Wij gebruiken hier Sab simplex tegen de krampen. Druppels in de fles die halen de lucht eruit. Scheelde echt veel in krampen! Google maar eens op ervaringen. Het is wel alleen via duitsland te bestellen maar wordt de volgende dag al geleverd. Het cb hier kende het ook en gaf aan het het prima spul is. Sterkte!
Sab simplex is hetzelfde idee als infacol etc. Deze middeltjes hebben als enige werking lucht binden. Als zo'n middeltje werkt weet je dat er iets fout gaat, er komt namelijk te veel lucht in je baby. Bij fv is dit zeer makkelijk op te lossen door juiste bereiding, juiste manier van geven en juiste fles. Als je dit goed doet zal er geen extra hulpmiddelen als sab simplex of infacol nodig zijn. Als jij ervoor zorgt dat er geen teveel aan lucht binnen komt hoeft dit er ook niet uit
Hier in het begin ook infacol gebruik (toen ook nog uitsluitend borstvoeding), hielp niet echt naar ons idee en wil er nu ook niet aan beginnen want mijn nichtje kreeg later alleen maar last van de ophoping van lucht. Betreft de Borstvoeding geef ik nu 3 weken 2x daags, zoals al gezegd ik weet dat het riskant is en doe het zolang het voor beiden haalbaar is. Als ik denk dat ze er juist last van krijgt of niet voldoende binnen krijgt stop ik ermee (we hebben ook nog aardig voorraadje gekolfde melk in vriezer). Tot nu toe lijkt ze voldoende binnen te krijgen want ze slaapt de nachten prima door (soms 2215-0800 uur). Gisteren grote onrust (gepaard met rommelen en grote scheten) net voor de voeding en aanleggen lukte in eerste instantie niet omdat mevrouw niet aanhapte. Na minuut of 10 huilen/troosten en het besluit dat ze flesje gekolfde melk zou krijgen als het niet lukte haar nog 1x aangelegd en ze het lukte meteen, ze dronk zo lang en kon zich echt troosten met deze voeding dus daarna echt samen genieten. Vanochtend met de omneo gestart en na even mieren met verschillende spenen, voeding is echt wat dikker en ons meisje dronk met prematuurspeen, gaan we nu gewoon afwachten wat het doet. @pianella Ja het is niet makkelijk en ja als je zelf ook niet zeker weet ja waarom zou je de dokter ook niet "geloven". Knap als je meteen voor jezelf opkomt, bij anderen duurt dat even langer. Fijn dat je toch hebt volgehouden en dus je 'gelijk kreeg' en je kindje in ieder geval kon helpen!
Voor de kramjes zou je ook nog orthiflor start kunnen proberen. Maar als ik dit lees klinken er bij mij wat alambelletjes, jouw verhaal lijkt een beetje op ons verhaal,wij hebben 16 weken getobd en nu gaat het goed! Heb het even gekopieerd vanaf n ander forum: Om onze situatie uit te legen even een overzichtje: 1,5 wk oud: valt erg af, drinkt ineffectief 2 wk oud: kolven en dan fles geven 3 wk oud: reflux? Kunst voeding 6 wk oud: medicijn reflux en omneo voeding.osteopaat verhelpt voorkeurshouding en pijn in de nek.reflux lijkt ern stuk minder. week 8-12: gaat goed! Wel veel krampjes Wk 12: drinkt minder, erg onrustig tijdens fles Wk 13: wordt benauwd, drinkt niet meer dan 70 ml per fles. Reflux weer helemaal terug! Wk 15: HA: astma en bronchitis, reflux daardoor extra erg. puf 2x per dag Erg benauwd, HAP: verneveld, gaat beter Doorverwezen KA: ademt beter, meer pufjes geven, naar cb gaan om te wegen ivm heel weinig willen drinken Vandaag: naar osteopaat, 3e behandeling ivm reflux en voorkeurshouding: kan niets meer doen Vanmiddag: wegen op cb: weinig gegroeid en nog benauwd, drinkt te weinig, drinkt alleen ingebakerd, direct aan Pepti beginnen Dus.... nu Pepti En hij drinkt zomaar de hele fles leeg! En ook nog heel rustig. Lijkt ook minder benauwd, ligt nu te slapen en dat zonder piepende ademhaling!
Jeetje.. Mijn dochter is nu 9 weken en heeft PRECIES wat jij tot dan beschrijft... Met 1,5wk opgenomen in zh wegens afvallen. Dan kunstvoeding, toen verborgen reflux. Riniditine werkt niet voldoende nu over op Nexium... Hopelijk blijft t daarbij! @Averlhach zal best, maar dankzij de sabsimplex poept ze nu elke dag waar dat eerder een probleem was. Doe in mijn ogen alles om lucht te voorkomen.
Vandaag een week aan de omneo en waar ik eerst twijfelde of we effect zouden zien de afgelopen dagen in ieder geval bijna elke dag een flinke (spuit)poepluier gehad en ook een leuker gestemt meisje. Duidelijk was toen ze gisteren geen poepluier kreeg dat dr stemming snel omsloeg, sneu hoor. Nu het volgende we voeden met de smalle brownfles, de 1 speen raakt steeds verstopt met de omneo (eerst dronk ze zelfs de p speen) en dan heel gevecht met spenen wisselen en boze baby. De 2 speen gaat echter te snel, rond of binnen 10 minuten de fles leeg dus dan maar weer naar de 1. Kloot het dat de difrax 1speen tussen de 1 en 2 van brown in zit? Of heeft iemand andere speen tips/ervaringen??
Wat fijn dat de omneo werkt. Voor adviezen over voedingen en flessen heb ik de nutricia voedingslijn gebeld. Mijn dochter was schor van het huilen van de kramp. Ze hebben me goed kunnen helpen en adviezen gegeven. Mijn dochter had erge kramp en reflux. Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar. Het telefoonnummer staat op de nutrilonblikken. Heel veel succes.