Hallo allemaal, Ik wil graag even mijn hart luchten. Mijn schoonzus is voor de 2e keer zwanger. Heel leuk voor haar natuurlijk maar toen ik het hoorde had ik even het gevoel dat ik al mijn haren wilde uittrekken. Hun laten het overkomen als 1 keer aankijken en meteen zwanger. Ik ben 4 maanden geleden gestopt met de pil en nog steeds geen menstruatie en geen zwangerschap. Elke dag word ik banger en banger dat ik zo onvruchtbaar ben als maar kan. Ik merk ook dat ik mezelf de hele tijd de schuld geef en biedt ook vaker mijn excuses aan bij mijn partner. ik voel me niet een volwaardige vrouw. Sorry voor alle negativiteit maar ik voel me zo schuldig en het voelt nu alsof het nooit gaat lukken op de natuurlijke manier. Het lijkt wel alsof iedereen meteen zwanger is behalve ik
Nee. Ik ben al bij de huisarts geweest. Maar ik kan pas vanaf 6 maanden naar de gyn. Ik kon wel starten aan orgamitril. Maar dat zijn weer een boel hormonen voor een onttrekkingsbloeding. Dus dat wilde ik Liever niet
Dat iedereen meteen zwanger is lijkt misschien zo, maar in werkelijkheid zijn er maar weinig stellen die meteen binnen 1 maand zwanger zijn. Gemiddeld schijnt er 1 jaar voor te staan. Wij zijn nu 10 maanden bezig voor een 2e kindje en ja, als ik soms hoor dat iemand patsboem meteen zwanger is, doet dat ook wel even zeer. Dat je na 4 maanden niet zwanger bent is normaal. Maar je bent dan wel lang aan het ontpillen als je nog geen 1 keer ongesteld bent geweest. Lijkt me erg vervelend. Snap dat je liever geen hormonen wilt slikken, maar kan het niet zijn dat na zo'n bloeding je lichaam het zelf weer wat beter oppakt? (Ik heb geen verstand van die pillen dus geen idee hoor ) Succes!
Klopt. Daarom hoor je die verhalen juist ook. Omdat het bijzonder is om zo snel zwanger te zijn. Mensen die langer bezig zijn, zeggen dat vaak niet. Overigens werd ik pas na 126 dagen na pilbloeding voor het eerst natuurlijk ongesteld. Was ook al naar de huisarts geweest. Ik was enorm blij tennis eindelijk ongesteld werd. Daarna had ik wel direct weer een keurige cyclus van 28/29 dagen.
Het maakt me niet uit dat ik nog niet zwanger ben. Ik ben gewoon heel erg bang dat er iets mis is met mij. Op dit forum Lees je ook super veel over vrouwen die snel een regelmatige cyclus hebben. En ik niet. Dus dat maakt het lastig om het tijd te geven en hoop te houden.
Maja ik heb hier niks aan. Het komt wel goed! Hopelijk mag ik ook het intense geluk gaan meemaken. Gewoon hoop houden
Tsja ik ben zo iemand die meteen zwanger raakt. Toch 2 jaar bezig geweest. Dus probeer dat soort verhalen ajb los te laten. Niets is wat t lijkt. Hoop dat je snel een cyclus mag krijgen zou anders toch nog eens de huisarts bellen.
Ik snap je onzekerheid en angst wel. Je zou op z'n minst verwachten dat je al een keer ongesteld geweest zou zijn. Maar je kan jezelf echt niet vergelijken met anderen. Elk lichaam is anders. Het komt trouwens heel vaak voor dat het lang duurt voordat er een eerste keer een natuurlijke cyclus is.
En zelfs een regelmatige cyclus zegt nog niet altijd dat het goed zit. Heb een beetje vertrouwen in je lichaam, ookal is dat lastig. Zelfs als je wat hulp nodig mocht hebben van een gyn hoeft dat niet altijd verschrikkelijk te zijn. Er zijn genoeg meiden die na 1 ronde hulp al zwanger zijn geworden, dus er is echt nog geen reden tot paniek.
