hoe lang in maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara11, 7 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hallo,

weten jullie hoe lang een babytje van 16 weken in een maxi cosi mag? Wij gaan met kerst waarschijnlijk forse stukken rijden en ik zie er best tegenop: eerste dag 1,5 uur (en dan logeren, zodat we niet nog extra hoeven te rijden) tweede dag half uur heen, 1,5 uur terug en derde dag 2,5 uur heen en 2,5 uur terug! Erg leuk, al die uitnodigingen, maar ik zie er echt tegenop en vind het eigenlijk teveel. Vooral omdat het 3 aaneensluitende dagen zijn en ze ook een heleboel (drukke) verschillende gezinnen gaat zien.
    Vinden jullie dit teveel of maak ik me te druk?
    We zijn aan het zoeken naar oplossingen, maar ik zie 'overal logeren' ook niet echt zitten.

tips zijn welkom!

groetjes
    Amber

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    kun je niet ergens een pauze nemen tussendoor bijv even bij de bezinepomp. voor een xtje wat langer in de maxo cosi moet lukken maar zovaak achterelkaar ik weet niet. ik zou wel gewoon gaan maar dan even ergens tussendoor stoppen zodat ze zich lekker kan uitrekken en eventueel kun je haar dan ook voeden.

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ja Lovewinnie, dat ben ik sowieso van plan. Wat pauzes en 'uitstrektijd' lijkt me inderdaad belangrijk. Maar ik vind het nog steeds 'te veel' voor haar. Misschien zal ik toch moeten beslissen om 1 bezoek af te zeggen (oh oh, oorlog in de familie... ;) )

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Volgens mij raden ze aan niet langer dan 2 en n half uur dus.

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

dank je Patroeschka. Wordt daarmee bedoeld: 2,5 uur achterelkaar? (is ook best een lange zit voor ze). Ik vind vooral de dag dat we in totaal 5 uur moeten reizen veel te lang! (volgens mij ben ik er al uit, ik wil het gewoon niet!)

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja idd achter elkaar. Dus 2 en n half uur heen en later 2 en n half uur mag ook.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Volgens mij wordt er meestal 2 uur per dag aangehouden voor maxicosi en wipstoelachtigen. Omdat baby's genoeg op hun rug/buik moeten liggen om motorisch goed te ontwikkelen. In die stoelen waar ze krom in zitten gaat dat gewoon niet. Sommige ouders stoppen hun baby de hele dag in de maxicosi, want dan zitten ze gezellig erbij, maar dat is dus niet de bedoeling.
    Incidenteel mag langer ook best, als je maar genoeg pauzes inlast. en op andere dagen netjes onder de 2 uur blijft..
    En als het lukt ook tijdens de slaapuurtjes, dan kan je baby tijdens zijn wakkertijd gewoon spelen en bewegen.
    Zelf zou ik nooit 2*2,5 uur op een dag willen rijden. Naar mijn ouders is het ongeveer 2,5 uur maar we zijn altijd nachtjes blijven slapen.

8. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Pfff... Inderdaad druk hoor!
    Wij zouden met Kerst ook 3 dagen op pad zijn, wel allemaal dichtbij maar toch, andere omgeving, drukker etc. We hebben dan ook besloten om 1 dag lekker thuis te blijven en dus een afspraak af te zeggen... Denk echt niet dat Simon dat gaat redden, zoveel veranderingen! En voor onszelf ook lekker, 1 dagje gezellig met zn drietjes.

Maar, over de MC, ik heb ook begrepen dat je baby er maximaal 2/2,5 uur in mag achter elkaar, dus 's ochtends heen en 's avonds terug zou wel moeten kunnen volgens mij.

Veel plezier!

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoi amber,

sophie is nu 3 maanden en wij zijn ook 3 weekenden achter elkaar een dag weggeweest. wijzelf wonen in drenthe en we gingen die dagen naar eindhoven,sassenheim en amsterdam. best ver rijden dus, al heeft sophie max 2 uur in de mc gezeten. we hadden het er pas nog over dat die 3 uitjes niet heel gezellig zijn geweest, het uitje in amsterdam ging nog het best.

vooral de 1e keer was voor mij niet leuk (en nam sophie erin mee), ik was lichtelijk gestresst, doordat we voor de 1e keer weggingen.
    we zorgen alle drie de keren dat we voor de 11 uur fles op plaats van bestemming waren en gingen na de 3 uur fles(als de melk gezakt was) weer op huis aan, zo konden wij thuis nog ff rustig wat eten en dan was het alweer 7 uur zodat sophie de fles kreeg. 's avonds waren wij allebei bekaf, en sophie dwars en onrustig van alle indrukken die ze te verwerken kreeg.

sophie sliep bijna niet op de nieuwe tijdelijke plaatsen, een half uurtje, hooguit een uurtje.

nee ik maak je niet enthousiast he? maar we hebben dan ook afgesproken dat we voorlopig niet meer zon eind weggaan, sophie moet eerst wat ouder zijn. we zijn voor kerst ook weer uitgenodigd, maar dan moeten we naar andere kant van het land, die mensen komen hier maar. is voor ons alledrie beter...

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties en tips!
    Ik heb besloten om het toch meer te verspreiden. Dus het wordt: 24 dec 1,5 uur heen en 1.5 uur terug. Dan 1ste kerstdag niets! lekker thuisblijven en geen stress. En Lize dus niet in de maxicosi. En 2de kerstdag wel 2,5 uur heen (met voldoende pauzes) en 's avonds blijven slapen (hotelletje, want als ik bij mijn schoonmoeder moet blijven slapen met Lize, kun je me opvegen... maar dat is een ander onderwerp). En de volgende dag weer terug.
    Ik vind dit zelfs nog steeds te veel, maar wel acceptabel. Verder zit ze bijna niet in de maxi cosi.
    En volgend jaar vier ik het wel bij ons! (we gaan bijna verhuizen naar een mooi groot huis :) )

thanks!
    Amber

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb me daar nooit druk over gemaakt de familie woont allemaal max een uur rijden. Maar soms zie je toch genoeg vrouwen met van die hele kleintjes winkelen die kids liggen hele dag in de maxi xosi

Deel Deze Pagina