verduisterend rolgordijn of lamellen ? ( warmte uit kamer houden )

Discussie in 'De lounge' gestart door 0Zebra0, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    De slaapkamer van ons meisje heeft de hele dag de zon op de raam staan vanaf een uur of 13.00 tot savonds
    het word dus ook erg warm hoe ik ook lucht.

er hangt nu een simpel rolgordijn, nu is mijn vraag
    wat houd meer warmte tegen ,
    een verduisterend rolgordijn of lamellen ?

de een zegt geen rolgordijn want stof/doek trekt altijd meer warmte aan , de ander zegt juist wel doen omdat het verduisterd ook minder warmte.

beste zou zijn een rolluik plaatsen of echt een zonwerend/warmtewerend gordijn maar dat zit helaas nu niet in het budget

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb het verduisterende rolgordijn van ikea. Hier staat de hele dag de zon erop maar het werkt prima! Ik vind het wel lekker om voor het slapen gaan nog even te luchten.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een rolgordijn, ik vind lamellen zo lelijk hahaha

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij hebben de bovenste woning ( appartement ) met een plat dak.
    In de zomer is het hier al snel als het buiten 20 graden is 24 graden binnen.
    Nu hebben wij zon verduisterende rolgordijnen en het scheelt nu al 4 graden.

5. Blays

Blays Niet meer actief

Hier ook verduisterende rolgordijnen van de Ikea en werken prima! Het is altijd heerlijk koel hier binnen en wij hebben ook de hele dag zon op het huis staan.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier verduisterende rolgordijnen van de Karwei. Aan de voorkant zijn ze van Lief! en aan de achterkant is hij wit. Het is ook niet gewoon stof, maar een soort vinyl lijkt het wel, de achterkant dan he.

Finn zijn kamertje wordt erg warm en het scheelt enorm of we ze open of dicht hebben. Dus ik zou er voor gaan!

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier ook een verduisterend rolgordijn, kamertje is ook op het zuiden. Het scheelt wel wat, maar blijft snel warm daar hoor.

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wat je ook kiest, hang het in ieder geval zo dicht mogelijk tegen het raam. Des te meer ruimte tussen het raam en de zonwering des te meer warmte daar tussen kan ontstaan.

9. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben op het kamertje van de jongste ook een rolgordijn (TUPPLUR) van de IKEA. Werkt prima. Als de zon er goed op staat, voel je dat de achterkant van het gordijn best warm is en je voelt ook echt warme lucht er achter 'hangen' als je je hand er tussen doet, terwijl het niet zo belachelijk heet voelt op zijn kamertje.

Wij wilden ook dezelfde op onze slaapkamer en die van de oudste. Maar zijn onze ramen veel breder dan het breedste van die rolgordijnen. En meerdere naast elkaar vind ik lelijk. Dus helaas pindakaas... :(

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

ook dat. Wij hebben in onze eigen slaapkamer nog stoffen lamellen hangen, die alle licht doorlaten en het wordt steeds vroeger licht buiten en later donkerder, dat merken wij ook aan onze slaapritmes. ;)
    dan zou ik voor je kindje zeker voor verduisterende gordijnen kiezen.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voor mijn zoons kamer heb ik plissegordijnen van de praxis. Daar zit op de achterkant een warmewerend laagje. Soort aluminium, dat weerkaats de zon. En door dat laagje is het ook donker. Maar het gordijn zelf is wit/crème, dus in de kamer ziet het er ook nog leuk uit..

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Op onze slaapkamer hebben wij zon verduisterend rolgordijn van Ikea en ik vind ze niet echt werken. In de woonkamer hebben we er een van Leen bakker hangen en dan kun je het verschil écht heel goed merken. Beide ramen hebben dus volop de zon erop. Die van Leen Bakker zijn dan wel wat duurder, maar ook veel beter vind ik.

Deel Deze Pagina