zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met urgentie ? Ik ben nu namelijk 29 weken zwanger en woon in een studentenhuis. Ik kan hier straks natuurlijk niet blijven wonen met een kind op 1 kamer. Nu had ikzelf al uitgevonden dat ik pas urgentie kan aanvragen als ik bevallen ben. Maar er moet toch een manier zijn om urgentie te krijgen voordat ik bevallen ben?
Volgens mij heb je geen recht op urgentie als je te klein woont. Je situatie moet bijvoorbeeld levensbedreigend zijn... Je kid je telt trouwens mee vanaf dat je 6 maanden zwanger bent
Ons is verteld dat je pas urgentie kunt aanvragen (of je 'm krijgt is een tweede) als: - je kindje 6 maanden oud is, vanaf de geboorte! - je aantoonbaar nergens terrecht kunt. Dus aantonen dat je niet bij jouw ouders en eventueel je partners ouders terrecht kunt. Oftewel urgentie krijg je niet...
Helaas zijn de regels erg streng geworden en krijg je vrijwel nooit meer urgentie maar sta je helemaal nergens ingeschreven? Anders kijken voor particulier te gaan huren?
Verschilt per gemeente maar in veel gemeentes krijg je geen urgentie. Ik zou er maar niet teveel op rekenen.
Hier krijg je geen urgentie als je woonruimte te klein is door gezinsuitbreiding. Ik zou even op de site van de woningbouwvereniging/ gemeente kijken.
wij krijgen hier geen urgentie... dan moet je echt dakloos zijn en echt nergens terecht kunnen. wij hebben het hier ook geprobeerd maar helaas
Je bent al een tijd op zoek naar andere woonruimte neem ik aan? Het zal misschien lastig zijn, maar ik vind eigenlijk dat je in jouw situatie ook geen urgentie zou moeten krijgen. Je hebt een dak boven je hoofd hebt tijd genoeg om woonruimte te zoeken.
Ik woonde op een klein appartement, 1 slaapkamer en kon geen urgentie krijgen dus heb op alles gereageerd wat maar te betalen was en 2 slaapkamers had, tot ik een mail kreeg of ik ff contact kon opnemen. Dus gebeld en vraag was waarom ik op bijna alles reageerde dus de situatie uitgelegd en ze zou meekijken. Binnen een paar werkdagen kreeg ik telefoon of ik een bezichtiging wilde bij een woning waar ik op gereageerd had en dacht nooooit te kunnen krijgen, en ja hoor, daar wonen we nu Dus als je ingeschreven sta, reageer op alle woningen die maar geschikt zijn en probeer of het lukt een woonconsulente ofzo te spreken. Telefoniste zei mij ook idd dat ik daar geen recht op had. Wie weet heb je ook geluk.
Volgens mij moet je tegenwoordig half dood zijn om urgentie te krijgen. Wij wonen met zijn vieren in een appartement zonder (aparte) keuken en met twee slaapkamers en wij krijgen absoluut geen urgentie. Succes, ik hoop oprecht voor jou dat ze in jouw gemeente wat soepeler zijn!
Heeft op zich niks met soepelheid te maken. Er zijn heel veel woningzoekenden dus ze moeten wel bepaalde regels hanteren. Ervaring (door mijn werk) leert dat heel veel reageren, zoals Cheryl schreef, je kansen vergroot. Het ligt er ook aan in welke stad of dorp je zoekt. Sommige gemeentes hebben meer beschikbare woningen dan anderen. Succes in ieder geval. Ik snap dat je voor je kindje de beste situatie en omgeving wil, zoals financiële zekerheid, goede woonruimte en stabiliteit.
Je krijgt waarschijnlijk geen urgentie. Wij stonden zwanger op straat en kregen het niet. Mijn ex schoonmoeder woonde in een flat zonder lift, belandde in een rolstoel en kreeg geen urgentie. Dat is echt alleen voor de mega noodgevallen en dat is in jouw geval niet zo. Eindeloos reageren en niet kritisch zijn tab woonplaats enzo, das de enige manier denk ik. Anti kraak mag denk ik niet met een kindje?
