Hallo allemaal, Natuurlijk weet ik dat je het beste kan wachten tot (na) je NOD. Toch ben ik wel erg benieuwd wanneer jullie testen, ik kom in verschillende topics namelijk uiteenlopende dpo's tegen. Sommige testen al positief op 8dpo anderen met 12 of pas ruim na NOD. Is er een aantal dagen na dpo of na innesteling dat je 'theoretisch gezien' een beginnend tweede streepje mag zien? Uiteraard is het lichaam geen machine, maar is er een richtlijn. Zelf test ik alleen met K2v5 en afhankelijk hoe mijn cyclus deze maand zal zijn kan ik tussen zaterdag en woensdag testen. Ben vooral nieuwsgierig.
Ik neem mij voor om pas 1 week naaaaa de NOD te testen... maar mezelf kennende hou ik dat niet vol en kan ik niet wachten tot het mijn NOD is.. enig nadeel; de vorige keer was mijn cyclus zo onregelmatig als de pest.. ik heb vorige week pas mijn mirena eruit laten halen, dus mijn cyclus is nog een mysterie
Doorgaans is de innesteling tussen 5-10DPO, daarna wordt er HCG aangemaakt en kun je dus positief testen. Ik heb zelf positief getest op 10DPO en zal dus een redelijk vroege innesteling hebben gehad. Ik weet niet of er een vaste dag te noemen is waarop je kunt het testen, het hangt van meerdere factoren af natuurlijk. Ik zou het bij een eventuele volgende zwangerschap zelf in elk geval weer vanaf 10DPO proberen
Ik wacht altijd tot mijn NOD, hoe moeilijk het ook is zonde als je te vroeg test en het is negatief. Een week na NOD is idd het beste maar als je echt niet kunt wachten kun je testen met een wat gevoeligere test.
hier 10dpo beide keren. en de maanden dat we het probeerden ook vanaf 10dpo. nee ongeduld en controle 'dwang' werken niet mee
Kiewie, pff dat zou mij niet lukken een week na NOD. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt in je huidige cyclus en een positieve test mag hebben! Sado bedankt voor de informatie. Fijn dat je al zo snel resultaat zag met testen. En Beckje ook! Maar kan me voorstellen dat dat idd niet mee werkt. Komtgoedschat (wat een leuke naam ) Ja je hebt daarin ook gelijk, wil zaterdag iig testen op mijn NOD bij korte cyclus en anders woensdag bij NOD lange cyclus. Eerste mnd had ik 'alle klachten' en mijn omgeving 'zag' het ook aan me dat ik zwanger was. Maar dit bleek dat mijn lichaam een groot spel met me speelde. Want ik was niet zwanger. Nu zijn we al weer ff verder en bij vermoeden van hoop ik wel maar vertrouw ik er niet meer op. Gewoon ff afwachten dus. Bedankt voor jullie reacties!
Na NOD. Bij een evt volgende doe ik ook precies hetzelfde. Ik lees te vaak dat meiden alsnog teleurgesteld worden als ze vroeg testen, omdat de innesteling niet goed gaat. Of dat er twijfelstreepjes zijn waar je jezelf gek mee kunt maken.
Adrianna, dat lijkt me ook moeilijk ja. Eerst een positieve tuur en dan niets als het toch niet goed gaat. Vandaag mijn vroege NOD en die test is negatief. Wel grappig mijn borsten zijn sinds gisteren weer aardig in volume gegroeid volgens mijn partner. En was ook erg misselijk met vlagen. Die had dan ook een positieve test verwacht /gehoopt. Woensdag nog een keer testen dat zou de NOD zijn als ik een lange cyclus heb deze mnd. Even afwachten dus. Al vermoed ik dat die ook negatief zal zijn, heb K2v5 gebruikt en die zijn toch vaak wel gevoelig? Heb ooit 3 dagen voor NOD positieve (blijvende) test mee gehad. Al is 5 dagen misschien te vroeg. 😉