Ik snap je heel goed, Ik heb dat gevoel ook wel een beetje. Maar iedereen is anders he, en met zwanger worden word je geduld soms echt op de proef gesteld. Ik had dat Jaloerse gedachten ook toen ik hoorde dat mijn beste vriendinnetje zwanger was. Alles zit bij hun altijd mee, dure vakanties, goed inkomen, verbouwing, en binnen 3 maanden zwanger na stoppen van de pil.. Voelt oneerlijk. Maar onze tijd komt ook nog! Ik geloof erin! alleen moeten we geduldig zijn (proberen) Stress werkt niet mee voor je cyclus en de kans op zwangerschap
Wat je alle aal schrijft herken ik mezelf ook in. Hun lijken alles goed voor elkaar te hebben en wij hebben bijvoorbeeld minder te besteden en geen dure auto enzo. Maar we blijven hoop houden!!! Ik hoop voor jou ook een snelle positieve test!
Niet is wat het lijkt.. Voor veel mensen lijkt het misschien alsof ze alles voor de wind gaat maar daar kun je niet over oordelen als je de situatie niet echt weet. Hier toch heel lang bezig geweest waarbij het niet lukte. Uiteindelijk het los gelaten (omdat het toch nooit spontaan zou lukken volgens de artsen) en toch ineens zwanger. Voor omstanders lijkt het dan alsof ik direct zwanger was na het kopen van ons huis, terwijl dat dus helemaal niet zo is. Ondanks bovenstaande begrijp ik je angst wel goed. Ik denk dat iedereen die graag kinderen wil wel eens bang is om onvruchtbaar te zijn. Gelukkig is er maar een klein deel van de mensen dat echt kinderloos blijft door onvruchtbaarheid.
Ik was een half jaar na stoppen met de pil in verwachting, ben in dat half jaar nooit ongesteld geweest alleen de onttrekkings bloeding gehad. Geef de moed niet op!
Ben je voordat je met de pil begon wel regelmatig ongesteld geweest? Je voelt je waarschijnlijk machteloos. Als je "gewoon" ongesteld zou worden dan kon je aan de slag met je kinderwens. Nu moet je wachten totdat je eindelijk ervoor kunt gaan. En dat is best lastig. Begrijp het wel.
Dank jullie wel dames!! Op mijn 14e ben jk ongesteld geworden en vervolgens was ik 9 maanden niet ongesteld geweest. En vervolgens ben ik aan de pil gegaan. Dus dat is de enige ervaring
Lieve meid, probeer na 4 maanden echt nog niet onzeker en verdrietig te zijn. Dan kan ik na 3 jaar zeker helemaal de handdoek wel in de ring gooien? Wel heel vervelend dat je nog geen regelmatige cyclus hebt, een vriendin van mij had dit probleem ook, na ongeveer een halfjaar is er weer regelmaat in gekomen. Succes!
Hmm, ik zou, zeker gezien je nog nooit een gewone cyclus hebt gehad, toch om een verwijzing naar de Gyn vragen.
Hey Paaseitje! Hier even een berichtje van een "lotgenoot", die bijna in éxact hetzelfde schuitje zit als jij! Mijn laatste pil is op 8 augustus geweest. Op 13 augustus begon mijn onttrekkingsbloeding en die stopte op 16 augustus. Sindsdien (dus ook al drie maanden) dus ook niet ongesteld geweest. Ik zit inmiddels op dag 89. Heel af en toe bekruipt mij het gevoel dat ik onvruchtbaar ben. Maar dan bedenk ik me dat ik hier al veel verhalen heb gezien van mensen met lange cycli en ook dat ik ooit voor mijn pil toch wel gewoon met regelmaat ongesteld ben geweest. Lekker ontspannen; er is echt niets met je aan de hand, meid. Keep your head up. Zie het zo; ongesteld zijn is toch kut, laten we proberen te genieten van het feit dat we het niet zijn Nee hoor, ik begrijp dat t klote is. Misschien kun jij me eens een privébericht sturen als je het ook gezellig vindt!