Hangt ervan af welke stad en hoe oud je bent kans is klein ik heb bijzondere urgentie gehad en een huis toegewezen gekregen in meerdere steden heb je zulke trajecten zou kijken of dat een optie is als normale urgentie niet lukt.laat je goed informeren voor je überhaupt wat doet want mijn geval was het als ik urgentie zou aanvragen en ik werd afgewezen ik geen recht had op bijzondere urgentie en dat was mij wel goed uitgelegd andere meid niet die daardoor nog een jaar langer in het hele traject zat.
neem aan dat je 29 weken geleden jezelf in ieder geval al ingeschreven hebt? waarschijnlijk kun je urgentie wel vergeten en een studentenhuis lijkt me idd niet geschikt nee met een kindje. Ik zou particulier eens gaan kijken. Ook op mp. Er zijn nog best wat mensen die een appartement verhuren of anders bijvoorbeeld een groot chalet of een vakantiewoning voor de eerste zes maanden? Dan sta je al een jaar ingeschreven daarna als het goed is en kom je miss in aanmerking voor iets. Woont de vader ook in een studentenhuis? Kun je ook niet bij ouders terecht?
Ik kwam na een scheiding met vier kinderen letterlijk op straat te staan, maar recht op urgentie? Nee hoor... Ik ben via via aan een tijdelijke particuliere huurwoning gekomen.
Is per gemeente heel verschillend! Vriendin van mij kreeg het precies 1 dag na haar bevalling, maar ze heeft er wel krom voor gelegen! Ik heb in september een urgentie gehad, ivm prive omstandigheden.
helaas heb je geen recht op urgentie. zwangerschap is geen rede tot urgentie helaas. Wat je wel zsm moet(kan) doe als je echt geen Woonvoorzieningen meer heb is naar de gemeente Toestappen en aanmelden voor een opvanghuis, via hun kan je na (Hangt er vanaf welke regio je woon) in de loop der tijd een woning aangeboden krijgen maar dat is ook een heel lang proces. Vooral als je in de drukken steden woont kan et min 1 jaar duren. Hoop et beste xx
Komt Jeugdzorg niet om het hoekje kijken als je in een opvanghuis woont? Persoonlijk zou ik dan liever in een studentenhuis zitten, je ziet in zo'n opvanghuis van alles.
Ik heb urgentie gekregen, ik was op straat gezet met twee kindjes, naardat ik een punt achter de relatie had gezet is alweer twee jaar terug, eer dat ik urgentie gekregen had was ik meer als een half jaar verder, heb bij mijn ouders een jaar lang gewoond ik op zolder jongste eigen kamer dochter bij opa en oma op de slaapkamer dus er was geen ruimte genoeg, ik kreeg een contactpersoon vanuit een woningbouw en zij ging me helpen om die urgentie te krijgen, de urgentiecomissie had ook een ouderschapsplan nodig met handtekening van de ouders en handtekening van advocaat dus dat in die tussentijd ook nog geregeld wat zo lang duurt uiteindelijk had ik de urgentie gekregen naar al dat gedoe, je krijgt urgentie helaas niet zo makkelijk.
Mijn situatie was iets anders, ik woonde in bij vl in het buitenland en hij keerde ons de rug toe. Ben terug naar NL gekomen, en ik had ook geen recht op urgentie omdat ik nog familie had in de buurt.. (ze vragen er niet naar of contact goed is of wat dan ook..). Het was een tikkende tijdbom die paar maanden dat ik bij familie woonde. Gelukkig een particulier huurappartement gevonden (klein maar fijn) toen ik 6 maanden zwanger was en daar woon ik nu nog steeds, samen met mijn lachebekje . Ik sta nog steeds bij de woningbouw ingeschreven, want deze flat is toch behoorlijk krap (ik kom een paar vierkante meter te kort voor mijn gevoel lol..). Als mijn zoontje straks iets ouder is sta ik een paar jaar ingeschreven en dan hoop ik alsnog 'er tussen te komen' en een wat grotere flat/ huis te kunnen huren via de woningbouw. Ik denk dat je al behoorlijk wat tips hebt gehad van andere ZP'ers.. Weet zo snel niet wat ik er nog aan toe kan voegen. Zou inderdaad je in verschillende (nabij gelegen) gemeentes inschrijven zodat je in ieder geval overal op een lijst kan komen en/of kan reageren op te huur aangeboden appartementen. Dat gezegd, normaal gesproken moet je een behoorlijke tijd ingeschreven staan voordat je "kans" maakt er tussen te rollen. Ben het met je eens dat het in een studentenhuis niet echt ideaal wonen is met een kleintje. Ik zou proberen te kijken naar een particuliere flat, woningmakelaars hebben soms ook een aantal huurflats/woningen in hun aanbod dus dat zou je ook kunnen checken. Zolang de huur niet boven een bepaald bedrag uitkomt (ik meen tegen de 700, zou je even na moeten kijken bij "toeslagen" van de belastingdienst) kun je huursubsidie krijgen.