Hallo allemaal, Even een vraagje. Gisteren had ik een positieve ovulatietest. Hoe kan ik berekenen wanneer mijn NOD is. Ik had een wat onregelmatige ongi en 18 maart was alles weer normaal. Gisteren 26 maart positieve ovu test. Wie kan mij helpen?
Ik zou dan van je posi ovu 14 dagen rekenen. Je ei springt binnen 24-48 uur dus wanneer precies weet je niet...hou dus rekening met 14-15-16 dagen na je posi test
Ok top Lov! Ik heb net getest en de streep was alweer lichter. Denk dat gisteravond of vandaag mijn ei gesprongen is.
Betekend een lichter wordend streepje dan dat hij gesprongen is? kan toch ook daarna pas?? ik las trouwens ergens dat 24-48 uur maar een gemiddelde is, kan dus ook later pas..
Volgens mij is het zo dat als streepje lichter wordt na een positieve ovulatietest, het ei gesprongen is.
Een lichter streepje na een posi ovutest betekend niet dat hij al is gesprongen.. Het zegt alleen dat je LH piek is geweest, soms springt je eitje niet en krijg je later weer een posi test, komt niet vaak voor hoor (als alles verder in orde is).. Hoop dat je over 2 weken een positieve zwangerschapstest hebt!
Nee, helaas biedt een positieve ovulatietest geen garantie dat je eisprong ook daadwerkelijk plaats heeft gevonden. Het geeft slechts een verhoging van de LH-piek weer. In de meeste gevallen vindt dan overigens wel een eisprong plaats hoor, maar het is dus geen feit dat dan sowieso een eisprong plaatsvindt.