Mijn dochter is sinds een tijdje om 5:00 aan het stuiteren. Normaal is het 6:15, en af en toe 6:30/7:00. Maar 5:00 vind ik wel erg vroeg. Half 6 zou ik zelfs niet erg vinden, maar 5uur is het eigenlijk nog gewoon nacht. we proberen allerlei dingen, haar slaapmuziekje weer aanzetten, papa gaat naast haar 'slapen', toch alvast borstvoeding geven, bij ons in bed brengen- volgens mij is het probleem ook dat ze tegen de tijd dat wij naar haar toe gaan al compleet wakker is. Ze staat al in bed te kletsen. Tegen zichzelf denk ik, want het is pikdonker op haar kamer, dus de apen op de muur oid kan ze niet zien. We krijgen haar met geen mogelijkheid meer in slaap, Op een gegeven moment wordt ze overstuur dat ze niet uit bed wordt gehaald en is het ook al 5:45. Dus halen haar er dan maar uit en gevolg is dat ze rond 8uur super chargrijnig is. Ja gek eigenlijk als je een uur te vroeg wakker bent. Ik zag ergens een peuterwekker voorbijkomen van Kidssleep. Ik dacht misschien als ze wakker wordt en ze ziet op het plaatje dat het nog nacht is probeert ze wel weer verder te slapen voordat ze gaat zitten en staan en voor zichzelf bedenkt dat het ochtend is. Want daarna lukt t dus niet meer. Ik denk als ze nog ligt is het geen probleem maar we zijn er nooit snel genoeg bij. Het enigste probleem is dat mijn dochter nog maar 15mnd is. Ik weet niet of dit te jong is, en of ze het al zou snappen? ze is wel vrij pienter, maar misschien nog te moeilijk. Hebben andere moeders dit op deze leeftijd al geprobeerd? Of evt andere tips zijn ook welkom! Ik ben benieuwd!
Voor een peuterwekker is ze nog te jong, denk ik. Pas met een jaar of 2 zullen ze daar iets van begrijpen. Ik weet niet of je het probleem echt met kidssleep kan voorkomen. Slaapt ze de rest vd nacht wel goed? Want daar is kidssleep meer voor toch? Voor een betere nachtrust. En dus niet voor langer slapen. Mijn zoon wordt namelijk ook heel vroeg wakker. Sinds de klok in oktober is teruggezet. Ik zet mijn kansen dus in op volgende maand, waarbij de klok vooruit gaat. Overigens werkt een flesje melk nog wel aardig bij mijn zoon. Vaak slaapt ie dan nog een klein uurtje verder. Lastige situatie voor jou. Ik hoop dat je goede tips krijgt, en dan lees ik gelijk even mee.
Mijn zoontje heeft laatst ook zo'n periode gehad. Hij sliep altijd standaard tot half 7/7 uur en ineens was hij rond 5 uur wakker. Soms hielp een schone luier, soms vast het ontbijt geven en dan hup weer op bed. Hij was hier toen ook aan het rommelen met zn slaapjes overdag, soms 2x en soms 1x. Dus ik dacht dat hij misschien over noest op 1x slapen maar dat bleek hij toch niet helemaal te trekken. Nu is hij weer terug naar 2x slapen overdag en slaapt 's morgens weer tot half 7 ongeveer....
Mijn dochter van 16 mnd heeft precies hetzelfde probleem! Soms is ze zelfs al om 4.30 wakker . Ik speel ook al een tijdje met het idee zo'n peuterwekker te kopen- de Nijntje wekker zat ik aan te denken. Ik vrees alleen dat ze nu nog iets te jong is. Zelfs als ze het concept wel zou begrijpen (wat me eerlijk gezegd zou verbazen), zou ze denk ik niet goed om kunnen gaan met het idee dat ze er écht pas uit mag als Nijntje wakker is. Met een paar maanden is dit volgens mij heel anders (als ze op mn oudste lijkt) en zijn ze wat sneller geneigd te accepteren dat het is zoals het is, ook als ze het liever anders hadden gezien.
Ja.. ik vermoedde al dat ze misschien te klein is. Ze slaapt prima door de nacht heen, ze gaat meestal 7u naar bed, maar komt moeilijk in slaap, dus slaapt meestal pas 7:30. (gaat eerst nog kletsen en duizend rondjes draaien), smiddags slaapt ze 2u en een kwartier. Op zich heeft ze dan niet teveel slaap toch?
