verdiensten werken in crematorium

Discussion in 'De lounge' started by kleintje88, Dec 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Werkt er iemand in een crematorium?
    Wat zijn je werktijden over het algemeen?
    En wat zijn ongeveer je verdiensten?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn schoonmoeder werkte bij een crematorium.
    Meestal bieden ze alleen contracten op oproepbasis aan.
    Maar meestal werk je wel 40/50 uur per week.
    Ze werd vaak in het weekend opgeroepen en in de nacht. Het is dus heel wisselend en je moet flexibel ingesteld zijn. Ook is het emotioneel heel zwaar dit moet je wel kunnen.
    De verdiensten liggen gemiddeld dus 2100 euro bruto exclusief toeslagen e.d. Hoop dat je hier wat aan hebt :)

3. Jel

Jel Niet meer actief

Totaal geen verstand van, maar vanwaar die vraag? Wil je er zelf gaan werken? Lijkt me inderdaad wel dat je heel sterk in je schoenen moet staan, lijkt me niet het leukste beroep. ;)

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik zag een vacature in een crematorium dit was voor 24 / 32 uur per week niet als uitvaartleider (dan maak je idd veeeell uren) maar als medewerker in het crematorium waarbij je gasten welkom heet en begeleid, in de aula met muziek en dat alles goed verloopt en drankjes en hapjes verzorgd voor erna je hebt steeds een wisselende activiteit de ene x dit de andere x dat..
    Het sprak me wel aan, vroeger vond ik dat altijd al erg interessant en heb altijd gezegd dat ik dat ook wel leuk zou vinden!
    Ik heb totaal geen moeite met overleden mensen en hun omgeving (in eigen familie ligt het natuurlijk wel iets anders) en het lijkt me leuk om iemand zijn laatste wens mbt de uitvaart mogelijk te maken..

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O dat klinkt idd wel erg leuk.
    Heb het zelf ook altijd willen doen helaas kan ik niet zo goed tegen wisselende diensten.

6. Jel

Jel Niet meer actief

@ Kleintje, ok vandaar. Was wel even nieuwsgierig.

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    lijkt mij ook een mooi beroep en vooral een dankbaar beroep! zou dit ook wel willen doen, maar heb zelf geen rijbewijs dus dat zit er voorlopig niet in

8. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    2 weken terug is mijn moeder overleden en wat mij betreft hebben de begrafenisondernemer en De medewerkers van het crematorium een enorme bijdrage geleverd aan een prachtig afscheid. Ik was heel blij met ze. Dus wat dat betreft denk ik dat het een prachtig beroep is!

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Zena: nog gecondoleerd met je moeder!
    Vind het fijn om te lezen dat jullie een mooi afscheid hebben gehad, dat is ook mijn voornaamste reden om voor deze functie te solliciteren ik wil anderen graag een mooi afscheid geven, of nou ja daar aan bijdragen

10. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    mag ik vragen waar?
    ik sta namelijk op het punt om op eenzelfde vacature te solliciteren ;)

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Mijn vader werkt ook op een Crema. Hij is dan wel ovenist en onderhoud het terrein daar. Maar hoor vaak genoeg verhalenvDat het erg lange dagen zijn. Soms wel eens dagen van 10 uur of dat het keuken/aula personeel wel eens om 12 uur thuis is en dan de volgende dag weer om 9 uur worden verwacht...

Het is een dankbaar beroep maar wel erg zwaar. Ik denk dat het soms wordt onderschat.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Gezien je provincie denk ik dat het hetzelfde is..
    De kans dat ik wordt uitgenodigd is denk ik klein woon ook 20/30 minuten er vandaan en heb op dit gebied geen werkervaring (wel in de gewone verzorging) maar niet geschoten is altijd mis..

13. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    klinkt eerder mooi en dankbaar dan leuk!

leuk joh alweer een dooie:$
    :D:D

is heel zwaar beroep aangezien er niet alleen 90 jarige mensen sterven

respect voor hoor

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Mn vriend zei ook al: als ie daar zou werken en ik vraag hoe het was zeg ie zeker "een dooie bedoeling"
    Beetje flauw :p

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar je weet vast je tijden wel iets van te voren? Ik bedoel een uitvaart is meestal 4-5 dagen na overlijden, ik merk tegenwoordig vaak ook 6 dagen. Dus weet je op maandag wel hoelaat je op vrijdag moet werken. Toch? Begravenisondernemer zelf en medewerker mortuarium is lastiger, dan heb je gewoon altijd dienst.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Je werkt ook tussendoor hoor. Niet alleen tijdens een uitvaart. Mensen kunnen vaak dagelijks "op bezoek komen" om nog even na de overledene te kijken. Tenminste, familie dan. Dan moet ook de boel netjes neer gezet worden, bezoek ontvangen worden enz. Heb ik tenminste toendertijd bij mn oma gezien. Haar buurvrouw werkte er en stond dan netjes bij de ingang op bezoek te wachten, begeleidde ze naar de kist, zorgde voor drinken enz.
    En dat waren zeg maar de dagen VOOR de uitvaart. En vaak meerdere uitvaarten per dag. Soms echt lopende band werk. De ene dienst is in de zaal bezig en de volgende groep komt er al aan.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Dat ligt aan het crematorium, hier in Groningen is het crematorium alleen crematorium, uitvaartcentrum ligt een stukje verderop.

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

gecondoleerd, ja het is een heel mooi en dankbaar beroep (ondanks dat je niet altijd letterlijk dankjewel hoort) maar je kan iemand zo'n mooi afscheid geven met de juiste zorg, ik denk wel dat het niet voor iedereen is...

19. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ik zeg doen! Niet geschoten is altijd mis toch
    Ik wil in de toekomst ook deze richting op maar dan een stapje verder, ik wil graag het afleggen doen. Maar heb nu nog een klein kindje en willen er graag nog een bij als het ons gegunt word.
    Dus pas als de kids groter zijn wil ik daar mijn draai in proberen te vinden.
    Is iets wat ik al jaaaren wil. En ooit komt dit ook.

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Benadet ik heb dit zelf eigenlijk al vanaf jongs af aan gewild ik was als klein kind al erg gefascineerd door crematies etc (nee ik ben geen creep ;) ) alleen zijn die banen ook best schaars (en gewild volgens mij?) en ben ik dus eerst de zorg ingegaan nu vind ik het echt tijd voor iets anders en per toeval kwam ik deze vacature tegen en dacht : hier moet ik iets mee.. Het spookte namelijk steeds weer in mn hoofd!

Share This Page