Ik ben nu 18 weken zwanger. Anderhalve week geleden echo gehad en bleek mijn placenta voor te liggen. Vandaar dat ik de baby nog niet voel vertelde de verloskundinge. Nu weet ik dat dit nog wel even kan duren voordat je iets voelt maar ben zo ongeduldig! Soms voel ik me niet eens zwanger. Heeft iemand dit ook? Kan niet wachten tot ik een dikke buik krijg, nu lijkt het gewoon alsof ik een soort bierbuikje heb herkent iemand mijn verhaal?alvast bedankt voor het antwoorden!
Ik had dat bij de eerste, en icm overgewicht voelde ik de baby pas met 22 weken. Vriend heeft nooit kunnen voelen helaas.
Ja😊 ik! 2 keer een zwangerschap met voorligende placenta. Ben zelf heel tenger dus voelde de baby wel wat sneller maar dan idd wat langer duren voordat je wat voelt. Helemaal niet erg vond ik, kleine deed het goed dus ik vertrouwde erop. Waarneer je dan de kleine voelt voelt het echt heel speciaal! Even afwachten dus. 1ste zwangerschap 17 weken dat ik een plopje voelde en me buik wat omhoog schoot, op dat moment had ik toevallig me hand op me buik. 2de zwangerschap rond 18 a 19 weken daarvoor dacht ik dat het me darmen waren
Herkenbaar! Ik begon wel rond 18 weken wat te voelen. Maar dat was heel subtiel en ik voelde het ook op een moment dat ik bewust aan het ontspannen was (gezichtsbehandeling). Tijdens bewegen of praten had ik het niet gemerkt. Het duurde ook wel weer even tot ik het de volgende keer weer voelde. Ik denk als je nog 6 weken geduld hebt dat je wel regelmatig wat gaat voelen. En wat je buikje betreft, ik kreeg pas een zichtbare buik toen ik bijna met verlof ging. Vervolgens explodeerde ik en was ik met 42 weken 20 kg zwaarder dan voor de zwangerschap. Voordeel van minder gewicht erbij lijkt me dat je ook wat sneller weer krimpt. Het heeft mij echt wel 9 maanden geduurd voordat alles eraf was.
Ik ben gewoon wat ongeduldig, plus ben de rugpijn wel een beetje beu omdat ik expres met mijn buik naar voren loop haha. Ben zelf niet zo zwaar maar heb geen strakke buik vanwege veel afgevallen. Soms denk ik oooh ik voel iets, maar dan zijn mijn darmen gewoon aan het kwallen. Maar over 2 weken 20 weken echo! Spannend!
Bij mijn eerste, met achterliggende placenta, niets gevoeld tot ruim 20 wkn... Ook toen werd de 'vetrol' pas een beetje mooi babybuikje, maar daarna ging het ook snel. Met 26 wkn leek ik al bijna aan mijn verlof te kunnen beginnen . Ik werd overigens ook best onzeker van al die vragen of ik baby nog niet voelde . Bij mijn derde lag placenta wel voor, maar ik heb haar niet echt 'later' gevoeld. Het verschil was in het begin meer waar ik haar voelde (heel laag bij schaambeen) en hoe vaak ik haar voelde (minder vaak).
Yep, hier ook voorliggende placenta. Vanaf de 19 weken voelde ik af en toe 'iets' waarvan ik niet zeker wist of het de baby was (wat het achteraf wel bleek te zijn) Deze plopjes tm werk 21 gehad. Vanaf de 21 weken voel ik de baby duidelijk en kan ik ook contact maken. Als ik aan de linkerkant van mijn buik due duwt hij vaak rechts terug. En vandaag is ie echt heel druk. Komt dus vanzelf. Ik was ook heel ongeduldig. En wat betreft de buik, die begon ineens snel te groeien tussen week 19 en 20. Daarvoor leek het ook alsof ik teveel gegeten had. Nu is het wel echt een zwangerschapsbuik.
Ja die vraag maakt mij ook onzeker! Of reacties van oh, goh toen ik 17 weken was voelde ik de baby zo vaak, Blablabla, of ja bij mij was het toen al lekker beweegelijk hoor!
Probeer zelf te genieten van wat er gebeurt. Het is zo zonde om hoe je je voelt af te laten hangen van hoe anderen op je reageren. Laat je buik lekker staan/hangen zoals hij wil. Jij weet dat je zwanger bent en wat voor moois er gaat komen! Als je straks je kleintje hebt gaat iedereen zich ook tegen je aan bemoeien en zal je ook vaak in situaties komen waarin anderen zo trots zijn op hun eigen kind dat ze jouw kind (onbewust?) naar beneden halen. Lekker los laten wat anderen vinden, jij bent de trotse mama to be! Je baby ga je echt vanzelf voelen
Ik voelde het denk ik rond 23/24 weken maar zeker niet dagelijks. Meestal voelde ik het een dag of 2 en dan weer 2 dagen niks. Tot op de dag van vandaag voel ik niet allemaal bewegingen, ik moet dan echt mijn hand op mn buik leggen want van buitenaf voel ik het wel. Maar is echt heel erg verschillend per persoon
Maak je niet druk. ik ben nu over de 21 weken en voel nog steeds niks. vind dat wel heel jammer! bij mij is mn buik gaan groeien vanaf week 19. ben 18 weken misselijk geweest! sinds ik kan eten heb ik een buik 😉 mijn verloskundige zij dat ik de baby misschien pas bij week 23 a 24 voel. De placenta zit vooraan maar de zijkanten zijn vrij.. Dus ben benieuwd!
Ik herken het helemaal. Ik voel hem ook nog niet. Het is dat ik op de echo zie dat er echt een baby is, anders zou ik het niet geloven. Voel me niet anders en mijn buikje zie je alleen wanneer ik een stak shirt aan heb.
Bedankt voor deze reacties allemaal! Maakt mij een stuk zekerder!! En inderdaad ieder lichaam is anders natuurlijk! En geduld is hier gewoon het sleutelwoord! Jammer dat ik van geduld niet veel in me heb, wel van ongeduld hihi!
Ik kwam er ook achter bij de 20 weken echo dat mijn placenta bovenin aan de voorkant lag. Ik begon met 21/22 weken pas de eerste schopjes te voelen en mijn vriend nog pas veel later. Inmiddels ligt mijn placenta mooi achter en wou ik juist dat ik het schoppen wat minder voelde, mijn arme ribben haha
Mijn placenta ligt ook voor en ik voel wel van binnen al sinds 16-17 weken maar nu ben ik 21 weken en voel het meer maar toch ook niet superduidelijk
Ook ik had bij de eerste de placenta aan de voorzijde, maar desondanks voelde ik haar toch bij 18 weken al behoorlijk en mijn partner kon haar met 20 weken ook voelen.
Hier ook drie keer voorliggende placenta, voelde het rond 18/19 weken steeds heel zachtjes onderaan mijn baarmoeder. Kleine kriebel onderin. Komt vanzelf goed hoor , straks ben je beurs van binnen
Ik heb ook een voorliggende placenta en voelde de baby al met 15 weken. Op 19 weken kon mijn vriend meegenieten Ik wil maar zeggen dat een voorliggende placenta niet perse een spelbreker is Hopelijk voel je het snel :-D