Helaas ben ik belast met het BRCA2 gen. Vanaf vorig jaar (toen ik zwanger raakte) heb ik geen onderzoek meer gehad ivm zwangerschap (UMCG). Ik geef volledige bv aan mijn zoontje van 4 maand. Ik mag pas weer onderzocht worden als ik 6 mnd ben gestopt met Bv. Ik baal hier behoorlijk van. Ik vroeg me af of hier dames zijn die wel onderzocht zijn (echo, mri) tijdens de Bv periode. Het schijnt nl wel te kunnen, een echoscopiste die verstand heeft vd lacterende borst. Ik weet alleen niet tot wie/welk ZH ik me zou moeten wenden.
Ik heb wel niet zo'n gen, maar heb wel een echo gehad van beide borsten en oksels toen ik een tijdje last had van knobbels in 1 borst (terwijl ik voedde dus). Dus ik begrijp dat niet helemaal! Dat ik voedde was reden geen mammo te doen, maar een echo dus juist wel. Werd gewoon gedaan door de "dienstdoende" arts in het zh, deed niemand nou zo "bijzonder" over. Lijkt me idd rot voor jou! Zeker als je plant langer te voeden. Hoop dat je ergens gehoor krijgt.
Geen ervaring of advies, wel een knuffel. Pittig hoor, die wetenschap dat je het gen bij je draagt. Snap dat je graag onderzocht blijft worden.
Dankjewel, allebei Misschien zou ik eens kunnen proberen om weer gewoon langs mijn H.A te gaan ipv het UMCG. Een simpele echo in het streekZH vind ik ook prima, zolang er maar iets gebeurd.
Bel je zorgverzekeraar eens. Zij doen vaak aan zorgbemiddeling en weten misschien welke ziekenhuizen meer kennis hebben.