Ik heb van het weekend de hoes van de maxi-cosi gewassen. Heerlijk fris weer en klaar voor gebruik. Maar... ik zit nog even met de riempjes. Ik had de handleiding er al bij, maar ik word weinig wijs uit de plaatjes die erin staan. Het onderste riempje, dat lijkt door het sleufje te moeten, terug over de maxi-cosi naar de houder aan de onderkant. Maar dan... ? Er staat ook nog iets met de schouderbandjes en de knoppen aan de zijkant. Geen idee wat die knoppen zouden moeten doen eigenlijk... Iemand enig idee? En ik weet dat je dat rugkussentje van de verkleiner eruit kan halen (was ook handig bij t wassen). Maar wanneer doe je dat?
Ik weet uit mijn hoofd niet precies wat je bedoelt, maar ik weet nog wel waar ik een uur mee heb moeten stoeien, zowel met eraf krijgen als erop zetten, namelijk de bevestiging van de gordels aan de onderkant. Ik dacht dat het met ingewikkelde lussen ging, maar nadat je de gordel erdoor hebt gehaald zijn er van die kleine haakjes waar je de genaaide lus van de gordel aan vast kan schuiven. Ik weet niet goed hoe ik het duidelijk kan omschrijven, kan zo wel even een foto maken om het te laten zien.
Met die knoppen haal je de stoel van de wagen af. Dat zijn zeg maar de ontgrendelingsknoppen. Daarboven zit nog een knop/haak waar je de gordeltjes achter kan haken als je kleine erin legt of eruit haalt. Aan de zijkant moet er een elastiekje onder de rand door naar een haakje. Bekleding goed om alle knoppen trekken zodat stof beetje onder de rand van de knop valt. Riempje aan de onderkant is lastig uit te leggen. Loopt iig vanaf de gordels, achrer stoel langs. Door gleuf naar buiten. Vervolgens gaat hij over het voeteneind (dus over de buitenrand) weer terug naar de onderkant van de stoel. Hier gaat hij door een gleuf wasr hij vast zit. Over voeteneind van stoel hangt dus een lusje. Pebble Maxi-Cosi | Pebble innovatief Baby Autostoeltje Maxi-Cosi Lastig uit te leggen zo Verkleiner onder kontje haal je er na een paar weken of soms later, eruit. Als je merkt dat ze niet meer zo lekker in de stoel liggen.
Op de eerste foto heb je de gordel alleen door de bekleding gehaald en zie je het klusje. Op de 2e foto zie je dan waar de gordel naar toe moet. De haakjes zijn dan vlak boven het kusje van de gordel. Zal zo nog ff de 3e foto uploaden, hoe het er dan uitziet als je het klusje op de haakjes heb gezet.
Ja, die zit, dat was inderdaad makkelijk. Maar dat was meer een puntje van aandacht bij het eraf halen. Even onder de hoes gluren, beetje bandje scheef doen en dan blijkt dat je het er zonder doorknippen zo af kan halen :-D Volgens mij heb ik alles zitten zoals het zat voor ik de hoes eraf haalde, maar ik verwacht iets met die knoppen aan de zijkant, dus naast het scharnier van de draagbeugel zeg maar. Daar ziten van die lichtgrijze knoppen die volgens de handleiding iets met de schouderbanden lijken te doen... geen idee wat alleen.
Ok, haken om de gordeltjes overheen te leggen als ik de kleine eruit pak zie ik niet. Maar die knoppen die ik bedoel zouden zijn om m van de autostoel-base los te maken? Ga ik ze dus niet gebruiken, want zo'n base past niet in onze auto Leek in de handleiding (http://www.maxi-cosi.nl/~/media/Products%20Maxi%20Cosi/MCCabrioFix/manuals/MAN_DRU1149A13%20Maxicosi_CabrioFix_2013_LR_EN%20FR%20DE%20NL%20ES%20IT%20PT%20PL.pdf - pg 18) iets te zijn om de gordel mee vast te zetten ofzo?
Hmmm, weet niet goed wat jij/handleiding daarmee bedoelt, volgens mij zit daar alleen zo'n elastiekje om hem vast te houden die je achter zo'n haakje moet doen
Dat zeg ik Als je kleine eruit haalt dan kan je links en rechts het schouderbandje erachter haken. Die laat je daar achter zitten. Kan je daarna makkeljjk de kleine er weer in leggen zonder de riempjes onder baby vandaan te moeten plukken. Als je op youtube zoekt op maxi cosi bekleding dan krijg je filmpjes met hoe dit moet
Ja en ook om hem van de kinderwagen te klikken. Over die base gesproken, de maxi cosi staat nu op de base in de bijkeuken en krijg hem er niet meer af, grmbl. Heb het een paar keer in de auto geprobeerd toen we hem net hadden en dat ging toen heel makkelijk.
Sorry, ik neem het vorige terug Ik ben in de war met mn vervolgstoel, die heeft haken om de schouderbanden achter te doen. Als je de beugel van de MC rechtop zet zitten er achter de beugel 2 knoppen die je in kan drukken. Deze gebruik je om de MC van het onderstel van de wagen af te krijgen. Voor de beugel, dus richting voeteneind zitten 2 haken. Hier haal je de heupgordel vande auto door... Die grote ronde knop bij het voeteneind zijn voor de lengte van de schouderbanden. Indrukken en aan schouderbanden trekken en ze worden langer. Aan de lus onderaan trekken en ze worden korter. Heb je hier iets aan?
Nee, je moet er helemaal onderlangs doorgaan, dus echt het onderste van de maxi cosi (nog onder waar die haakjes zitten), en dan weer iets omhoog en het klusje door de haakjes halen.
Ah, ok, ook voor op de kinderwagen. Goed om te weten. Dus niet om de schouderbanden te verstellen ofzo. Dacht ik te begrijpen uit de handleiding. Er gebeurde al niets :-D
wat voor een base heb je? Aan de voorkant van de base, dus bij het voeteneind, moet onder de rand een knop zitten. Deze omhoog trekken en de stoel is los. Tenminste, bij mijn base.
Zie post hierboven. Het gaat nu allemaal door elkaar Deze gebruik je dus alleen om de stoel van de wandelwagen af te krijgen. Dit is de vergrendeling. Dus niet om riempjes achter te haken. Zoals ik eerst zei
Ja hij loopt ook onderlangs. De eerdere foto was alleen het einde van het riempje. Onderlangs, door het gat en om de bekleding terug naar de haakjes...?