Mijn dochter van 4.5 maand dronk tot twee weken geleden haar 5 flessen van 200 kurkdroog. Nu sinds 2 weken ligt ze te mieren. Ze was snotverkouden dus dacht... dat zal het wel zijn... nu is de verkoudheid zo goed als de deur uit alleen vindt dochterlief het nog leuk om aan het eind van de fles heerlijk te gaan spelen met haar speen, hoofd wegdraaien en de speen niet meer willen. Sinds 2 nachten begint ze erg hard te huilen wanneer we haar wakker maken om elf voor de laatste fles... Elke fles laat ze ongeveer 40cc staan. Overdag is ze goed te pas. ... en owh ja ze werd vannacht ineens om 4 uur huilend wakker.. kennen we ook al een tijdje niet meer. Troosten met een speen gaat helaas niet. Deze wil ze niet meer.
Ik zou haar niet meer wakker maken voor drinken. Heb zelf nooit wakker gemaakt, beter het ritme van t kindje volgen vind ik, dan slaapt ze wss veel lekkerder! Hier was het rond 4-5 maanden ook even drama hoor, vooral veel huilen en hangerig, duidelijk een sprong en ik lees t vaker hier op t forum!
Mijn zoontje heeft dat de laatste week ofzo ook, met de speen van de fles spelen, wegdraaien, van schoot af willen, moeilijker savonds in slaap vallen. Hij is nu ook wel erg verkouden, dat wel. Maar denk ook een sprongetje..? Ik geef nu al 3 weken de laatste fles niet meer. De eerste paar nachten is hij wel even wakker geworden, maar sliep alweer snel door. Moest m elke keer uit een diepe slaap savonds halen.
Ja wou dat hier eigenlijk ook proberen om haar te laten slapen. Maarja toen kwam de verkoudheid voorbij en veel hoesten. Ook drinkt ze de flessen niet leeg. Dus dacht laat het maar even voor wat het is. Ze drinkt ongeveer 150 cc minder overdag en om dan de laatste fles weg te laten is ook zo wat
Was hier rond die leeftijd ook. Hier hielp het dus wel om een fles te laten vallen. Alle flessen verschoven hierdoor een beetje en daardoor dronk hij ze allemaal weer leeg. Er kwam dus wat meer tijd tussen de flessen i.p.v. de laatste te laten vervallen. Hij dronk dan ongeveer om de 5 uur i.p.v. om de 4 uur. Je kan er ook nog voor kiezen om gewoon 5x 150cc aan te bieden, is in principe ook voldoende hoor!
Oo heel herkenbaar, deed mijn zoon ook rond die leeftijd! (en nog af en toe wel tijdens sprongetjes) Gaat ie lekker met de speen van de fles zitten spelen, druk om zich heen kijken en lachen en kletsen haha. Ik heb hem met 3 maanden niet meer wakker gemaakt voor de fles van 23.00u. Maar nu nog tijdens sprongetjes word hij soms ineens huilend wakker 's avonds of 's nachts. En ook als hij wakker wordt van een klein geluidje dat wij maken zet ie het meteen op een brullen