Ik heb dat eenzame gevoel maar heel zelden. Ik werk niet en toch zijn de dagen veel te kort. Vraag me dan ook wel eens af hoe mensen dat doen die wel werken. Behalve t poetswerk in huis heb ik nog zat andere dingen te doen. In ieder geval lekker bezig zijn met ons meisje. Ook met mijn grote kinderen natuurlijk, maar die zijn al zo groot, die trekken hun eigen plan. Ik heb genoeg hobby's die ik met periodes afwissel. Dan is t weer een hele poos sieraden maken, nu op t moment zit ik weer veel achter de naaimachine/lockmachine (ik vind die zootjes bv heel erg leuk maar wel erg duur, dus maak ik die zelf in alle kleuren en maten, en zo heb ik bij een hoop kleding bijpassende leren slofjes. Zou ik anders niet hebben, ben ik een vermogen kwijt) Het merendeel van mijn vriendinnen woont ver weg dus daar kan ik niet even langs wippen. En die wat korterbij wonen werken de hele dag. Ik heb 1 vriendin, mijn ouders en mijn zus waar ik overdag langs zou kunnen gaan. Het enige wat ik wel eens mis is een vriend/in die ook in de kleine baby's zit. En een vriend/in die ook van gekke acties houdt en mee op stap wil tot in de vroege uurtjes (na de bv periode dan) (mijn vriend houdt niet van stappen dus die blijft dan thuis bij ons meisje)
nou dit was eigenlijk mijn subject alleen heb jij het nog beter verteld als ik ik heb exact maar dan ook exact hetzelfde. Wilde ook dat ik meer vriendinnen had... maar weet je soms denk ik... pff ben toch te moe voor alles lekker dubbel he!
Ja en als je dan meer vriendinnen hebt moet je die ook weer onderhouden ondanks dat we al zo moe zijn en geen tijd meer voor onszelf :s
Ik herken het wel. Ik werk 3 dagen, maar de 4 dagen dat ik thuis ben zijn echt lang. Ik betrap me er vaak op dat ik de stad in ga zonder dat ik echt wat nodig heb, gewoon omdat ik me verveel. Ik heb de was ook in 1 ochtend gestreken, wassen hoef ik bijna niet te doen dankzij mijn overijverige man en schoonmoeder, en poetsen kost ook nog geen halve dag in de week. Verder studeer ik nog af en toe eens een dagje, en speel ik met ons meisje, verzorg ik haar natuurlijk, maar voor de rest verveel ik me eigenlijk teveel. Ik ben niet een persoon die dingen alleen onderneemt, ik ga bijvoorbeeld niet alleen een ronde lopen met de wagen ofzo. Tips zijn welkom. Mijn vriendinnen hebben allemaal nog geen kindjes. En als ik vrij ben is mijn man aan het werk en andersom.
Ik verveel me eigenlijk nooit. Ik begin wel al die huishoudelijke klusjes erg vervelend te vinden. Voorheen deelde ik die samen met mijn man, maar nu ik toch heel de dag thuis ben vind ik dat ik ze moet doen. Maar ze beginnen me aardig de keel uit te hangen. Heb je net gestreken en danligt er opeens weer een heke stapel. Maar ik mag in januari weer aan de slag en daar wil ik nu ook nog niet aan denken, want daar zie ik ook erg tegen op.
Ik herken het wel. Ik werk 3 dagen, maar de 4 dagen dat ik thuis ben zijn echt lang. Ik betrap me er vaak op dat ik de stad in ga zonder dat ik echt wat nodig heb, gewoon omdat ik me verveel. Ik heb de was ook in 1 ochtend gestreken, wassen hoef ik bijna niet te doen dankzij mijn overijverige man en schoonmoeder, en poetsen kost ook nog geen halve dag in de week. Verder studeer ik nog af en toe eens een dagje, en speel ik met ons meisje, verzorg ik haar natuurlijk, maar voor de rest verveel ik me eigenlijk teveel. Ik ben niet een persoon die dingen alleen onderneemt, ik ga bijvoorbeeld niet alleen een ronde lopen met de wagen ofzo. Tips zijn welkom. Mijn vriendinnen hebben allemaal nog geen kindjes. En als ik vrij ben is mijn man aan het werk en andersom.
heel herkenbaar.... ik denk soms echt, kon ik iedere dag maar even wat uurtjes werken, ben soms jaloers op m'n man! terwijl hij heel graag thuis zou willen blijven bij de kleine. jammer genoeg is dat de komende jaren nog niet haalbaar (en tegen de tijd dat het wel kan zullen de kids wel naar school gaan )
Sinds afgelopen maand geef ik Tess een dag in de maand (van 10.30 tot 17.00) op bij het kdv terwijl ik niet werk. Ben nu al "mijn" dagen aan het volplannen in januari. 24e lekker met mijn vriendin naar de sauna. Denk dat het goed is om het spiraaltje te doorbreken dan geniet je meer van de gewone dagen. Ik werk 28 uur per week. Nou heb ik daar nooit zoveel zin in maar ik kan dus niet zeggen hoe ik mij zou voelen als ik de hele week thuis was.
