Ik kocht vandaag op marktplaats een leuk loungsetje met bijpassende kussens. Nu kwam ik er alleen thuis achter dat het weer erin geslagen is. Ik heb de kussens in de was gegooid maar de vlekken zijn er niet uit. Nu was mijn vraag… is de schimmel na het wassen nog actief? Of is het echt alleen een aantasting van het stof? Eigenlijk heb ik even het budget niet meer om een nieuwe kussen aan te schaffen… vind het zo’n teleurstelling. De vlekken zitten alleen aan één kant dus ik dacht als ik de kussens dan gewoon omdraai? Al vind ik het ergens niet fris om in een soort van schimmel sporen te zitten
Het ziet er niet fris uit maar volgens mij doet het niks meer. Als ik me niet vergis kun je spul kopen wannneer het weer er in zit. Dat zou je nog kunnen proberen
de stof is aangevreten. De schimmel zelf doet niks meer na goed wassen en drogen. Er bestaan wel middeltjes voor maar ik zou geen wonderen verwachten. https://www.ultramarxl.com/nl/sprayhood-tent-shampoo.html?gclid=Cj0KCQjw5PGFBhC2ARIsAIFIMNcF49_OP30Xs3-sM2MAno1cLMhcu17bPRxmrq3T9KRQFAEUIgZVMRcaAikfEALw_wcB
Wat voor kleur zijn de kussens? Wij hadden het met de kinderwagen, die is ecru (en een soort stevig canvas stof) en toen heb ik het erop gewaagd om antischimmel van HG erop te spuiten. Dit heeft gelukkig gewerkt zonder rare vlekken achter te laten. Met donkere bekleding zou ik alleen wel bang zijn dat het bleekvlekken maakt.