Gisteren kreeg ik een pukkel op mijn lip, maar ik dacht neit aan koorstlip omdat ik dat bijna nooit heb. Laatse keer was 4/5 jaar terug. Vandaag kan ik pas met zekerheid zien dat ik een koortslip heb. Er komt nu ook wat vocht uit. Ik heb gister wel mijn dochter gekust en geknuffeld en zelfs haar flesspeen in mijn mond gehad. Zij is ongeveer 9,5 maanden oud. Denken jullie dat het nu nog gevaarlijk is voor haar. Ik lees dat het gevaarlijk is voor baby's onder 6 maanden maar soms ook voor oudere kinderen. Ik maak me nu zoveel zorgen. En hoe zat het ook alweer. Stel als zij ermee is besmet zie je dan gelijk de symptomen en tot wanneer?
Mijn vriend heeft vaak een koortslip en de verloskundige zei dat het tot 6 maanden echt gevaarlijk was, dan moesten we wel oppassen. Misschien kun je er zon pleistertje overheen plakken, ziet er niet charmant uit, maar dan heb je misschien de minste kans op besmetting.
Ik zou je niet te druk maken, nu er een blaasje is en er vocht uit komt wel oppassen idd. Mijn man heeft het geregeld en plakt er idd een koortslip pleistertje op. Als er gisteren nog geen vocht uit kwam is de kans klein op besmetting hoor.
Bedankt voor jullie geruststelling !! Vandaag wel heel voorzichtig gedaan en doe mij best om haar niet te knuffelen
Ik plak er altijd zo'n speciaal stickertje van compleed op. Werk super en je bent ook niet meer besmettelijk!
mijn vriend had t zelfs met de bevalling en nirt zo'n beetje ook!! maakte zelfs toen niks uit, tenminste moest geen mondkapje op ofzo gewoon goed handen wassen