Ik ben sinds vorige jaar dec. thuis. Ik belandde in de ziektewet tijdens zwangerschap. Sinds verlof afgelopen is, krijg ik natuurlijk geen uitkering meer. Het enige waarom ik zou willen werken is puur om voor mijn eigen centjes. Ik kan zo met pinpas van mijn man shoppen maar voelt niet lekker. Ik heb altijd gewerkt vanaf mijn 16de al weekendwerk en daarna altijd fulltime. Ik mis ook kontakt met mensen, aan de ene kant wil ik graag werken 2 dagen maar aan de andere kant ben ik zo bang dat ik mijn dochter zo gruwelijk ga missen Sommige dagen zoals vandaag en gisteren kom ik niet eens buiten omdat het zulk slecht weer is. Ik denk dat het voor mij iig niet goed is als dit nog langer duurt want ik mis inderdaad collega's. Wat doen jullie op een dag? Behalve schoonmaken en koken ik probeer elke dag wel te wandelen met de kleine als het droog is natuurlijk.
Ik herken dat gevoel van toen ik nog verlof had. Dan zat ik 's avonds onder het eten tegen mijn man te vertellen: nou ik heb de was gedaan, gestreken, boodschappen gedaan, ff door de stad gewandeld, eten gekookt en nu is het alweer avond. Ik voelde me op den duur zo'n suffe, saaie huisvrouw! Nu ben ik weer 3 dagen aan het werk en dat is voor mij precies de juiste balans. Net als ik het thuiszitten weer zat ben, moet ik werken, en ben ik dat weer beu dan heb ik lekker weer een dagje tutten thuis met de baby.
Poeh, snap het wel, maar toch ook weer niet... Ik ben sinds 18e week zwangerschap thuis. Tijdens mijn zwangerschap had ik het soms wel, mar dat kwam ook doordat ik nog zo weinig kon. Sinds Ruben er is verveel ik me bijna nooit. Ja af en toe wel, maar dat had ik ook toen ik nog werkte in het ziekenhuis, daar was het af en toe hollen of stilstaan.... Nu vliegen de dagen voorbij. 's ochtends zorg ik voor Ruben, voor de hond en voor het ontbijt. Dan gaat man de deur uit, drink ik nog ff koffie, hang op het forum en speel met ruben. Dan douchen aankkleden, huishoudelijke taken je kent het wel Elke dag ga ik een minimaal een uur wandelen/fietsen met hond en kind. Meestal alleen soms spreek ik af met andere hondeneigenaren. ongeveer 3x in de week doe ik boodschappen met wagen of fiets. Elke dag kook ik redelijk uitgebreid, dat is voor mij een hobby. Nou dan ga ik nog bij vriendinnen langs, of ze komen bij mij langs.... Deze week ben ik 2x naar de stad geweest. Ik vind het ook leuk om foto's in te plakken en te scrappen, maar daar heb ik bijna nooit tijd voor... 1 van jullie vertelde 's avonds niks te vertellen te hebben als manlief thuis kwam.....maar je kindje dan? Ik maak bijna elke dag wel iets mee met Ruben (en/of de hond) dat leuk is te vertellen. Of ik heb plannen/ideeen om te bespreken. Nee eigenlijk voel ik me helemaal niet eenzaam, en vervelen doe ik me al helemaal niet want er is altijd wel iets dat blijft liggen Er is altijd wel een hond of kind om mee te spelen, een boek dat nodig eens moet worden afgestofd en gelezen, een vriendin op msn om mee te kletsen, een idee voor een tekening dat itgewerkt kan worden, een stapel foto's om in te plakken.... Vandaag zit ik pas nu te lunchen, en ondertussen lees ik ff hier mee. Als je je eenzaam voelt zou je idd misschien weer wat kunnen gaan werken, of speek af met vriendinnen, dat kan ook 's avonds. En, ga ALTIJD weer of geen weer, ff naar buiten, daar knap je zo van op. Als je werkt moet je toch hoe dan ook eruit? Van dagen binnen zitten kun je zooooooo somber worden. Kleed jezelf en je kind goed aan en gaan met die banaan!
ik vind wandelen in de regen niet zo met de kleine maar het is nu al een tijdje droog dus ik waag het erop.