen boodschappen doen .
    De oudste staat op het treetje wat eigenlijk voor kratjes drank is bedoeld en de jongste zat in de maxi cosi OP de wagen .
    Mijn mannetje reed de boodschappen kar en ik hield de maxi cosi dan vast .
    Als ik alleen ging dan zat de jongste altijd in de draagzak toen ze nog te klein was om zelf rechtop te zitten .

    Maar heel goed dat je mensen hier voor waarschuwd :)

    Groetjes Joyce
     
  11. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Pffff wat een toestand zeg, ik zou ook doodgeschrokken zijn zeg
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ppfff das schrikken he :(

    zo'n zitje op je kinderwagen om je oudste in te laten zitten dat is ook niets
    je krijgt het zelfde effect dave en ameé kieperde met wagen en al onder ste boven (amee lag helemaal onder het zitje :()
    dus weet helemaal wat jullie voor een gevoel hebben gehad :(
    ik ga niet eens een winkel in als caitlin in de maxi zit voor grote boodschappen
    ik ga altijd met me mannetje en rijden we met 2 winkelwagens, eentje voor de boodschappen en eentje met caitlin in der maxi
     
  13. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    och, wat erg, ik weet hoe je je voelt..... je hart klopt overal behalve waar het hoort......
     
  14. pucca

    pucca Nieuw lid

    14 apr 2006
    1
    0
    0
    Groningen
    jemig, ik zal er straks om denken.
    Nou, wat ik met de oudste meegemaakt heb ik ook zoiets. Hij is nu bijna 3 maar ongeveer een half jaar geleden zette ik hem in het winkelwagentje. In het zitje. Ik liep de winkel in en ineens lag hij in de winkelwagen. :confused: Het zitje was geknapt. Nu als ik hem weer ik een karretje zet druk ik eerst op het zitje om te kijken of deze niet stuk is. Het is me nu een keer overkomen. Je schrikt je wezenloos. Gelukkig schrok ik meer dan mn zoontje. Hij heeft er gelukkig niets aan over gehouden. Dus ook opletten bij zitjes in de winkelwagens. Sommige zijn oud en het zitje kan dus stuk zijn. Dit zitje was gewoon doormidden gescheurd!
     
  15. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Brrr... krijg al de rillingen als ik het lees....
    Gelukkig is het goed afgelopen...
     
  16. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Oh wat zul je vreselijk geschrokken zijn zeg!! Gelukkig is het goed afgelopen, maar goed dat je hier voor waarschuwt!!
     
  17. Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Dank jullie wel voor jullie reacties, we waren idd verschrikkelijk geschrokken.
    Ik denk er nog met regelmaat aan.
    Je denkt dat zo'n cosi stevig staat en in principe is dat ook zo, alleen ze schuiven toch.
    In ons geval was hij er zijlings afgegleden.En echt in een seconde tijd, als je nagaat dat ik alleen mijn arm strekte en dus heel even de andere kant opkeek.
    Waarschijnlijk heeft hij beide beentjes ofzo in de lucht gegooit of met z'n armpjes gezwaaid waardoor de cosi dus in beweging kwam.

    Mocht ik nog eens mama worden dan gaat mijn maxi cosi IN het winkelwagentje of hij blijft aan mijn arm maar erop NOOIT meer.

    Liefs Nies
     
  18. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Bah, dat is schrikken! Ik heb er al eens een verhaal over gelezen in een of ander tijdschrift, deze vrouw had ook de maxi cosi erop gezet, en op de parkeerplaats ging t dus mis, haar kindje viel en had dus wel ernstige verwondingen, een schedelbasisfractuur en nog meer rampzalige dingen ik geloof dat dat kindje ook iets van 3 maanden op de IC heeft gelegen, uiteindelijk is het ook met die kleine (gelukkig) goed gekomen, maar ik was al gewaarschuwd, en je hebt helemaal gelijk een gewaarschuwd mens telt voor 2!
     

Deel Deze Pagina