@ikkie97, wat grappig dat juist weer na twee slaapjes hij nu wel langer doorslaapt. Mijn dochter slaapt al 2mnd ongeveer maar 1x 2.15u, dus denk niet dat het daaraan ligt.
Is het misschien een idee om haar wat later naar bed te doen? Dan slaapt ze misschien langer door. Hier slaapt D.L. gelukkig nog een paar uur door na de fles van 06.00u
Ik denk niet dat ze op die leeftijd al iets snappen van een peuterwekker Het klinkt als een fase en daar is vaak de enige oplossing de boel uitzitten... Maar vermoeiend is het zeker weten, succes!
Persoonlijk vind ik 7 uur naar bed wel vroeg. Misschien zou je inderdaad kunnen proberen om haar later naar bed te doen. Hier gaat ze meestal tussen 19.30 en 20.00 naar bed.
Hier gaat dochter op een crèche-dag (Dan moet ze om 6u op en wilt ze enkel 's middags 1 dut doen) rond 18u/18.30 slapen. Op een een gewone dag thuis gaat ze rond 19u bed in. Dan is ze echt stikkapot. Hele tijd ogen wrijven, jengelig, hangerig. Langer ophouden is hier geen optie. Ze slaapt dan tot 7/8u 's morgens. Als we thuis zijn, doet ze 2 dutjes. Ze heeft ook een fase (Duurde een maand denk ik) gehad dat ze om 5.30/6u al klaarwakker was, maar dat is gelukkig overgegaan. Ik denk/hoop dus dat het een fase is bij jou!
Klinkt als een fase, onze nieuwste fase is om half 4/ 4 uur klaar wakker. onze uk slaaot ook niet veel, met 15 maanden ongeveer 12 per dag, hij is nu 21 maanden en slaapt nu 10 / 11 per dag
Bedankt voor de tips allemaal, sleepwekker iig nog niet dus. Later naar bed kan ik eens proberen, maar meestal is ze ook moe, niet zo heftig als @Rainbow88, maar wel dat ze druk begint te doen dus eigenlijk naar boven moet. Maar ik kan het eens proberen! @owly WoW half 4.. Das nog bonter!! Sterkte! Ik vermoed dat de mijne ook in een fase zit. Als later naar bed niet werkt dan moet ik het inderdaad maar even uitzitten😉😢 en goed opletten dat ze overdag niet teveel slaapt.
Een peuter wekker zal ze vast nog niet snappen hoor! Die van mij is 3,5 en zijn zus legt dan uit hoe die werkt (je moet tot de zon in bed blijven!) maar hij komt toch zodra hij wakker is naar ons toe wandelen (en slaapt bij ons verder tot 7 uur) Hebben jullie het dan al geprobeerd om zodra ze wakker is, haar bij je te nemen, te voeden en verder te slapen? Ik zou zelf Zowiezo absoluut willen voorkomen dat ze zo wakker zijn dat ze al staan te kletsen, ik neem aan dat je ze kan horen en dus onrust en geluidjes al kan horen dat ze lichter gaat slapen?
Voor een peuterwekker is ze echt te jong, dat snapt ze echt niet. En verder zou ik denken: fase. Heel vervelend, maar gaat weer over en beslist geen reden om medicatie te gaan geven. Ze zal overdag wel wat eerder weer in bed liggen voor haar slaapje(s), lijkt me?
@Suusjeuh 3,5! Nou ja dan kan ik idd nog wel even wachten met die wekker. Helaas horen we haar niet, want ze slaapt over het algemeen erg onrustig, dus vaak geluidjes, kleine huiltjes, hele bed door draaien en dan verder slapen, dus we zijn gewend daar doorheen te slapen dus sochtends ook haha! We worden dus ook pas wakker als ze al flink aan t kletsen is, dat is idd het lastige. @X11, ze ligt er overdag idd iets eerder in voor haar middagslaapje, maar veel eerder wil ik niet doen, want ze gaat niet langer slapen oid, dus dan is ze te vroeg weer wakker in de middag waardoor ze bij t avond eten chag is. Ik hoop dat de fase dus snel voor bij is. Bedankt voor de reacties allemaal!
Ze was trouwens vanochtend pas om half 7 wakker, maar ze was wel snachts een uur wakker door haar kiezen. Hopen dat ze snachts het uurtje blijft slapen, maar dan wel de half 7 onthoud voor morgenvroeg haha